نامه به آقای فرزانه بصیرت

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

آقای خامنه ای!

حضور علی آقای خامنه ای از راه دور سلام می رسانم. اول که خواستم نامه را بنویسم، گفتم بنویسم آیت الله خامنه ای، اما دیدم اکثر شاگردان شما مثل آقای امیری فر بعد از 22 سال شاگردی تازه شده رمال و فالگیر و رفته به زندان و در زندان هم مقداری خودکشی کرده. گفتم این چه آیت اللهی است که بلد نیست شاگرد تربیت کند؟ گفتم بنویسم پدر ملت، یادم افتاد آدمی که مجتبی پسر خودش را چنان تربیت کرده که بلایی مثل احمدی نژاد را به جان ملت که هیچ، به جان پدرش انداخته، لایق اسم پدر برای پسرش نیست، چه برسد به اینکه پدر ملت باشد و بقول عشقی پدر ملت ایران اگر فلان است که خودتان تا آخرش را بلدید. خواستم بنویسم رهبر جمهوری اسلامی، یادم افتاد که رهبر بفرض اینکه وجودش را قبول کنیم، باید عدالت داشته باشد و اولین شرط عدالت، داشتن قدرت تشخیص است. کسی که قدرت تشخیص ندارد و وسط چهار تا آدمی که حداقل هر کدام شان می توانستند چهار سال دولت را اداره کنند و اگر خیلی خوب نباشند، حداقل گند فعلی را نزنند، کسی مثل احمدی نژاد را انتخاب کند و بخاطرش همه را قربانی کند، خودش بهتر از همه می داند که از رهبری ساقط است.

حالا همه اینها به کنار. جان من! شما که می گویند هفته ای یکبار به معراج می روید، حالا رویتان نشد از خدا بپرسید، از جبرئیل نمی توانستید یک سووالی درباره احمدی نژاد بپرسید؟ که حالا وسط گل گیر نکند وسیله نقلیه تان و بمانید اره به گوش که چطور شر این یارو را از این کشور بکنم؟ حالا جبرائیل هیچی، شما که روز تولدتان گفتید یاعلی، نمی توانستید از این همه علمایی که صبح تا شب در دفترتان غیبت صغری و کبری می کنند، یک کلمه سووال کنید که از امام زمان بپرسند که داستان احمدی نژاد چیست؟ از امام زمان رویتان نشد بپرسید، از آقای مصباح یزدی که بقول شما مطهری دوران و طباطبایی دوران است نمی توانستید سووال کنی که آتقی! مشتی! تو که می گوئی احمدی نژاد موهبت الهی است، یک چیزی می دانی، یا داری راست شکم ات نطق می کنی؟

فرض کنیم هاشمی و خاتمی و کروبی و موسوی که همه شان همه این حرف ها را که امروز خودتان می زنید، سه سال است می زنند، به کنار، یک کلمه نمی توانستید از این همه اره و عوره و شمسی کوره که دور و برتان نشسته اند و می خورند و حال شان را می برند، یک کلمه سووال کنید که این بابا که من این قدر دارم سنگش را به سینه می زنم، کارش درست است یا نه؟ همه که بی بصیرت و کر و کور بودند، شما که بصیرت داشتید اصلا یک بار به مغزتان خطور نکرد که ممکن است کل بازی های طرف یک حماقت باشد و وسط کار با اولین توپ و تشر معلوم بشود این شازده قراضه تمام این شش سال داشته چرند می گفته و اصلا چیزی ته بساطش نبوده.

فرض را بر این بگذارید که همین چیزهایی که آقایان مصباح و توکلی و لاریجانی و جنتی و بقیه دارند می گویند درست باشد و این آدم از اول هیچی نبوده باشد، با این فرض دوباره به عقب برگردید و نگاه کنید که چه اتفاقاتی افتاده است. ببینید چقدر ساده لوحی کردید؟ گفته می شود که رفتار دیوانگان و نوابغ به هم شبیه است. من که آدم کم عقل و بی بصیرتی هستم از همان روز اول هزار بار نوشتم که احمدی نژاد کلا یک سوء تفاهم است که رفع خواهد شد، یک مشنگ است که نه که بخواهد همه را سر کار بگذارد، بلکه همیشه احمقانه ترین کارها را کرده است. شما در این شش سال اصلا به ذهن تان خطور نکرد که با یک نابغه سروکار ندارید و با یک احمق خودخواه سروکار دارید؟ لطفا با این دید یک بار گذشته را مرور کنید.

