بازجویی طولانی از حسین کلانی

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» به اتهام تماس با ضدانقلاب "عامل موساد"

در حالیکه بازداشت حمیدرضا سیاسی ،مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در زندان اوین وارد دومین هفته خود شده، حسینعلی کلانی،عضو هیات مدیره و ملی پوش سالهای دور این باشگاه و بهروز منتقمی ،قائم مقام پرسپولیس روز یکشنبه، به دادسرا احضار و ساعتهای طولانی بازجویی شدند. طولانی شدن حضور این دو در دادسرا با شایعه زندانی شدن آنان همراه بود، اما مهدی خواجه وند، سخنگوی باشگاه پرسپولیس، عصر دیروز به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: “مسئولان این باشگاه به عنوان مطلع در دادسرا حضور پیدا کردند و پس از ارائه توضیحاتی مرخص شدند.”

در حالی که پیش از این علت زندانی شدن حمیدرضا سیاسی، ده روز پس از مدیرعاملی پرسپولیس، نقض قرارداد باشگاه با شرکت بهنام کیش به عنوان حمایت کننده مالی عنوان شده بود، این بار سخنگوی باشگاه پرسپولیس موضوع دادرسی را “محرمانه” خوانده است.وی اما در خبرگزاری فارس “بحث درباره سفر به اسپانیا و حضور در باشگاه رئال مادرید” را به عنوان علت بازجویی ها مطرح کرده است؛ سفری که واسطه انجام آن امیر حسین جهانشاهی،موسس تلویزیون رها بود. اواخیرا اعلام کرده از این پس در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت می کند و به زودی به ایران باز خواهد گشت.

  سفراسپانیا و دیدارهایی که در طول آن انجام شد در رسانه های حکومتی به عنوان ارتباط سران پرسپولیس با فردی “ضد انقلاب” و “عامل موساد” منتشر و جنجال برانگیز شد.

 

حسین کلانی پیش از حضور در دادسرا به خبرنگار فارس گفته بود: “نمی ‌دانم چرا دیدار ما با مسوولان باشگاه رئال مادرید و آن فرد ضدانقلاب اینقدر بزرگ شده است. اما ما دیداری با آن فرد ضدانقلاب نداشتیم و تنها مهمان پرز (رییس باشگاه رئال مادرید) بودیم”.

عضو هیات مدیره پرسپولیس همچنین گفته: “ما جهت پاره‌ای از توضیحات جهت سفر به اسپانیا به دادسرا می ‌رویم هر چند که پیش از این هم بارها درباره این سفر صحبت کرده‌ ایم، اما مسوولان قضایی می‌ خواهند به صورت دقیق ‌تر درباره ریز این سفر اطلاع کسب کنند.”