رفتم بار سفر بستم

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

این آمریکا هم کشور جالبی است. صبح که از خواب بیدار می شوی باید سی مایل رانندگی کنی تا برای صبحانه خودت را به استارباکس برسانی، بعد باید بیست و پنج مایل رانندگی کنی تا بروی به باجه بانک که در آن بانک پول بگیری، بعد باید پانزده کیلومتر رانندگی کنی که برسی محل کار. بعد باید چهل کیلومتر رانندگی کنی تا بروی به خانه دوستت و هفتاد مایل باید درایو کنی تا برگردی خانه. خیلی جالب است. البته درست که فکر کنی اصلا جالب نیست. دو سه روز قبل احمدی نژاد گفته بود برای حل مشکلات ترافیکی ایران ما باید راه حل های ترافیکی خودمانی را اجرا کنیم. دیروز هم یکی از مقامات مسوول در امور رانندگی کشور اعلام کرده است که «ایرانیان هفت برابر اروپائیان سفر می کنند.» در همین راستا دلایل زیر برای اینکه چرا ایرانیان هفت برابر اروپائیان رانندگی می کنند، کشف شد:

اول: ایرانی ها همیشه با جایی که هستند، مشکل دارند، به همین دلیل دائما می خواهند بروند یک جای دیگر. در حالی که اروپایی ها علاقه زیادی به رفتن به جای دیگر ندارند.

دوم: ایرانی ها بنزین اضافی دارند که اگر آن را مصرف نکنند، باید بریزند توی سطل آشغال، به همین دلیل مجبورند هر روز صد کیلومتر رانندگی کنند.

سوم: با توجه به اینکه طبق آمار هر سال 30 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشور کشته می شود، رانندگان ایرانی مجبورند برای حفظ این آمار بیشتر از اروپایی ها رانندگی کنند.

چهارم: اروپایی ها چون آدمهای بدبختی هستند، مجبورند از صبح تا شب کار کنند و وقت مسافرت رفتن ندارند، اما ایرانی ها چون احتیاج ندارند که وقت گرانبهای شان را برای کارهای احمقانه ای مثل کار کردن تلف کنند، بنابراین ترجیح می دهند هفت برابر اروپایی ها رانندگی کنند و به مسافرت بروند و خوش بگذرانند.

معاون هنرمند و معجزه نادیدنی

با توجه به اینکه مسوولان روابط عمومی و تبلیغات ریاست جمهوری وقت نداشتند و صدا و سیما نیز مشغول امورات نرگسی بوده است و در خراسان جنوبی هیچ وسیله خاصی برای نشان دادن معجزات سیاسی و اجرایی دولت وجود ندارد، لذا بر اساس گفتار معلوم و مشهود و مشخص و باستانی « خود گویی و خود خندی، عجب مرد باهنری در مجلس وجود دارد…» آقای داوودی معاون رئیس جمهور گفت: « انصافا در خراسان جنوبی معجزه شده است.» آگاهان معجزات رئیس جمهور را تائید و به معاون ایشان پیشنهاد کردند که از این پس به جای اینکه خودشان از خودشان تعریف کنند، از خبرنگاران حزب اللهی بخواهند که آنها از دولت تعریف کنند و به آنها پول بدهند، اینجوری به صرفه تر است.

محبوب ترین ها چه کسانی هستند؟

در راستای اینکه محبوب ترین چهره های جهانی انتخاب شدند و نلسون ماندلا، بیل گیتس، دالایی لاما، بیل کلینتون و کوفی عنان جزو محبوب ترین ها به شمار آمدند و جرج بوش و کیم جونگ ایل مطابق معمول کمترین محبوبیت را داشتند، ضمن ابراز تاسف در این مورد که با وجود اینکه در حال حاضر احمدی نژاد محبوب ترین چهره قرن محسوب می گردد، این انتخاب به عنوان یک توطئه صهیونیستی قلمداد می شود.

محمود معجز ارادانی

یکی دیگر از معجزات احمدی نژاد آشکار شد. وی به معجزه ای که در آمریکا در هنگام سخنرانی اش اتفاق افتاد اشاره کرده و گفت: « وقتی در آمریکا سخنرانی می کردم، مردم آنجا از صندلی های خود بلند می شدند و احساسات خود را نشان می دادند.» در پی افشای این موضوع آگاهان بسیار شگفت زده شدند. چون چنین چیزی در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده و تا قبل از احمدی نژاد آمریکایی ها در هنگام سخنرانی کارهای زیر را می کردند:

اول: به سخنران حمله کرده و شدیدا آن جای او را گاز می گرفتند.

دوم: به جای اینکه به سخنرانی گوش کنند، باباکرم می رقصیدند.

سوم: در هنگام سخنرانی با پاره آجر به سخنران حمله می کردند.

چهارم: بعد از سخنرانی به جای اینکه احساسات شان را نشان دهند، آنرا توی دست شان می گرفتند و احساسات شان را قایم می کردند.

آبواژه ی هستی

من خیلی فکر کردم که این آبواژه ی هستی چیست؟ واقعا بسی رنج بردم در این سال سی تا بفهمم واقعا این زن چیست که آبواژه ی هستی است؟ راستش را بخواهید هر چه بیشتر فکر کردم، کمتر به نتیجه رسیدم. در یکی از شعرهایی که در اینترنت منتشر شده است، گفته شد:

زن، کهربای آزادی است

زن، سرشار آبواژه ی هستی است!

درخواست از ادبا: از کلیه کسانی که می دانند آبواژه هستی چیست، خواهش می کنم موضوع را توضیح داده و یک انسان را از نگرانی نجات دهند.

مریلند، بوستون، سن دیه گو

تا یکی دو ساعت دیگر در دانشگاه مریلند در شرق آمریکا برنامه دارم، اضطراب هم مثل همیشه مرا می کشد. یک بخش جدید در برنامه اجرا خواهم کرد. فردا و پس فردا هم در بوستون برنامه خواهم داشت.