 

رئیس جمهور ایران هر سال می رفت نیویورک و هر سال نمایندگان همه کشورها از سالن برای اعتراض می آمدند بیرون. همیشه هم سیمای جمهوری اسلامی می گفت که این یک حماسه بزرگ بود. فرض کنید یک روضه خوان ساده لوحی که هیچ چیزی از سیاست و دیپلماسی و رفتار نمی فهمد را می خواهید بفرستید به عنوان نماینده کشور به سازمان ملل و این آدم هم برحسب عادت همان دعای فرج امام زمان را که اول سخنرانی در پشتکوه می خواند برود در سازمان ملل بخواند. بعد هم فرمان حضرت علی به مالک اشتر را عینا برای همه رهبران جهان که نه با اعتقادات ما آشنا هستند، نه اگر هم آشنا باشند آن را قبول دارند، بخواند. طبیعی است که سال اول فکر می کنند طرف دارد حرف مهمی می زند، بعد هی می روند ترجمه اش را می خوانند، هیچ چیزی نمی فهمند. سال بعد می گویند که لابد یک حرف تازه می خواهد بزند. ولی می بینند دوباره همان حرف ها را زد. بلند می شوند از سالن می روند بیرون. این بدترین کاری است که می توانستند بکنند.

اگر یک کسی همین کار را در تهران کرده بود، چه اتفاقی می افتاد؟ مثلا فرض کنید یکی از دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی می آمد به مجلس ایران و شروع می کرد فحش خواهر و مادر دادن به بالا تا پائین جمهوری اسلامی، بعد خواستار تغییر ساختار مجلس، تغییر در ریاست سازمان ملل، در دست گرفتن مدیریت جمهوری اسلامی و بقیه می شد. نمایندگان مجلس چکار می کردند؟ آیا او را همه با هم نمی کشیدند پائین و آنقدر می زدند که کف مجلس را لیس بزند؟ حالا اگر در سازمان ملل دیپلمات ها یا ادب دارند، یا اهل کتک کاری نیستند، یا چنان می زنند که معلوم نمی شود ولی صدایش شش سال بعد در می آید، شما نباید بعد از شش بار تکرار این موضوع را می فهمیدید؟ باور کنید که شش سال احمدی نژاد همین کار را کرد.

یا مثلا مصاحبه هایی که در آمریکا می کرد. شما یک بچه بسیجی اسگل بی عقل را بفرستید آمریکا و بگوئید که هر چه دلت می خواهد بگو. این آدم هم برود آنجا و بروبر به صورت لری کینگ در سی ان ان نگاه کند و علنا دروغ بگوید. لری کینگ که سنگ بر نمی دارد توی سرش بزند. بالاخره دو تا خنده می کند و مسخره می کند و بعدش تمام می شود. دو گروه به این موضوع نگاه می کنند، مردم باشعور دنیا می گویند عجب احمقی بود این احمدی نژاد، آن چهار تا مسلمانی که در هلند و پاریس و کلن دارند می خورند و می خوابند و پول بیکاری از اروپایی ها می گیرند، و عقل شان از احمدی نژاد هم کمتر است، از چرندیات او خوششان می آید. این شد ملاک؟ شش سال این فاجعه احمقانه تکرار شد، شما آدم با بصیرت و فرزانه و جیگر و انشتین و ژان ژاک روسوی جهان اسلام هر بار مثل ببوها از این موجود استقبال کردید و یک کلمه نگفتید که اوی! یابو، این کارها احمقانه است. یعنی جان من! اصلا به ذهن تان نرسید، یا عین من فکر کردید، ولی گفتید شاید اشتباه می کنم؟

