هشدار سپاه به احمدی نژاد

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» عقب‌افتاده‌ها با اقدامات من مخالف‌اند

در حالی که انفجار رخ داده در پالایشگاه آبادان، نوک پیکان حملات را بار دیگر متوجه احمدی‌نژادکرده، وی در مراسم تودیع حمید بقایی، مخالفان خود را عقب‌افتاده خواند. سخنان احمدی‌نژاد پس از آن بیان شده که نمایندگان مجلس کلیات طرحی را تصویب کرده‌اند که به مجلس اجازه می‌دهد درباره توزیع سود سهام عدالت در بین 9 میلیون نفر در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، توسط احمدی‌نژاد تحقیق کند.

از سوی دیگر پس از حذف احمدی‌نژاد از سخنرانان  مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی در 14 خرداد، اکنون اعلام شده وی در ادامه سفرهای استانی اش بدون اعضای کابینه خود به قم می رود و دیدار عمومی هم نخواهد داشت.

 

مخالفان عقب‌افتاده‌اند!

در حالی که اصول‌گرایان در هفته‌های گذشته اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، را آماج حملات خود قرار داده بودند، محمود احمدی‌نژاد منتقدان را جاهل و عقب‌افتاده‌ خواند.

وی که در مراسم تودیع حمید بقایی صحبت می‌کرد، با اشاره به انتقاد اصول‌گرایان گفت: “به فردی برای ساخت هتل مجوز داده‌اند، که این موضوع سند جرم شده در حالی که در همه جای دنیا برای ساخت هتل و تاسیسات زیربنایی تسهیلات داده و حمایت می‌کنند تا گردشگری گسترش یابد، اما عده‌ای عقب‌افتاده این را جرم تلقی می‌کنند که اگر جرم است، ما به آن افتخار می‌کنیم”.

برخی از رسانه‌های اصول‌گرا پیش از این بقایی را متهم کرده بودند که با همراهی مشایی، پروژه‌ای را در جزیره کیش، بدون تشریفات قانونی به فردی به نام پانته‌آ فیوضی، واگذار کرده‌اند. رسانه‌های اصول‌گرا هم در حالی به دنبال بازداشت این فرد بودند، که روزنامه کیهان سه‌شنبه اعلام کرده بود وی از کشور خارج شده است. 

دیوان عدالت اداری حمید بقایی را به دلیل تخلفات عدیده در سازمان میراث فرهنگی به چهار سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده است.

احمدی‌نژاد در این زمینه گفته است: “آقای بقایی که از این سازمان به دولت آمد سیبل شد و از روزی که فعالیت خود را در نهاد ریاست جمهوری آغاز کرد، حملات به وی شروع شد و یک دفعه همه مباحث درباره وی مطرح شد و حال اینکه قبل از آن چیزی مطرح نبود. ما متوجه نشدیم که خاصیت نهاد ریاست جمهوری این است، یا خروج از سازمان میراث فرهنگی مدیران این سازمان را در سیبل قرار می‌دهد که قبل از ایشان هم همین اتفاق افتاده است”.

در همین حال وزیر اطلاعات نیز اعلام کرده به زودی بخشی از اعترافات جاسوسان بازداشت شده، منتشر می‌شود. وی اضافه کرده است: “گزارشی از اقدامات شبکه جاسوسی وابسته به سیا از تلویزیون پخش شد و ان شاءالله به زودی بخشی از اعترافات اعضای بازداشت شده این شبکه نیز پخش خواهد شد و وضعیت آنها روشن می شود”.

 

حمله به احمدی‌نژاد در مجلس

سخنان احمدی‌نژاد در حالی بیان شده است که مجلس روز گذشته شاهد حملات شدیدی علیه احمدی‌نژاد بود. در همین راستا نمایندگان مجلس تقاضای تحقیق و تفحص از چگونگی واگذاری و پرداخت سود سهام عدالت را به تصویب رساندند.علی‌اکبر اولیا، نماینده مجلس و طراح این تحقیق و تفحص، در این باره گفت که “اتفاقات ماه‌های اخیر، اصول‌گرایان و مجلس را متوجه تخلفات اطرافیان دولت کرده‌است و زمینه را برای بررسی و برخورد با چنین تخلفاتی فراهم نموده‌است. پرداخت سود سهام عدالت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری به شدت شبهه بهره‌برداری دولت در جلب آرای مشمولان دریافت سود سهام (حدود ۹ میلیون نفر از واجدین شرایط) را ایجاد و تقویت کرد”.

