تکذیب وجود مرکز جدید اتمی

نویسنده

» گزارش اوست فرانس

ایران روز سه شنبه اتهامات “بی اساس” مخالفان در تبعید را درخصوص فعالیت های هسته ای در یک مرکز مخفی نظامی تکذیب کرده است.

به نوشته خبرگزاری ایرنا و به نقل از بهروز کمال وند، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، “اظهارات بی اساسی مربوط به وجود یک مرکز هسته ای در ایران مطرح شده که به شدت ازسوی ما تکذیب می شود”.

شورای ملی مقاومت ایرانیان روز دوشنبه تأکید کرد که اطلاعاتی را در مورد یک مرکز جدید هسته ای در ایران دراختیار دارد که نام رمزی آن “۰۱۲” است و در نزدیکی شهر مبارکه در مرکز ایران قرار دارد.

 

یک مرکز مخفی؟

به گفته این سازمان مخالف مستقر در فرانسه، “این مرکز به شکلی کاملاً مخفی تأسیس و در یک منطقه نظامی بسیار وسیع پنهان شده است”.

شورای ملی مقاومت در گذشته نیز چندین مرکز مهم اتمی ایران، ازجمله کارخانه غنی سازی اورانیوم نطنز، را افشا کرده است. ولی بسیاری از اظهارات و ادعاهای این شورا مورد تأیید کارشناسان غربی نیست.

این خبر قبل از نشست جدید روز چهارشنبه میان کشورهای بزرگ و ایران در ژنو مطرح شده که در تلاش اند تا به توافقی مقدماتی در ارتباط با برنامه اتمی مناقشه آمیز ایران دست یابند. این درحالی است که ۱۰ روز پیش مذاکرات فشرده میان دو طرف به هیچ نتیجه ای نرسید.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران این نهاد مخالف را به تأثیر گذاشتن بر “جوّ مثبت” مذاکرات متهم کرده است.

شورای ملی مقاومت ایرانیان از چندین سازمان مخالف با حکومت ایران، ازجمله سازمان مجاهدین خلق که در سال های ۱۹۶۰ برای مبارزه با شاه ایجاد شد، تشکیل شده. این شورا پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ همواره به مبارزه خود علیه جمهوری اسلامی ادامه داده که از آن جمله می توان به همکاری با صدام حسین در خلال جنگ ایران و عراق اشاره کرد.

منبع: اوست فرانس، ۱۹ نوامبر