رفت کلمبیا، به او گفتند دیکتاتور کوتوله، رفت دوربان از جلسه بیرون رفتند، رفت ایتالیا همه مسخره اش کردند، رفت حج پادشاه عربستان از دستش قایم شد. یک بار شد که یک قبرستانی برود و آبروریزی نشود؟ در تمام این سالها شما یک بار هم فکر نکردید که این آدم نابغه نیست و احمق است؟ این تحفه ارادان، روز روشن، رفت جلوی دوربین خانه آقای جوادی آملی، گفت در آنجا من در هاله نور بودم. دارم تصور می کنم که وقتی به شما گفتند که چنین حرفی زده، گفتید امکان ندارد، باز یک نفر پیدا شده از من طرفداری کند، همه برایش شایعه می سازند و دارم تصور می کنم لحظه ای که آن فیلم را دیدید. آقای جوادی آملی که در تمام زندگی اش یک بار هم علیه شما یک کلمه حرف نزد، همیشه هم طرفدار حکومت بود. آنقدر دروغ های احمدی نژاد بزرگ بود که ایشان نتوانست طاقت بیاورد و نصیحتش کرد که برو به مشکلات مردم برس و این حرفها را دیگر نزن. این یعنی یک روحانی مثل شما یا آقای مصباح براحتی می توانست تشخیص بدهد که این آدم یا توهم دارد، یا فکر می کند بقیه احمق اند، یا از فرط پررویی گذاشته بود شما را سرکار.

من که معتقد نیستم که این آدم نابغه و باهوش است. به نظرم آدم احمقی است که فرض را بر این گذاشته که بقیه هم همانطورند. به او کاری ندارم، اما شما، آقای سید علی خامنه ای، شما چطور توانستید آن فیلم را ببینید و باز هم از آدمی که صریحا دروغ می گفت حمایت کنید. حالا فرض کنیم دروغ گفتن پیش کفار و منافقین اشکالی نداشته باشد، ولی آقای جوادی آملی که جزو کفار و منافقین نبود. من هم مثل پسر حاج آقا صانعی که از شما همین موضوع را سووال کرد و به او پاسخ ندادید و از سالن ملاقات بیرون رفتید، سووالم این است که وقتی این آدم اعلام کرد که اصلا من نگفتم که در هاله نور بودم و شما می دانستید که او گفته، با چه منطقی باز هم به یک دروغگویی که به یک مرجع تقلید دروغ گفته بود، اعتماد کردید؟ من مطمئنم که خود آن فیلمبردار آن فیلم را به شما نشان داده، هر چه فکر می کنم نمی توانم بفهمم که معنای این کار چه بود.

آقای خامنه ای!

من دارم به این فکر می کنم که اصلا مشکل ما احمدی نژاد نیست، مشکل ما شمائید. نه اینکه آن آدم بی تقصیر است. من پنج سال قبل نوشتم که احمدی نژاد مثل یک بچه شیطان شلوغ کن عقب مانده است که حرکت های احمقانه اضافی دارد. این بچه را وقتی ببرید به یک آنتیک فروشی یا فروشگاه بلور و چینی، هر تکان اضافی که بخورد، دو میلیون ضرر به پدر و مادرش می زند. ننه بابا، اگر ننه بابا باشند، نباید بچه را ببرند به آنتیک فروشی، یا اگر هم بردند، باید خسارتش را بدهند. نمی شود که یک دیوانه را بیاورید، به زور اسلحه او را رئیس جمهور کنید. حق ملت را ضایع کنید، او را نزدیک ترین فرد به خودتان بخوانید، به مجلس و کارگزاران کشور اجازه انتقاد از او را ندهید، آخر کار یک مشت آدم را بیاندازید به جان این دیوانه که این فالگیر و رمال است و طلسم شده. داستان اصلا ربطی به طلسم و این چیزها ندارد. حتی اگر فالگیر و رمال هم پشت این داستان باشد، شما مسوول مستقیم رفتارهای آدمی هستید که از رمال برای کار دولت استفاده می کند. ماجرای رمال بازی مشائی را سه سال قبل همه نوشتند، یعنی شما و آقای مصباح که در این مدت از این عقب مانده حمایت کردید، داستان مرتاض هندی را نمی دانستید؟

آقای فرزانه با بصیرت!

