تریبون نیروهای تحول خواه

عبدالله مومنی
عبدالله مومنی

abdollahmomeni500.jpg

کارنامه روز را چگونه بررسی می کنید؟

روز در فضایی که روزنامه نگاری مستقل و امنیت شغلی برای روزنامه نگار وجود ندارد سعی کرد هر روز منتشر شود، از این رو در رسانه های فارسی اینترنتی بدیل ندارد. اقدام روز از این جهت بسیار ارزشمند است. روز همواره به ارایه گزارش ها و مقالات تحلیلی توسط نویسندگان ثابت می پرداخت و علاوه بر این به انعکاس اصل خبر هم بی توجه نبود.

میزان ارتباط این روزنامه با فضای داخلی ایران به چه اندازه بوده است؟

روز سعی کرد با هر چه نزدیک تر شدن به فضای سیاسی ایران از طریق نویسندگانش با استفاده از گزارش ها و اخبار واقعی بر مخاطبینش تاثیربگذارد و از این جهت طیفی از طرفداران جامعه مدنی را با خود همراه کرد. روز با اصل فضای داخل ایران فاصله ای ندارد و بازتاب همان است. از این رو تریبون بخش عمده ای از نیروهای تحول خواه نیز است.

نحوه پوشش مسایل دانشجویی در این نشریه را چگونه ارزیابی می کنید؟

روز در زمینه اخبار دانشجویی به خوبی عمل کرده و در فضای بسته رسانه ها و فضای بسته دانشجویی به خوبی حوادث دانشگاه را انعکاس داده است. اما در بحث دانشجویان تنها به انعکاس اخبار پرداخته و عاری از هر گونه تحلیل بوده است.

به هر ترتیب، روز اولین تجربه در فضای مجازی بود که هر روز منتشر می شد و از این جهت تجربه گرانسنگی است. روز هر چند به نویسنده های ثابت بیشتری نیاز دارد اما تاکنون هم موفق عمل کرده است.