قرار مجرمیت برای جاسوسان آمریکایی

نویسنده
حسین محمدی

» روزهای پرکار قوه قضاییه

مقامات قضایی جمهوری اسلامی، روزهای پرکاری را می‌گذرانند. آنان علاوه بر گرفتاری در انبوه پرونده‌های داخلی،مشغول صدور قرار مجرمیت و تکمیل کیفرخواست “۱۵ جاسوس آمریکایی و صهیونیستی” هم هستند که هنوز نامی از آنها منتشر نشده است. در همین راستاعباس جعفری دولت آبادی در یک کنفرانس خبری، از “صدور کیفرخواست ۱۵ جاسوس که سال گذشته دستگیر شده بودند” خبر داد و گفت: “این افراد با آمریکا و انگلیس ارتباط داشته و اطلاعات جدید مربوط به این پرونده به زودی منتشر می‌شود”.

وزیر اطلاعات اوائل ماه جاری خبر از بازداشت جاسوس‌های آمریکایی در ایران داد. حیدر مصلحی البته گفته بود: “این ۱۲ جاسوس در همه حوزه ها اقدام به جاسوسی می کردند”.

این در حالی بود که مصلحی پیش از آن بازداشت این افراد را توسط جمهوری‌اسلامی تکذیب و آن را به حزب‌الله لبنان نسبت داده بود: “بازداشت جاسوسان آمریکایی در لبنان از سوی حزب الله و ایران را رسانه های غربی مطرح کرده اند در صورتی که حزب الله لبنان موفق به دستگیری آنها شده است”.

 پیش از مصلحی، پرویز سروری، مسوول کمیته امنیت داخلی در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود:“با توجه به پیشرفت ایران در عرصه فن آوری های هسته ای، ماموریت این افراد نظامی و امنیتی بوده است. دستگاه های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی داشتند با استفاده از سرویس های اطلاعاتی منطقه چه در داخل و چه خارج از ایران ضربه شدیدی به کشورمان وارد کنند”.

هنوز نه مقامات آمریکایی و نه جمهوری اسلامی در مورد نحوه دستگیری این افراد و یا محل دستگیری آنها خبری منتشر نکرده اند.

پیش از این پرویز سروری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه افراد بازداشت شده توسط وزارت اطلاعات “جاسوسان سازمان سیا” بودند گفته بود بخش اعظم ماموریت این افراد در راستای مسائل امنیتی و نظامی بوده است.