لطفا لایی نکشید! جوری حرف می زنید که انگار دفعه اولی است که احمدی نژاد رئیس جمهور شد. آقای پرفسور مصباح با پنج تن ماده خاکستری می گوید که احمدی نژاد را با طلسم تسخیر کردند. این موجود قبل از تسخیرش هم همین بود. این همه دادار دودور راه انداختید که با فامیل سالاری می خواهیم مبارزه کنیم. احمدی نژاد آمد که با فامیل سالاری مبارزه کند. شب انتخابات داوود برادرش به اتهام توزیع سی دی قاچاق زندانی شد، دامادش شد رئیس دفتر مشاورین، پدر عروس اش شد شخص دوم کابینه، خواهرش شد عضو شورای شهر، سه تا داماد خواهرش شدند مسوولین این طرف و آن طرف. آن یکی دامادشان شد وزیر. باز اگر هاشمی رفسنجانی بچه هایش وارد سیاست یا مدیریت شدند، بخاطر توانایی و عقل شان بود، نه اینکه با مینی بوس از دهات شان لشگرکشی کنند و یک مشت دیوانه تر از خودش را بگذارد رئیس و محض رضای خدا یکی از اعضای کابینه اش نباشد که دزد رسمی از آب در نیامده باشد.

اگر در کل کابینه هاشمی و خانواده اش پنج نفر با رانت به جایی رسیده باشند، ایشان همه خاندانش با رانت روی کار آمدند. همین قوه قضائیه نورچشمی شما می گوید که 250 نفر از وابستگان به دولت و رئیس جمهور پرونده مالی کثیف دارند. و بخش وسیعی از آنها محکوم شده اند. اگر آنها دزد شده اند، شما فضای امنی را فراهم کردید که او بتواند هر چه می خواهد بکند و کجا دیدید که یک انسان قدرت داشته باشد و سوء استفاده نکند؟ اگر برادر خاتمی نماینده اول تهران شد با حدود سه میلیون رای نماینده شد، اگر دختر هاشمی وکیل مجلس شد نفر دوم تهران شد. در حالی که پروین احمدی نژاد با زور وزارت کشور نفر آخر شورای شهر تهران شد. اصلا پنج نفر را در کابینه احمدی نژاد نام ببرید که به دلیلی غیر از رابطه خصوصی و شخصی در دولت وزیر یا مشاور و معاون شده باشند. ممکن است بگوئید که احمدی نژاد روز اول آدم سالم و تمیزی بود. این هم مستند نیست. از روز اول این آدم یا با پول دولتی یا بودجه شورای نگهبان بالا آمد، یا با پول آقای محصولی. چطور یک مهدی هاشمی که بفرض تمام شایعات در موردش درست باشد و 53 میلیون دلار از توتال رشوه گرفته باشد. تمام این پول در مقابل یک رقم کمک مالی مستقیم محصولی به احمدی نژاد، پول خورد است. نه اینکه بخواهم از کسی دفاع کنم. مشکلم با شماست که بفرض اینکه راست می گفتید، دفع افسد به فاسد کردید.

جناب باهوش خردمند!