در همین حال حملات به احمدی‌نژاد درباره انفجاری که در پالایشگاه ابادان رخ داد، ادامه دارد. سایت الف ـ– متعلق به احمد توکلی ـ– در همین زمینه نوشته است: “این حادثه عمدی نبوده است اما حتما می توانست اتفاق نیافتد.عدم اشراف رئیس جمهور بر مسائل و تعاملات داخلی وزارت نفت و عدم نظارت بر عملکرد برخی مدیران سودجو، عاملی است که نمی توان نقش آن را در بروز این حادثه نادیده گرفت”.

از سوی دیگر و در حالی که احمدی‌نژاد سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفته، نماینده ابادان در مجلس گفته است: “چرا مدیران وزارت نفت و پالایشگاه آبادان با علم به مشکل فنی و آماده نبودن طرح برای افتتاح در سه خرداد اصرار داشتند و زحمات و خلاقیت نیروهای متخصص و متعهد ایرانی را با این کار زیر سوال بردند”.

عبدالله کعبی، در خصوص حادثه آبادان گفته: “این حادثه به خاطر درخواست بی‌مورد دولت برای افتتاح این پالایشگاه در سوم خرداد اتفاق افتاد و خسارات زیادی را به پالایشگاه وارد نموده و موجب کشته شدن چند تن از کارگران این پالایشگاه شد”.

علی اسلامی‌پناه نیز به سایت فردا گفته است: “آقای احمدی‌نژاد که خود را سرپرست وزارت نفت معرفی کرده باید جوابگوی ملت و مردم باشد که چرا به راحتی با جان دو تن از هموطنان در شهر آبادان بازی شده است”.

 

سفر خصوصی به قم

در تحولی دیگر و در حالی که نام احمدی‌نژاد در فهرست سخنرانان مراسم روز 14 خرداد قرار ندارد، اعلام شده است که سفر احمدی‌نژاد به شهر قم خصوصی خواهد بود و اعضای هیات وزیران با وی به این استان سفر نخواهند کرد.

 پیش از اعلام این خبر اما حجت الاسلام تقی قرائتی به خبرآنلاین گفته بود: “قطعا در این سفری که قرار است رئیس جمهوری با هیات دولت به شهر قم داشته باشد، اگر ملاقاتی هم صورت گیرد، ملاقاتی واقعی نخواهد بود؛ بلکه ملاقاتی سیاسی و صرفا برای حفظ نظم و آرامش، و حفظ نظام و وحدت در جامعه است”.

برادر وی، محسن قرائتی نیز، با اشاره به اختلافات رخ داده میان احمدی‌نژاد و رهبر جمهوری‌اسلامی، چنین گفته بود: “ما با هیچکس صیغه نخوانده‌ایم که تا آخر عمر با او باشیم، هر مسئول مملکتی که از مرز توحید، مرز وحی و رهبری الهی کنار رفت، مرخص است،‌ هرکس می‌خواهد باشد ما مخلص افرادی هستیم که تا مرز هستند”.

این سخنان در حالی بیان شده که جوان آن‌لاین ـ نزدیک به سپاه پاسداران ـ نوشته است: “یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد در واکنش به حملات محمدتقی مصباح یزدی و احمد جنتی به دولت دهم گفته آن‌ها حتی توان اداره شهر قم را هم ندارند، چه برسد که این‌گونه حرف بزنند”.

همزمان مجمل‌نیوز از دیدار فرمانده سپاه با احمدی‌نژاد خبر داده و نوشته در این دیدار محمدعلی جعفری به احمدی‌نژاد  گفته است: “جایگاه شما در بین بچه‌های سپاه و بسیج و قشر حزب‌اللهی تضعیف شده است. ما داریم سپاه و بسیج را کنترل می‌کنیم ولی همیشه نمی‌شود این کار را کرد”.

به نوشته این سایت جعفری همچنین به احمدی‌نژاد گفته که “حلقه فاسدی دور شما هستند” و در مقابل پاسخ احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه “یعنی همه افراد دولت فاسد هستند؟ ” تکرار کرده است که “عده‌ای دور شما هستند که فاسدند.”