بازداشت بچه حزب‌اللهی شاه عبدالعظیم

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» دادستان کل کشور خبر داد

دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی از بازداشت سعید تاجیک، فرد فحاش به فائزه هاشمی خبر داد.غلامحسین محسنی اژه ای روز گذشته به خبرآنلاین گفت: “فردی که به فائزه هاشمی فحاشی کرده بود بازداشت و پرونده ای در این باره بر علیه وی تشکیل شده است.”

محسنی اژه ای همچنین اضافه کرد که “برخی از مقامات امنیتی نیز به دنبال سایر متهمانی هستند که به صورت خودسر امنیت اخلاقی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند.”

سخنگوی قوه قضائیه در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود با تعدادی از خبرنگاران در تهران نیز از “پیگیری” موضوع فحاشی به فائزه هاشمی توسط این قوه خبر داد.

او در پاسخ به پرسشی درباره سخنان وزیر اطلاعات در مورد ارائه گزارشی از افراد موسوم به “خودسر” به قوه قضائیه گفت که “خبری از این گزارش ندارد” و اضافه کرد: “در مورد چند موردی که اتفاق افتاده که یکی از آنها قضیه‌ خانم هاشمی بود قوه قضاییه اقدام کرده و در حال رسیدگی است.”

 

یک متهم، دو بازداشت؟

خبر دستگیری سعید تاجیک در شرایطی توسط دادستان کل کشور اعلام شده که دادستان تهران روز 17 اسفند سال گذشته از “شناسایی و بازداشت” دو متهم در رابطه با “هتاکی” به فائزه هاشمی خبر داده بود.

عباس جعفری دولت آبادی در آن هنگام گفته بود: “دو متهم اصلی این پرونده پس از شناسایی دستگیر شده‌اند و پرونده آنها در دادستانی در حال پیگیری است.”

دادستان تهران در خصوص تشکیل پرونده برای این افراد افزوده بود: “با شکایت خانواده آقای هاشمی رفسنجانی پرونده هم در بخش خصوصی و هم در بخش عمومی تشکیل شد.”

در فیلمی که اوایل اسفندماه سال گذشته در شبکه های اجتماعی مانند فیس‌بوک و یوتیوب منتشر شده بود، چند نفر که خود را “بچه حزب اللهی‌های شاه عبدالعظیم” معرفی می‌کردند در، پارکینگ حرم حضرت عبدالعظیم در جنوب تهران با حمله به فائزه هاشمی و بستگانش، او را با الفاظ بسیار رکیکی مورد خطاب قرار داده و علاوه بر او به پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی نیز ناسزا می‌گویند.

پیش از این انتشار این فیلم، روزنامه جمهوری اسلامی در خبری نوشته بود: “درحالی که تنها دو هفته تا انتخابات هیات رئیسه خبرگان باقی مانده است، تعرض به رئیس مجلس خبرگان رهبری توسط عناصر خودسر، حتی به خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم حضرت عبدالعظیم و در مراسم ترحیم هم کشیده شد.”

بنا بر این گزارش، تعدادی از “نیروهای لباس شخصی” هنگامی که محسن و فائزه هاشمی، از محل مراسم ختم یکی از بستگان خود خارج می‌شدند به آنها هجوم می برند.

برپایه این گزارش هنگامی که برادر زاده و خواهرزاده فائزه هاشمی تلاش کردند، مانع حمله این نیروها شوند، با شوکر برقی مورد حمله قرار گرفتند.

دادستان تهران در آن هنگام هویت افراد بازداشت شده را مشخص نکرده بود اما یکی از وبلاگ‌نویسان بسیجی هوادار رهبر جمهوری اسلامی هویت یکی از این افراد را فاش ساخت.

حسین قدیانی در وبلاگ خود به نام قطعه ۲۶، یکی از کسانی که به فائزه هاشمی فحش داده بود را سعید تاجیک معرفی کرد.

به گفته قدیانی، تاجیک از بسیجیان دوره جنگ است که کتاب خاطرات خود را به نام “جنگ دوست داشتنی” منتشر کرده  و برابر گزارش ها بابت نگارش این کتاب از جانب آیت الله خامنه ای مورد تقدیر قرار گرفته است.

تاجیک در مصاحبه ای که بهمن ماه سال گذشته با قدیانی داشته و در وبلاگ قطعه ۲۶ منتشر شده بود، در پاسخ به معترضانی که در تظاهرات خیابانی شعار داده بودند “توپ، تانک، بسیجی دیگر اثر ندارد” گفته بود: “مهم ترین اثر بسیج این است که اجازه نداد صدام پدر بعضی ها باشد. اگر بسیج نبود، این هتاکان باید به خواهر صدام می گفتند عمه”.

در برخی گزارش‌ها از سعید تاجیک به عنوان مسئول ایثارگران پالایشگاه نفت تهران هم نام برده شده است.

 

تاوان حمایت از جنبش سبز؟

انتشار فیلم فحاشی به فائزه هاشمی رفسنجانی واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت و حتی برخی شخصیت‌های اصولگرا نیز از این اقدام انتقاد کردند.

دو هفته پس از آن، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نیز بدون نام بردن از شخص خاصی از “هتاکی و رفتارهای غیراخلاقی” انتقاد کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای که تا روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند درباره هتاکی به دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سکوت کرده بود، پنج‌شنبه شب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری که به تازگی پدر فائزه هاشمی را از ریاست خود برکنار کرده بودند، سکوت یک هفته‌ای در این باره  را شکست و از طرفداران خود خواست از فحاشی و رفتارهای خلاف اخلاق اجتناب کنند.

او اینگونه رفتارها را باعث ضربه خوردن به اسلام دانست و گفت: “برخی جوانان بااخلاص، خوب و مومن متاسفانه تصور می‌کنند که اینگونه اقدامات وظیفه است اما این رفتارها دقیقا خلاف و عکس وظیفه است.”

فائزه هاشمی، در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کرد. این اقدام او خشم نیروهای طرفدار رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد را در پی داشت.

او در دو سال گذشته بارها به خاطر حمایت از جنبش اعتراضی ایران موسوم به “جنبش سبز” مورد انتقاد حامیان رهبر جمهوری اسلامی و طرفداران دولت احمدی نژاد قرار گرفته و چند بار نیز در جریان اعتراضات خیابانی بازداشت شده که تازه ترین مورد آن بازداشت چند ساعته او در روز اول اسفند ماه بود که هواداران جنبش سبز به مناسبت هفتمین روز کشته شدگان وقایع ۲۵ بهمن به خیابان ها آمده بودند.

خبر بازداشت سعید تاجیک در شرایطی منتشر شده که چند روز قبل، فیلم دیگری که گویا همزمان با فحاشی او به فائزه هاشمی ضبط شده، در شبکه های اجتماعی مجازی منتشر شده که در آن تاجیک به محسن هاشمی، پسر هاشمی رفسنجانی و رئیس وقت شرکت مترو تهران نیز هتاکی می کند.