از روز اول گفته شد که احمدی نژاد چون چهره ای مردمی دارد، رئیس جمهور خوبی است. خودش همین بازی را کرد. دقیقا فرمول پوتین را در دولت به کار بست. لباس کاراته پوشید، وارد زمین فوتبال شد. گفته شد که اصلا غذا نمی خورد و از صبح تا شب مثل موتور دوازده سیلندر کار می کند. چند بار بخاطر همین نمایش ها پول ملت دود شد و رفت. بزرگراه تهران پردیس را دو روزه دستور داد افتتاح کنند، در حالی که علامت های راهنمایی نداشت و یک روز بعد تعطیل شد. پالایشگاه آبادان آتش گرفت. راه آهن شیراز به اصفهان که پروژه آقای خاتمی بود و قرار بود سال 89 افتتاح شود، بدون آمادگی افتتاح شد و سه روز بعد تعطیل شد. برای ملاقات با الهام علی اف چادر مخصوصی را با میلیونها هزینه آماده کردند و ایشان برنامه را به هم ریخت. مرکز پلی اتیلن امیرکبیر بعد از افتتاح بخاطر نداشتن مواد اولیه کاملا تعطیل شد. وسط سخنرانی در اقلید فارس یک باره دهانش را باز کرد و نام روستایی که دهها سال عامل اختلاف بین دو منطقه بود، عوض کرد و چهار نفر در درگیری های محلی کشته شدند. همه به این خاطر که نمایش مرد فعال را بدهد.

در سفر خراسان هیئت دولت در عرض دویست دقیقه صد طرح را تصویب کردند و حتی یک استان نیست که طرح هایی که پنج سال قبل دولت آنها را تصویب کرد اجرا شده باشد و شما در تمام این مدت از او حمایت کردید. از آدمی که میلیاردها دلار پول کشور را با احمقانه ترین شکل صرف نمایش تبلیغاتی خودش کرد. یعنی شما که بخشنامه جزء به جزء برای اقتصاد کشور می نویسید، نفهمیدید که این آدم شما و مردم را منتر خودش کرده است؟ چطور می شود که 80 اقتصاد دان اعلام خطر کردند، دوستان خودتان در مجلس اعلام خطر کردند، نزدیک ترین روحانیون سابقه دار کشور به شما اعلام خطر کردند، و باز هم نفهمیدید. این نبوغ از کجا به شما حلول کرده است؟ یک آدم عاقلی که از دولت پول نگرفته باشد، نشان بدهید که فجایع اقتصادی کنونی را رسما نگفته باشد؟

اگر شما بخاطر حفظ شخص خودتان، چنانکه آقای احمدی نژاد گفته است، در انتخابات دخالت کرده باشید و در همه مراحل از او حمایت قطعی کرده باشید، به چه حقی فکر می کنید که او نباید از موقعیتش سوء استفاده کند؟ علائم یک موجود احمق چیست؟ بی سواد است، جلوی چشم مردم دروغ می گوید، با بزرگتر از خودش کار نمی کند، رفتارهای عنیف و غیرمنطقی دارد، حرف های نامربوط می زند. اینها نشانه های موجود احمق است. بیایید فرض کنید که یک احمق یا دیوانه را از تیمارستان درآوردید و گذاشتید رئیس جمهور و به او هر سال صد میلیون دلار پول دادید. فکر می کنید رفتارش از کارهای احمدی نژاد احمقانه تر خواهد بود؟

هال اشبی کارگردان آمریکایی فیلمی دارد درباره باغبانی که تا کنون از خانه خارج نشده و با مرگ صاحبخانه برای اولین بار از خانه بیرون می رود. او تصادفا در موقعیتی قرار می گیرد که با سیاستمداران و بزرگان کشور همنشین می شود. در تمام این مدت او رفتارهای احمقانه می کند و حرف های بی ربط می زند، ولی عده ای که انتظار ندارند یک مشنگ در موقعیت جدی و مهمی باشد، چون باورشان نمی شود که یک احمق مثلا رئیس جمهور باشد، حرفش را چیز تازه ای فرض می کنند. در حالی که اصلا حرف تازه ای نیست. طرف فقط یک احمق ساده لوح است. همه حرفهایش هم بخاطر سادگی و بلاهت است. مساله این است که در هر جای دنیا وقتی مردم بدانند یک احمق حرفی زده با نقد و رای مردم او را کنار می گذارند یا حذف می کنند، ولی  شما جلوی همه را گرفتید.

