ایران و آمریکا، مسبب کودتای مصر

نویسنده

» گزارش فرانت پیچ از سند داخلی اخوان المسلمین

اگر دیوانه باشید یا از دنیای اخوان المسلمین باشید این تئوری توطئه منطقی به نظر می‌رسد. کافی است بگوییم که همه افراد جهان دور هم جمع شده‌اند تا رژیم اخوان المسلمین در مصر را سرنگون کنند. همه با هم.

ال مانیتور نسخه‌ای از اولین سند تحلیلی داخلی این گروه را که اخوان المسلمین در روزهای اخیر توزیع کرده است به دست آورده است. این سند توسط محمد احمد راشد نوشته شده. او یک عراقی است که تئوریسین و برنامه‌ریز این گروه محسوب می‌شود. با این‌که هیچ شغل رسمی در این سازمان ندارد، اعضای اخوان او را هم‌ردیف شیخ یوسف القرضاوی، پدر معنوی خود می‌شمارند. راشد همچنین شاید همطراز محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین باشد.

راشد آمریکا را به حمایت از کودتا متهم می کند و می‌گوید این کشور با استفاده از ارتش مصر می‌خواهد جاه‌طلبی‌های اسلامی را نابود کند.

بسیار خوب. پس این یک توطئه آمریکایی است.

صفحه ده این سند می‌گوید: “ما از باراک اوباما ناامید شدیم. فکر می‌کردیم از مقام‌های قبلی عاقل‌تر باشد و به کشور ما آزادی بیاورد، چون از مقام قبلی خود، جرج دبلیو بوش باهوش‌تر است و قصد دارد واقع‌گراتر و اصول‌گراتر باشد.”

به نظر می‌رسد صفحه ده این سند دیدگاه خود در مورد سیاست‌های آمریکا را از نیویورک تایمز گرفته باشد.

راشد به نقش رئیس‌جمهور سابق، حسنی مبارک اشاره می‌کند و می‌گوید پیروان و وفاداران او مانع از تحقق خواسته‌های محمد مرسی می‌شوند.

خب، پس این یک توطئه آمریکایی به همراه ارتش مصر و وفاداران مبارک است. اما صبر کنید…

وی همچنین اسرائیل را متهم می‌کند که با ایفای نقش موثر در کودتا و حمایت از ارتش مصر با پول کشورهای خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی و امارات به پایان بخشیدن به حکومت مرسی کمک کرده است.

خوب، پس حالا این توطئه آمریکایی-اسرائیلی است که پولش را عربستان سعودی و امارات می‌دهند. هنوز ادامه دارد…

راشد همچنین ایران را متهم می‌کند که یکی از دست‌های پنهان در این کودتاست. او می‌گوید ایران به خاطر موضع خود در سوریه و نفوذ در مصر، شیعیان این کشور را علیه مرسی تحریک می‌کند.

خوب پس این یک توطئه آمریکایی-ایرانی-سعودی-اسرائیلی-اماراتی است. من نمی‌دانم چه کسی می‌تواند این را باور کند؟

منبع: فرانت پیچ - 11 اوت 2013