جوانان سیاه پوش با گل های سفید آمدند

نویسنده
سارا صمیمی

» گزارش شب هفت کیانوش آسا در کرمانشاه

همزمان با هفتمین روز خاکسپاری کیانوش آسا،یکی از دانشجویانی که در جریانان اعتراضات اخیر توسط لباس شخصیها کشته شد،مراسمی از طرف خانواده وی و با حضور جمع زیادی از فعالان و شهروندان کرمانشاهی در این شهر برگزار شد.

کیانوش آسا،دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه علم و صنعت بود که در جریان اعتراضات اخیر توسط لباس شخصیها در نزدیکی میدان انقلاب کشته شد.

یکی از دوستان کیانوش آسا در گفتگو با روز گفت: “این مراسم قبلاً از طریق پخش اعلامیه‌هایی در سطح شهر به اطلاع مردم رسیده بود و جمعیت کثیری هم در آن شرکت داشتند”.

وی در ادامه  اضافه کرد: “جمعی از فعالان دانشجویی و مدنی کرمانشاه از سازمان ادوار تحکیم وحدت، اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کُرد، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، جامعه‌ی دانشجویان و دانش‌آموختگان کرمانشاهی هم، در حالی که تاج گلی مزین به عکس شهید کیانوش آسا در دست داشتند در مراسم شب هفت این دانشجوی شهید حضور یافتند. همچنین در ساعت پایانی مراسم نیز تعداد دیگری از جوانان سیاه پوش با شاخه‌های گل سفید در مراسم شرکت کردند و با تقدیم گل‌ها به مادر، خواهران و برادران کیانوش به ابراز همدردی با آنان پرداختند”.

این دانشجو حال و هوای حاکم بر مراسم را چنین توصیف کرد: “در طول مدت مراسم در قسمت زنان به شیوه سنتی و محلی به عزاداری و سوگواری مشغول بودند، اما در قسمت مردان سکوتی کامل حکم فرما بود. گویا کسی را توان ذکر مصیبت نبود یا اگر بود امکان بیانش را نداشت. تنها چشم‌ها به هم خیره می‌شدند و سرها به نشانه‌ی تاسف تکان می‌خوردند. بغضی در گلوی همه بود که گاه با بالا گرفتن فریادهای مادر کیانوش ترکیده می‌شد و به دنبالش اشک‌هایی که جاری می‌گشت”.

و در خاتمه،دوست کیانوش آسا گفت: “یکی از آشنایان خانوادگی کیانوش نیز با بیان اینکه چگونگی و محل جان باختن کیانوش هنوز برای خانواده مبهم است،‌گفت هر چه با شماره موبایلی که آن روز همراه کیانوش بوده تماس می‌گیریم کسی جواب نمی‌دهد. یک بار هم که شخصی جواب داد با التماس از او خواستیم که محل یافتن گوشی را به ما بگوید و گوشی کیانوش را به عنوان یادگاری از او به ما بازگرداند که متأسفانه قطع کرد…”