همه تصور می کنند که با یک موجود جدی و خاص سروکار دارند. یکی مثل فاطمه رجبی که کمابیش احمق تر از احمدی نژاد است او را معجزه هزاره می خواند و چهار سال بعد توبه می کند. مصباح یزدی او را موهبت الهی می خواند و بعد می گوید فریب خورده است. چطور است که سه میلیون نفر از مردم تهران می فهمیدند با یک احمق سروکار دارند، ولی شما نوابغ نمی فهمیدید؟ من البته همه این حرفها را در تمام این سالها نوشتم، اما من هم براساس حرفهای دوستان دلسوز این کشور این حرفها را گفتم. همان هایی که به زندان انداختید یا آنقدر به آنها زور گفتید تا از کشور فرار کردند یا در داخل ایران به سکوت مرگ دچارشان کردید، تمام این اتفاقات و رخدادها را پیش بینی کردند. فقط هم مخالفان تان نگفتند. آقای محسن رضایی در عرض نیم ساعت تمام این حرف ها را زد و بسیار هم بهتر از خیلی از مخالفان عین واقعیت ها را گفت، ولی بعدا او را هم خریدید بخاطر اینکه نمی خواستید بپذیرید که بلاهتی چنین بزرگ را دارید در روز روشن انجام می دهید.

آقای مهدوی کنی دیروز حرفی زد که شاید از درست ترین گفته های ممکن است. او گفت که شما در این 22 سال جریان هایی را مهار کردید که آیت الله خمینی هم در ده سال حکومتش نتوانست مهار کند. هبذا بر این توانایی! مرحبا بر این هوش! ولی داستان شما مانند حکایت جحای ساده لوح است که گوسفند مردم را می دزدید و گوشتش را صدقه می داد و می گفت این گناه به آن ثواب در، که در این میان دنبه و پوستش را فایده ببرد. این چه عقلی است که احمقی را با زور و گلوله و پول سرکار بیاورید و بعد با دروغ و پول و اسلحه و فشار بگذاریدش کنار؟

اصلا از اول برای چه آوردید که بعدا مجبور شوید بگذاریدش کنار؟ یعنی این همه هوش تا قبل از سال 1390 موجود نبود و یکباره در فروردین امسال به حضرتعالی وحی شد؟ یعنی این وزارت اطلاعات که کشف کرده است که مباشر و همراه دولت جن گیری است که مدفوع خشک خودش را می خورده، تا به حال هیچ کار اطلاعاتی نکرده بود؟ یعنی این آقای مشائی که امروز دوستان تان افشا می کنند که با پانته آ و کاملیا و صغری و کبری جلسات مشکوک دارد، شش سال قبل در جلسه ترکیه در محفل رقص حاضر نبود و بعدا به خبرنگار ترک نگفته بود که نظرش راجع به حجاب چیست؟

ما که خودمان طرفدار رقص هستیم و الحمدالله هرگز موهبت دیدن رقص را به تماشای اطوار اراذل و اوباشی مثل حاج منصور ارضی نفروختیم و از اساس با حجاب اجباری مخالفیم، ولی شما که مصداق بارز اخلاق اید و کلید بهشت توی جیب تان است و دور فلانجای تان سیم خاردار کشیدید که مبادا گناهی مرتکب شوید، این چیزها را نمی دانستید؟ اگر نمی دانستید که عجب است که هنوز قبای رهبری را از تن بیرون نمی کنید که پدر خانه آخرین آدمی باشد که بداند دخترش هر روز با یکی می پرد. و اگر هم نمی دانستید و همه گفتند و همه را دروغ انگاشتید که چه فرزانگی است این حجم عظیم بی اطلاعی و بی خردی؟

آقای خامنه ای!

