میکروب‌های باهوش

نویسنده
مرضیه حسینی

» فیلم روز

 

ختم سیاه” جدیدترین فیلمی که “جانی دپ” در آن بازی کرده، زندگی “وایتی بولگر” یکی از بزرگ‌ترین جنایتکاران آمریکا را روایت می‌کند. کسی که حداقل در نوزده قتل دست داشته و مدت‌ها از سوی اف‌بی‌آی تحت تعقیب بوده. او در نهایت در ازای آزادی‌اش با اف‌بی‌آی دست به معامله می‌زند و مکان اختفای سردسته‌ی یکی از گروه‌های مافیایی بزرگ را به آن‌ها می‌دهد، اما اف‌بی‌آی به قولش عمل نمی‌کند و بولگر دوباره مجبور می‌شود بگریزد. سرانجام، چهار سال پیش اف‌بی‌آی او را در سن ۸۱ سالگی دستگیر کرد و دادگاه او را به حبس ابد محکوم کرد.

اسکات کوپر این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از “جز باتروث” کارگردانی کرده. “ختم سیاه” اکران‌اش از ۱۸ سپتامبر در سینماهای آمریکا آغاز شده و هم‌اکنون نمایش‌اش در دیگر کشورهای دنیا ادامه دارد.

بازی‌گران: جانی دپ، بندیکت کامبربچ، جوئل ادگرتون، کوین بیکن و داکوتا جانسون

تریلر فیلم را تماشا کنید.

 

چهره‌ی روز- داکوتا جانسون

داکوتا جانسون متولد ۴ اکتبر ۱۹۸۹(1989-10-04) هنرپیشه و مانکن اهل ایالات متحده آمریکا است. او از سال ۱۹۹۹ میلادی به صورت جدی وارد سینما شد. از طرف مادری، او نوه‌ی مدیر تبلیغاتی و بازیگر سابق، پیتر گریفیث و بازیگر برنده‌ی گلدن گلاب، تیپی هدرن و خواهرزاده‌ی ناتنی تریسی گریفیث بازیگر است. پدرخوانده‌ی سابقش آنتونیو باندراس است. او شش خواهر و برادر ناتنی دارد. او که از بازی‌گران نسل سوم هالیوود است، در کودکی به رقص علاقه مند بود و در ۱۲ سالگی پس از حضور در مجله مد نوجوانان به مدلینگ علاقه مند شد.

 در ۱۹۹۹، جانسون کارش را با فیلم دیوانه در آلاباما شروع کرد. در این فیلم او و خواهر ناتنی‌اش، استلا باندراس، نقش دختران مادر واقعی‌شان، ملانی گریفیث را بازی کردند. کارگردان این فیلم، پدرخوانده‌اش، آنتونیو باندراس بود.

وقتی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد، با آژانس ویلیام ماریس قرارداد بست و بازیگری خود را شروع کرد. او در فیلم شبکه اجتماعی به کارگردانی دیوید فینچر جلو دوربین رفت. در مارس ۲۰۱۲، جانسون در سریال کمدی شبکه فاکس، بن و کیت، نقش کیت را گرفت و اولین حضور تلویزیونی خود را ایفا کرد. این برنامه در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۳، پس از یک فصل کنسل شد. او سریع به سینما برگشت و در سال ۲۰۱۴ در جنون سرعت بازی کرد و پس از آن در فیلم اقتباسی و جنجالی پنجاه سایه گری در نقش دشوار آناستازیا استیل که معجونی از عشق و رنج و شهوت بود، ظاهر شد.

جانسون در اواخر سال ۲۰۱۴، همراه با جانی دپ در فیلم ختم سیاه جلو دوربین رفت.