آسیاب بادی و چراغ خاموش

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

آقاجان! اصلاح طلبان مردند، ول شان کنید. حالا تا خاتمی را زندان نیاندازند و موسوی و کروبی را اعدام نکنند و تاج زاده را بیشتر از این به صلابه نکشند، ول کن معامله هاشمی نیستند. بابا ول کنید. اصلاح طلبان هر کدام 2000 پرونده دارند، سبزها هم که بقول ابطحی جان معلوم الحال اند و خدا را شکر مثل رهبران و وزرای کشور با اسم مستعار حکومت نمی کنند. نه کسی شان ثبت نام کرده و نه کسی قرار است در انتخابات شرکت کند. اصلا شتر مرد، حاجی بخشی هم خلاص!

از یک طرف تیم احمدی نژاد که انشاء الله یتیم بشوند، اعلام کردند که “ اصولگرایان و اصلاح طلبان را هاشمی در مقابل احمدی نژاد سازماندهی می کند.” فدائی هم که قبلا زندانبان بود و فعلا اصولگراست- خیلی هم فرقی ندارد- اعلام کرد که “ مثلث شوم نظام سلطه، انحراف و فتنه برای ضربه به نظام همگرا شده اند.” سایت برهان هم هفته پیش نوشت “ هاشمی و احمدی نژاد رهبری را نشانه گرفته اند.” به نظر می رسد هم دن کیشوت های اصولگرایان با چراغ خاموش دارند می روند، هم دن کیشوت های تیم احمدی نژاد با چراغ خاموش حرکت می کنند. هر دوتاشان هم می ترسند از یک دشمن فرضی به نام اصلاح طلبان که مثل آسیاب بادی دائم در توهم شان ظاهر و غایب می شود، شکست بخورند. البته من که بعید نمی دانم، وقتی سپاه پاسداران در سه سال گذشته بدون اینکه با کسی بجنگد، فقط در مانوورهای خودش سی درصد فرماندهانش را از دست داده، بعید نیست اصولگرایان در رقابت با دولتی ها از اصلاح طلبانی که وجود ندارند شکست بخورند.

از آن طرف هم جنتی- یاد مرحوم بخشی می افتم وقتی اسمش را می شنوم- اصرار می کند که اول شما لیست بدهید تا بعد ما صلاحیت تان را تائید کنیم. این طرف هم تابش از اقلیت اصلاح طلب مجلس گفته که ما لیست نمی دهیم چون منتظرند لیست بدهیم رد صلاحیت کنند. همین طوری پیش برود، یک دفعه می بینی یا شورای نگهبان همه را از ترس اینکه اصلاح طلب باشند رد صلاحیت کند، یا اینکه همه تائید صلاحیت بشوند و تا روز آخر هیچ کس نداند به چه کسی باید رای بدهد. به نظر می رسد هیچ کسی الآن هویت مشخصی سر انتخابات ندارد. معلوم نیست چه کسی به چه چیزی معتقد است. شورای نگهبان هم نمی داند که از چه کسی استعلام کند، می ترسند یکهو لیست را بفرستند به وزارت اطلاعات مامورش اصلاح طلب از کار در بیاید. اصلا روزگار ممکن است یک طوری بشود که خود خامنه ای یک هفته قبل از انتخابات اعلام کند “ من اصلاح طلب بودم و تا حالا نمی گفتم که حال همه تان را بگیرم.” فعلا این وسط تکلیف دو نفر معلوم است و آن هم لاریجانی است و حداد عادل، بقیه معلوم نیست عنصر فتنه اند؟ عنصر انحرافی اند؟ چی هستند؟ مثلا همین کوچک زاده، تا مدتی قبل طرفدار احمدی نژاد بود، الآن هم از بس با چراغ خاموش رفته هر شب دوبار تصادف می کند و می زند به درودیوار. خوب، فرض کنیم این آقا طرفدار احمدی نژاد باشد، با توصیفاتی که سپاه و وزارت اطلاعات کرده، این که می شود جزو مثلث شوم و باید صلاحیت اش رد بشود. از آنطرف کواکبیان عنصر نامعلوم الحال بقول ابطحی جان، گفته که 700 نفر با گرایش اصلاح طلبی ثبت نام کردند. یکی از او پرسید: مثلا کی؟ گفته: مثلا همین آقای لاریجانی، حداد عادل، خودم، کوچک زاده، طرفداران دولت، مخالفان دولت، طرفداران رهبری. به نظرم این وسط همه دارند دنبال اشباح می گردند و در این جنگ با اشباح یک چیزهایی را به هم نشان می دهند و می گویند ایناهاش! ببین این اصلاح طلبه. آن یکی می گوید: نه، اصلاح طلب ها که کفش شون تمیزه، می گوید: نه، چراغ خاموش بود کفش شو واکس نزده. جان من! یکی چراغ ها را روشن کند.