در دولت مورد تائید شما تعداد دزدان دولتی به نسبت دولت مخالف شما ده برابر و تعداد سارقان شهری هشت برابر شده است. دروغ و ریا و خرافات نه فقط در دولت، بلکه در میان همه ملت بیداد می کند. وقتی مصباح یزدی حرف از تسخیر رئیس جمهور می زند یعنی آقای فیلسوف هم یک خرافاتی است مثل همه خرافاتی ها، وقتی فلاحیان معتقد است ارواح پلید منابع خبری دولت دهم هستند، یعنی روحانی طرفدار شما هم یک خرافاتی است مثل هر آدم بیسواد دیگری. مشکل این نیست که دولت شما دولت رمالی است، مشکل این است که وقتی شما از این دولت حمایت کردید، میرحسین موسوی گفته بود این دولت دولت رمالی و خرافات است. مشکل این نیست که شما احساس می کنید دولت خودسر و دیکتاتور است، مهم این است که ملت دو سال است می گویند مرگ بر دیکتاتور و شما این دیکتاتور کوتوله را انتخاب کردید.

آقای حسن عباسی دیوانه مدتی قبل بعد از پنج سال که همه احمدی نژاد را کوتوله سیاسی می خوانند، نبوغ به خرج داده و کشف کرده که این دولت کوتوله است. عین این حرف ها را همه نویسندگان کشور نوشتند، برای آن صدها جوک ساخته شده. آقای عباسی و فلاحیان و مصباح در تمام این سالها خودشان را برای احمدی نژاد جر دادند. در حالی که میرحسین موسوی و کروبی رسما در سخنان شان کوتوله بودن احمدی نژاد را بارها گفتند. شما چطور نفهمیدید؟ فرزانه عزیز! واقعا نفهمیدید یا می فهمیدید و به دلیلی که هیچ انسان معقولی نمی تواند درک کند، از کوتوله ها حمایت کردید؟

چند سال احمدی نژاد گفت که بزرگترین دستآورد دولتش هسته ای شدن کشور است. کو؟ چه شد؟ کجا رفت؟ نکند برق خانه شما از نیروگاه اتمی می آید و اینقدر بدجنس هستید که می خواهید آقای واعظ زاده بشود رئیس جمهور و بعد خبرش را اعلام کنید. من می دانستم شما خیلی کلک هستید، ولی نه اینقدر. از دولت احمدی نژاد حمایت کردید، چون با آمریکا و اسرائیل مخالف بود. امروز خبرش را می شنویم که یک شرکت اسرائیلی بخاطر ارتباط با ایران تحریم شده است. بدجنس ها! سر حسن نصرالله را هم کلاه گذاشتید، یارو هنوز فکر می کند شما ضدآمریکایی هستید.

من هیچ وقت نمی توانم بفهمم معنای نبوغ شما را که وقتی ایران در زمان خاتمی در اوج قدرت بود و آمریکا برای آشتی با ایران له له می زد، او را در فشار گذاشتید تا با کلینتون باشعور ملاقات نکند، بعد آقای احمدی نژاد که هر روز وعده سقوط آمریکا را می دهد، برای جورج بوش پسر احمق نامه فدایت شوم نوشت و او حتی پاسخ نامه را هم نداد. حتما نمی خواهید بگوئید که شما در جریان نبودید و احمدی نژاد سرخود این کار را کرد و شما بعد از این کار که با اصول تان ظاهرا تضاد دارد، از او حمایت کردید؟ امروز اکثر انقلاب هایی که در دنیا به نتیجه می رسد، ناشی از بلاهت جمهوری اسلامی در چند سال گذشته است و همه این انقلاب ها عملا به نفع آمریکا و اسرائیل و دموکراسی تمام می شود. حالا هی سرتان را بکنید زیر برف و دستور بدهید به جهانیان که همه موظفند که حتی انقلاب اکتبر 1917 شوروی و انقلاب فرانسه 1789را هم انقلاب اسلامی بنامند. راستش را بخواهید، با آنچه در دو سال گذشته انجام دادید، هیچ روحانی شایسته تر از حضرت تان برای اعطای لقب شیخ ساده لوح نیست. حالا شیخ و سیدش را خودتان انتخاب کنید.

