تاکنون خبر نادرستی در روز ندیده ام

نویسنده

shirinebadi500.jpg

در مورد عملکرد روز چه قضاوتی دارید؟

در شرایطی که سانسور در ایران شدید است و روزنامه ها در بیان مسائل آزاد نیستند ، وجود سایت هایی نظیر روز که با بی طرفی اخبار را به گوش مردم می رسانند بسیار مهم و مفید است. آنچه که برای من مهم است بی طرفی در اطلاع رسانی است که من در این سایت می بینم .

به نظر شما این نشریه در ارتباط گرفتن با داخل کشور تا چه حد موفق بوده است؟

در ایران این سایت فیلتر می شود. البته خوشبختانه جوانان ایران تخصصی در فیلتر شکستن دارند که من در کمتر جوان اروپایی و امریکایی دیده ام. اما کلاً این که چنین سایتی فیلتر می شود و همه نمی توانند فیلتر را بشکنند یک مانع مهم دسترسی به این سایت است. مساله دیگر این است که در ایران دولت اجازه نداده اینترنت با سرعت بالا رواج پیدا کند و استفاده از اینترنت دارای سرعتی بسیار آهسته است که گاهی حوصله خوانندگان را به سر می آورد. این مشکل مختص سایت روز نیست، بلکه به ویژه در مورد تمام سایت های فیلتر شده مطرح است و مانع از این می شود که سایت های خارج از کشور خواننده حداکثر در ایران پیدا کنند.

تا چه حد به روز اطمینان دارید و چه نقدی را بر آن وارد می دانید؟

من تا کنون خبر نادرستی را در این سایت ندیده ام. به عبارت دیگر گردانندگان سایت، سعی در انتقال اخبار درست دارند. فقط مساله این است که در بعضی موارد در انتقال اخبار تأخیر دارند. به هر حال خبر ممکن است در روز منتشر نشود ولی اگر خبری منتشر شود تاکنون من اشتباه یا دروغی در آن ندیده ام. برای بهتر شدن سایت، باید بخش آخرین اخبار لحظه به لحظه تجدید بشود. بخش مقالات به همین صورت می تواند ادامه یابد، ولی بخش خبری باید با سرعت بیشتری آپ دیت بشود.