با کثیف‌ کاری به من رکب زدند!

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» وزیر پرسابقه را به بازی ریاست کمیته المپیک راه ندادند

با رد صلاحیت مصطفی هاشمی طبا، یکی از قدیمی ترین وزیران جمهوری اسلامی که هشت سال  رییس  سازمان تربیت بدنی و معاون رییس جمهوری در دوران هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بوده،  کشمکش بر سر تصاحب پست ریاست کمیته ملی المپیک ایران وارد بعد تازه ای شد.

او در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران اعلام کرد: “برخی با رفتار کثیف به من رکب زدند!”

 گفته های مسئولی که زمانی ریاست کمیته المپیک را هم به عهده داشت، بیشتر متوجه محمد علی آبادی (رییس کنونی کمیته و معاون  پیشین احمدی نژاد) می شود که با همدستی  بهرام افشارزاده (دبیرکل کمیته ملی المپیک) تلاش وسیعی را برای از میدان به در بردن رقیبان و ماندن در پست خود به کار گرفته است.

 هاشمی طبا که پیش از این علی آبادی را به “گردن کلفتی” برای نگاه داشتن مقامش متهم کرده بود، در موردهیاتی که برای تعیین صلاحیت داوطلبان نامزدان ریاست، دبیر کلی و هیات رییسه کمیته تعیین شده اند، به ایسنا گفت: “اولا هیات رسیدگی کننده ‌ای که درست شده خلاف اساسنامه است. اساسا این هیات صلاحیت ندارد که به صلاحیت کسی رسیدگی کند. مگر چه کاره هستند که بخواهند مثلا صلاحیت رییس فدراسیون‌ها و یا نماینده‌های ستاد کل نیروهای مسلح را رسیدگی کنند؟ این موضوع خلاف اساسنامه است.”

 

بر اساس اساسنامه تازه ای که به دست علی آبادی برای انتخابات کمیته ملی المپیک به تصویب رسیده، نامزدها باید در مدتی بالاتر از شش ماه در هیات مدیره یکی از فدراسیون ها عضویت داشته باشد. در اساسنامه قبلی قید شش ماه وجود نداشت. با افزوده شدن این قید هاشمی طبا که بعد از انتخاب حسن روحانی به عضویت فدراسیون ژیمناستیک برگزیده شد شرایط نامزدی را از دست داده است. هاشمی طبا این تغییر را خدعه ای برای حذف خود می داند.

 

هاشمی طبا در مصاحبه با ایسنا ادعا کرده که ماجرای شش ماه در مورد وی درهیات بررسی صلاحیت نامزدها مطرح نشده بلکه علت حذف وی این بوده است که درویش زاده رییس فدراسیون ژیمناستیک خود نامزد ریاست کمیته شده است و به این ترتیب دیگر از این فدراسیون نمی توان دو نامزد داشت.

 

وزیر پیشین صنایع و اقتصاد به نامه درویش زاده شک دارد و در مصاحبه با ایسنا گفته است: “من بارها از افشارزاده خواسته‌ام یک نسخه از این نامه را به من بدهد اما نامه را قایم کردند و نمی‌دهند. این که دیگر موضوع اتمی نیست که حساسیت خاصی داشته باشد. اگر وی نامه‌ای زده، بهتر است آن را به بنده که نماینده فدراسیون بودم می‌دادند تا مطلع شوم.”

 

او افزود: “حالا هم شایعه انداخته ‌اند که روسای فدراسیون‌ها نمی‌توانند کاندیدای ریاست یا دبیرکلی کمیته شوند. این موضوع را از کجا آورده‌اند؟ دیگر دم خروس مشخص است. معلوم است که برخی چرا این حرف‌ها را مطرح می‌کنند و این طیف خود ساخته است. این همه نقشه کشیدن و رکب زدن چه معنی دارد؟ به خود من رکب زدند. اول گفتند که از طرف فدراسیون ژیمناستیک نماینده شوم، بعد هم بلافاصله به درویش زاده فشار آوردند تا خود را معرفی کند. این کار زشت و کثیفی است. وقتی در سطح مدیریت ورزش این کارهای ناجور و کثیف انجام می‌ شود چه انتظاری می‌ توان از ورزشکاران جوان داشت که جوانمردانه کار کنند.”

هاشمی طبا در پایان تاکید کرد که بهرام افشار زاده به او پیشنهاد کرد از طرف فدراسیون ژیمناستیک بیاید و رییس کمیته ملی المپیک شود.