این دولت را دولت عدالت خواندید، حالا داد می زنید که وضع عدالت در این کشور مطلوب نیست. یواش! آرام تر! به ما چه؟ مگر ما کردیم که شما به خودتان حق می دهید که علیه وضع موجود اعتراض کنید. ما که گفته بودیم این مسخره بازی ها فقرا را فقیر تر می کند. شما نه تنها الآن بلکه در تمام این سالها، برای دولت هم بخشنامه اقتصادی صادر کردید. حالا چنان می کنید که بقول مصباح که جانش برای احمدی نژاد در می رفت “ احمدی نژاد و مشائی شیطان اند”. اصلا شیطان باشند، ای حضرت خداوند! این شیطان را شما خلق کردید، خبرتان برسد، می خواستید به جایش صد تا فرشته و پری دریایی خلق کنید. در ایران امروز هر کسی فقیر است، شخص شما مسوول اول بدبختی او هستید. هر خانواده ای که به دلیل وضع اقتصادی فرو می پاشد شما مسوولش هستید. هر انسان شریفی که دزد می شود، شما مسوول گناه و جرمش هستید.

این دولت را آوردید برای این که از دین مبین اسلام و شیعه حمایت کنید. حالا شیخ و سید و مردم و وزرا و وکلا و قاضیان و فقیر و ثروتمند روز به روز بی ایمان تر می شوند. مردم نشسته بودند با خدای خودشان حال می کردند. می رفتند در عزای امام حسین گریه می کردند و سیاه می پوشیدند. حالا نشستند و برای ائمه صبح تا شب جوک می سازند. چرا؟ عامل این بی ایمانی و گسترش بی دینی کیست؟ رئیس جمهور آمریکا که مقصر نیست، او که خودش اسمش حسین است و نصف وقتش به تبریک گفتن نوروز و عید فطر و عید قربان می گذرد و اگر چیزی به او نگوئی دو ماه دیگر لخت می شود و زنجیر می زند و دسته سینه زنی کاخ سفید را تشکیل می دهد.

وقتی احمدی نژاد دروغگو می شود معجزه هزاره، وقتی حجت الاسلام سعیدی می گوید حضرتعالی موقع تولد گفتی یا علی، وقتی می نویسند که شما هر هفته به معراج می روید، وقتی می گویند مخالفت با ولایت فقیه باعث حرام شدن زن آدم می شود، طبیعی است که مردم دیگر احترامی به دین نمی گذارند. ساده زیستی تان که آخرش به دولت اجنه تبدیل شد، توسعه علمی تان که باعث تولید انبوه کردان و رحیمی و زاهدی شد که یک مشت جاعل مدرک وزیر این مملکت شده اند، دولت یکدست تان هم که تبدیل شده به احمدی نژادی که یک دامادش علیه خاله اش سخنرانی می کند و پدر دامادش دشمن خونی عمو جانش است.

آقای فرزانه با بصیرت!

البته که احمدی نژاد موجودی ابله است، اگر ابله نبود، باید می فهمید که خامنه ای آدمی نیست که قدرت را با کسی تقسیم کند. شش سال بعد از هاشمی، شش سال بعد از خاتمی و شش سال بعد از احمدی نژاد، شما شروع کردید به بستن دست و پای دولت تا صندلی قدرت تان آسیب نبیند. حالا هی جن کشف کنید و رمال دستگیر کنید. مردم ممکن است ساده باشند، ولی احمق نیستند. مشکل حکومت هم دقیقا این است که ضریب هوشی شان از متوسط مردم کمتر است. تنها دلیلی که شما احمدی نژاد را سریعا کنار نمی گذارید این است که نمی دانید با این مردم چه کنید و تنها دلیلی که مردم به خیابان نمی ریزند و شما را از صحنه تاریخ حذف نمی کنند، فقط بخاطر این است که مردم بیشتر از شما، کشور ایران و جامعه ایران را دوست دارند. اگر ایران نابود شود برای شما اهمیتی ندارد، اما بقول میرحسین موسوی مردم نمی خواهند در این موقعیت که شما برای حفظ خودتان همه کشور را نابود می کنید، شریک جرم شما شوند.

از خدا می خواهم به شما بصیرت یا قناعتی بدهد که زودتر بروید و این کشور و این ملت را رها کنید.