جز گریستن به درگاه خدا سلاحی نداریم

نویسنده

» درنامه دختر حجاریان به مراجع تقلید عنوان شد:

زینت حجاریان، دختر سعید حجاریان که بیش از دوهفته است که در زندان به سر می برد، درنامه ای به مراجع تقلید با شکوه از حبس پدرش و بی توجهی مسوولین به وضعیت سلامتی وی نوشته که این روزهای جز گریستن به درگاه خدا سلاحی ندارد: “امروز زینب دختر سعید حجاریان فریاد تظلم و دادخواهی به بیت شما مراجع عظام آورده است که به خاطر خدا هر تلاشی در توان دارید به کار گیرید تا همه مظلومان دربند از جمله پدرم به آغوش خانواده بازگردند که مراجع در سنتی هزار و چند صد ساله همواره ملجا مردم بی پناه بوده اند.”

روزشنبه برخی رسانه خبردادند که سعید حجاریان به دلیل وخامت وضعیت سلامتی به بیمارستان زندان فرستاده شده ودرحالت کما به سر می برد. وجیهه مرصوصی همسر وی  پیش از این گفته بود که حال همسرش در زندان بسیار وخیم است و ادامه بازجویی ها و فشار زندان برای وی می تواند با خطر سکته قلبی همراه باشد.

زینب حجاریان درگفت وگوی کوتاهی به روز گفت: “علیرغم شایعات مطرح شده مسوولین از اینکه به مادرم اجازه بدهند با وی دیدار کند خودداری کرده اند و می گویند حال پدرم خوب است.”

وی در نامه خود به مراجع تقلید که نسخه ای از آن در اختیار روز قرارگرفته آورده است: “این روزها دستهای استغاثه و التجاء به درگاه پروردگار عالم گشوده شده است و خلقی پریشان از نامهربانی ها شکوه به درگاه معبود می برند، که “و الی الله المشتکی”. من نیز در هر نماز و دعایی پیکر بیمار و رنجور پدرم دکتر سیعد حجاریان را به یاد می آورم که پس از سوء قصد ده سال قبل همین سلامتی نسبی خود را مدیون دعای ملت شریف ایران است، و گویا میبینم که در سلول انفرادی به نماز نشسته است، او را که بواسطه اصابت گلوله اشقیا به مخچه و نخاعش یارای ایستاده نماز خواندن نیست، و میدانم که لکنتی غریب گریبانش را میگیرد آنگاه که می کوشد حروف را به درستی اداء کند. انگشتهای بی حسّ او توانایی برداشتن قرصهایش را ندارد، نمی دانم آیا کسی هست که داروها و قرصهای رنگارنگ اورا به موقع بدهد. او برای نوشیدن جرعه ای آب به کمک نیاز داشت، نمی دانم آیا می تواند پس از ساعتها بازجویی آبی بنوشد و گلویی تازه کند؟ مردم او را به نام سعید میشناسند ولی مادرش اورا عبّاس صدا میزند، بی اختیار به یاد جانباز کربلا، باب الحوائج، حضرت اباالفضل العباس می افتم: رندان تشنه لب را آبی نمیدهد کس–     گویا ولی شناسان رفتند ازاین ولایت.”

وی در ادامه آورده است: “بیش از دو هفته است که پدرم را بدون هیچ اتهامی بازداشت کرده اند. اصلا مگر این بدن مجروح و ناتوان می تواند جرمی مرتکب شود؟ همه میدانند که پدرم سالهاست در حاشیه دنیای سیاست قرار گرفته و برای سیاستمداران تنها نمادی معنوی به شمار میرود. پس چگونه میتواند تاثیری در تحولات داشته باشد تا جرمی از آن پدید آید؟ انگار از این بدن رنجور هم نمی گذرند. تا کنون نه اتهام ایشان به وی تفهیم شده و نه از داشتن حق قانونی وکیل برخوردار است.”

زینب حجاریان با اشاره به اینکه  پزشک متخصص وی در بیانیه ای رسمی اعلام نموده که جان سعید حجاریان در خطر است و ایشان نیاز به مراقبتهای فوری پزشکی داشته و بدون پرستاری خانواده در انجام امور شخصی و روزمره که لازمه فرائض دینی است با مشکلات جدی مواجه است افزوده است: “اینهاهمه در حالی است که ضارب پدرم آزادانه به ارعاب مردم مشغول است. ظاهرا مضروب باید به جای ضارب مجازات شود. اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا وغیبة ولینا و شدة الفتن بنا و تظاهر الزمان علینا.”