جنگ، خواب را از مردم ربوده است

نویسنده

» نگاه ایران اسرائیل آبزرور به فضای رسانه ای اسرائیل

گمانم باید دورتادور گردنم علامتی بکشم. دلیلش ساده است ، این پرسش که “آیا نتانیاهو قرار است به ایران حمله کند.” چنان تکراری و ملال آور شده که از اینکه بارها به آن پاسخ دهم خسته شده ام.

هیچگاه در اسرائیل چنین حجمی از تشنج و هیجان زدگی  ندیده ام. دوستانی دارم که کابوس جنگ احتمالی را می بینند، برخی دیگر از من می پرسند آیا باید تابستان را  تا “پس از جنگ” در خارج از مرزها سپری کنند. دیگرانی که خارج از کشور هستند می پرسند آیا اسرائیل برای بازگشت امن است.

در همین حال  “اسرائیل هایوم”، روزنامه حامی دولت، ( متعلق به بنیامین نتانیاهو و با پشتیبانی شلدون ادلسون ) به هراس از جنگ دامن می زند. این روزنامه رایگان که پرخواننده ترین نشریه اسرائیل است ظاهرا از ریل خارج شده است و قصد دارد جامعه را به سمت جنون جنگ هدایت کند.

صفحه اول شماره 12 آگوست این نشریه به همراه عکس روی آن مثال خوبی برای این موضوع است. در تیتر یک آمده بود :” ایران دارد کلاهک هسته ای را بر روی موشک سوار می کند.” منبعش چیست؟ گزارش شده از سوی منابع امنیتی آمریکایی.

تیری به غایت نادرست و  مطلقا احساسی . ایران اصلا سلاح اتمی ندارد که بخواهد کاری با آن بکند. تازه این موضوع که ایران آنقدر پیشرفته شده است که بخواهد آن را روی کلاهک قرار دهد را از یاد ببرید!

تعجبی ندارد که مردم دیگر خواب نداشته باشند.

به مسائل دیگری توجه کنید که در شماره آخر هفته اسرائیل یاهوم مطرح شده است.

این نشریه ذیل تیتر :” فرمانده نیروهای آمریکایی : نمی خواهم وارد جنگ اسرائیل بشوم.” آورده است :” مرسی به احمدی نژاد : ما متحد استراتژیک هستیم.”

در صفحه اول این روزنامه حتی یک کلمه پیرامون حمله مرسی به متحد تهران در منطقه یعنی سوریه در مقابل چشمان هزاران تن از نمایندگان حاضر در کنفرانس نم نوشته نشده است. حمله مرسی به سوریه در خاک ایران صورت گرفت.

یا از سوی دیگر هیچ اشاره به این موضوع نشده که ایران و مصر چه اختلافات بزرگی دارند یا این حقیقت که هیچ شانسی وجود ندارد که به این زودی ها دو طرف بتوانند در حد سفیر با یکدیگر ارتباط داشته باشند. “اتحاد استراتژیک” را بیخیال شوید.

ایران تهدیدی است که هیچ رهبر اسرائیلی نمی تواند آن را نادیده بگیرد. حتی اگر امروز اسحاق رابین هم زنده بود همین را می گفت.

اما نگرانی من از این است که تهدیدات بی وقفه دولت بنیامین نتانیاهو در خصوص جنگ، بی آنکه لازم باشد خامنه ای حرکتی بکند، خود به جامعه و اقتصاد اسرائیل صدمه بزند.

از همین رو قصد دارم دور گردنم علامت بزرگی بکشم. علامتی که می گوید :” نمی دانم، فکر نکنم.” علامتی بزرگ!

منبع : ایران – اسرائیل آبزرور