 

حاجی بخشی رفت بالای درخت

امروز حاج آقا جنتی مرحوم شد، ببخشید، منظورم حاجی بخشی بود. ظاهرا عزرائیل فقط ریش سفید را دیده و اول صبح عمامه سرش نبوده، اشتباها بخشی را جای جنتی برده بالای درخت. کارشناسان اقتصادی حدس می زنند با مرگ حاجی بخشی میزان بیکاری دو درصد بالا می رود، چون هم کارخانه ساندیس ممکن است تعطیل شود و هم تعداد زیادی از راننده های اتوبوس بیکار شوند.

 

دعوت سپاه برای انتخابات از مردم

خیلی کم پشم و پیلی روی پاچه هاشان دارند، لب خزینه هم می نشینند، سپاه پاسداران و بسیج که نه قانونا حق دخالت در انتخابات را دارند، نه حق شرکت در انتخابات به عنوان منتخب، از مردم دعوت کردند که در انتخابات شرکت کنند. ظاهرا سپاه و بسیج تنها نیرویی هستند که از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کردند. همزمان با نزدیک شدن انتخابات، دولت اعلام کرد بزودی اینترنت ملی در ایران دایر می شود. یعنی بطور کلی اینترنت می شود اینترانت. حالا یک هو دیدی کل برق را برای دو ماه قطع کردند، اینجوری واقعا انتخابات با چراغ خاموش برگزار می شود.

 

فائزه هاشمی به شش ماه زندان محکوم شد

بعضی اوقات طرف وقتی پول زور می گیرد، معلوم است که دارد پول خونش را می گیرد. حالا که بقول شاهین نجفی بگیر بگیره، بذار بذاره، بیار بیاره، من چه می دانم، الآن گیلکی یادم رفته، ولی یک چیزی را جایی می گذاشتند، قوه قضائیه هم فائزه هاشمی را به جرم همراهی با مردم در جنبش سبز به شش ماه زندان محکوم کرد. در عوض حکم داماد احمدی نژاد به اتهام دزدی لغو شد. همزمان با آن عکس و نام هاشمی از کتابهای درسی حذف شد، در عوض قرار شد عکس خامنه ای را دوبرابر چاپ کنند، حسین فدائی هم مهدی هاشمی را به خبررسانی برای جنبش سبز متهم یا در حقیقت مفتخر کرد. این را داشته باشید که وقتی سه سال دیگر فائزه هاشمی که خداوند همیشه به او قدرت بدهد و واقعا هم زنان و هم روزنامه نگاران کشور به او مدیونند، اولین نامزد ریاست جمهوری کشور شد، همین شش ماه زندان را جزو سوابق او می نویسم. چرا سه سال دیگر؟ بقول خداوند “ و ما چیزهایی می دانیم که شما نمی دانید.” چرا من می نویسم؟ چون من خودم یکی از اعضای ستاد تبلیغات اش هستم.

 

دولت در انتخابات دخالت نمی کند

هاشمی ثمره، سخنگوی دولتی که وقتی دولت در دستش نبود، با استفاده از رای سازماندهی شده سر کار آمد و در دور دوم، با کودتا و تقلب انتخاباتی مجددا بر سر کار ماند، اعلام کرد “ دولت در انتخابات دخالت نمی کند.” وی گفت: انتخابات مثل دور قبل بدون دخالت دولت برگزار می شود، منتهی این دفعه ما کودتا نمی کنیم، بلکه ممکن است کودتا بشویم. سردار مرتضی طلایی هم اعلام کرد که “ مردم به دنبال مجلسی کارآمد و ارزشی هستند.” وی گفت: “ کسانی که در ایران زندگی می کنند مردم نیستند، منظورم بقیه هستند.” یک کارشناس امور متناقض گفت: “ ایشان اشتباه کرده، این دو تا قابل جمع نیستند، اگر کسی کارآمد باشد ارزشی نمی شود و اگر ارزشی باشد کارآمد نمی شود.”

 

ولایت سرمهندس

یادداشت های مسیح مهاجری درباره دیدار با آیت الله سیستانی منتشر شد. آیت الله سیستانی که در عراق مواظب است تا شیعیان عراق مثل طرفداران خامنه ای قاط نزنند، درباره اوضاع ایران گفت: “ مسائل جمهوری اسلامی مهندسی شده توسط یک سرمهندس است.” همین آقای سیستانی از اهانت به دولتهای قبلی( احتمالا منظورش دولت خاتمی و هاشمی و موسوی و بنی صدر و بازرگان بوده، چون قبل از آن که در جمهوری اسلامی دولتی وجود نداشت.) و توهین به دختر هاشمی رفسنجانی که چون مورد فحاشی قرار گرفته بود، امروز به شش ماه زندان محکوم شد، اعلام انزجار کرد. آیت الله سیستانی در پاسخ به این سووال که چرا با حضور آمریکایی ها در عراق مخالفت نمی کنید، به سووال کننده نگاه کرد و گفت: چایی تو بخور، یخ کرد!

 

انقلابیون لیبی همدیگر را کشتند

شش نفر از انقلابیون لیبی که حکومت قذافی را تغییر دادند، در درگیری های مسلحانه همدیگر را کشتند. وضعیت فوق العاده در تونس تمدید شد. در مصر هم علیرغم بهار عرب هوا خیلی سرد است. لطفا بدون پالتو شعارهای انقلابی ندهید.