ادامه بازداشت کیوان انصاری غیر قانونی است

نویسنده

nemat_ahmadi_b.jpg

نوید احمدی

“ادامه بازداشت موقت دکتر کیوان انصاری غیر قانونی است چون مدت قانونی دو ماه بازداشت موقت وی به پایان رسیده و این بازداشت هنوز تمدید هم نشده است”.

دکتر نعمت احمدی وکیل مدافع دکتر کیوان انصاری، استاد دانشگاه امیر کبیر که از اواسط شهریور گذشته در بازداشت موقت بسر می برد در مصاحبه با “ روز” ضمن بیان مطلب بالا گفت: “هنوز پرونده موکل من در مرحله تحقیقات و بازپرسی در شعبه 14 دادگاه انقلاب است و قرار مجرمیت هم از سوی این شعبه ادامه دارد.اما ادامه بازداشت موقت وی به این نحو و بدون تمدید غیر قانونی است”.

دکتر احمدی افزود: “موکل من که از سمت استادی در دانشگاه امیر کبیر برخوردار است و ضمن این افتخار جانبازی نیز نصیب وی شده اکنون با اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی در جهت اخلال در امنیت کشور،توهین به مقامات از طریق مطالب روی کامپیوتر، آموزش در جهت تسخیر رادیو و تلویزیون و ایجاد ایمیل محرمانه و همچنین تبلیغ علیه نظام مواجه است”.

این وکیل پایه یک دادگستری در ادامه افزود: “تمامی این اتهامات بی اساس و بی پایه است.به عنوان مثال من به عنوان وکیل تاکنون به اتهامی تحت عنوان آموزش جهت تسخیر رادیو و تلویزیون برخورد نکرده ام”. وی اضافه کرد: “در مرحله بازپرسی متهم، وکیل نقش پررنگی ندارد ولی در مرحله دادگاه نقش وکیل پررنگ می شود از همین رو بنده تاکنون موفق به مطالعه پرونده دکتر انصاری نشده ام”.

دکتر احمدی سپس گفت: “هر اتهامی که به متهم منتسب می شود باید تعریف حقوقی داشته باشد.از این رواتهام اجتماع و اخلال بدون پایه است”.

دکتر احمدی ادامه داد: “ نمی توان حضور دکتر انصاری را در سازمان ادوار تحکیم مصداق اتهام تشکیل اجتماع و اخلال دانست چرا که سازمان ادوار تحکیم وحدت از وزارت کشور مجوز قانونی دارد”.

این وکیل در ادامه افزود: “آنچه هم که روی کامپیوتر دکتر انصاری بوده و به عنوان توهین به مقامات تلقی شده در واقع ورود به حریم خصوصی است و نباید با ورود به این حریم اتهامی وارد کرد چرا که توهین از نظر قانونی و حقوقی باید صریح و دارای مفهوم باشد”.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دکتر انصاری گفت: “موکل بنده اکنون در بند 209 زندان اوین بسر می برد و از شرایط روحی مناسب و نیز امکاناتی از جمله ملاقات با خانواده و نیز امکان ارتباط تلفنی برخوردار است”.