احتمال درگیری هواداران خامنه ای و احمدی نژاد بیشتر شده

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» یک فرمانده سپاه: با یک باند شیاد شیطانی و قدرتگرا روبروئیم

حملات اصول‌گرایان به احمدی‌نژاد واطرافیان وی همچنان ادامه دارد، و این در حالی است  که فشارها بر قوه قضاییه برای بازداشت اسفندیار رحیم‌مشایی بیش از پیش شده است. به گونه‌ای که حتی برخی نمایندگان حامی احمدی‌نژاد درمجلس نیز خواستار برخورد با مشایی شده‌اند.

موج برخورد با اطرافیان اسفندیار رحیم‌مشایی و افشاگری درباره وی و اطرافیانش از زمان آغاز اختلافات میان محمود احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای بر سر عزل یا ابقای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، تشدید شده است. دخالت رهبر جمهوری اسلامی و نامه وی برای ابقای وزیر اطلاعات، باعث قهر یازده روزه احمدی‌نژاد شد. مساله‌ای که به اعتقاد اصول‌گرایان با تحریک رحیم‌مشایی صورت گرفته بود.

برخی رسانه‌های اصول‌گرا درهفتهه‌های گذشته با انتشار گزارش‌هایی خبر از فساد مالی  وسواستفاده گسترده مالی توسط اسفندیار رحیم‌مشایی داده بودند. از جمله پرونه‌های مطرح شده، پرونده شرکت سمگا بود که در این زمینه مطرح شده بود.

 وب‌سایت شفاف ـ نزدیک به محمدباقر قالیباف ـ نیز با انتشار مطلبی، به بحث سواستفاده فردی با عنوان “پ” از رابطه با رحیم‌مشایی پرداخته بود. شفاف ئیش از این به افشاگری درباره عباس غفاری و رابطه رحیم‌مشایی با فردی با نام “پانته‌آ” مشغول بود. این وب‌سایت از عباس غفاری با عنوان شیطان‌پرست یاد کرده بود و وی را به فساد اخلاقی  نیز متهم کرده و مدعی شده بود که رحیم‌مشایی با فردی با نام “پانته‌آ” رابطه دارد و این رابطه را با توجه به اینکه همسر این شخص، در وزارت امورخارجه آمریکا مشغول به کار است، مشکوک دانسته بود.

سایت الف – متعلق به احمدتوکلی – نیز که برای نخستین بار بحث پرونده شرکت سمگا را مطرح کرده بود، نوشته است: “دلیل طی نشدن تشریفات قانونی، عجله بی سابقه در این پروژه و واگذاری آن به شرکتی که کمتر از دو روز از تاریخ ثبت آن گذشته و پرداخت 5 میلیارد تومان به این شرکت پس از دو روز از عقد قرارداد و نامه نگاری های متعدد آقای بقایی در این باره چیست؟”

این سخنان اما با تایید پورمحمدی، رییس سازمان بازسی نیز روبه‌رو شده بود: “به بسیاری از پرونده‌ها که رسیدگی کردیم ارقام بزرگی وجود دارد و آدرس‌ها به همان افراد، باندها و تیم‌هایی می‌رسد که دارای دیدگاه، عقاید و رفتاری هستند که در مجامع دیگر با آن‌ها برخورد می‌شود و روشنگری صورت می‌گیرد. ما این موضوع را تعقیب می‌کنیم. پرونده‌ای در مورد مجموعه‌ ۲۳۰ هکتاری در کیش مطرح بود که نوع قرارداد واگذاری، برآورد قیمت، نحوه‌ واگذاری، اخذ دیون و اقساط، اشکالات مبنایی داشت و بالای ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی وارد کرده بود که ما در جهت نقض قرارداد و تعقیب اداری و کیفری در حال پیگیری آن هستیم. یکی از پرونده‌ها همان [شرکت سمگا] است و ما در حال تعقیب هستیم”.

مشایی را بازداشت کنید

حمیدرسایی، نماینده مجلس و از حامیان محمود احمدی‌نژاد، اعلام کرده است که قوه قضاییه می‌بایست با بازداشت اسفندیار رحیم مشایی و برخی افراد حلقه اول “جریان انحرافی” به اتهامات مالی و سیاسی آنها رسیدگی کند.

سایت تماشانیوز روز گذشته درباره سخنان رسایی نوشته است: “در صورت ادامه اتهام زنی‌های بی‌پایه و اساس، جزییاتی از پرونده‌های اتهامی یک مدعی اصولگرایی منتشر می‌شود. آقای رسایی به موازین اخلاقی بیش از گذشته پای بند باشند و باعث زحمت خودشان نشوند”. این تهدید باعث واکنش رسایی شده که خواستار افشای پرونده خود شده است.

پیش از این گروه انصار حزب‌الله نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار برخورد قوه‌قضاییه با رحیم‌مشایی شده بود. قاسم روان‌بخش، از شاگردان نزدیک آیت‌الله مصباح یزدی نیز درباره مشایی گفته بود: “مشایی یک فراماسونر است که باید بازداشت شود”.

در تحولی دیگر سخنان چند روز پیش آیت‌الله مصباح یزدی، با واکنش علی‌اکبر جوان‌فکر – مدیرعامل خبرگزاری ایرنا-مواجه شده است. وی در این زمینه نوشته است: “از صمیم قلب برای نگرانم٬ زیرا ایشان به عنوان یک عالم برجسته دینی شهرت پیدا کرده‌اند و نباید به راحتی آسیب ببینند. از اینکه می‌بینم ایشان به دست خودشان دارند خودزنی می‌کنند واقعا متاسف می‌شوم. ما از اینکه می‌بینیم برخی از بزرگان به راحتی خود را خرج یک سخن سست و بی‌مبنا می‌کنند، تاسف می‌خوریم”.

موج این برخوردها با احمدی‌نژاد و حامیانش در حالی ادامه دارد که برخی وب‌سایت‌های اصول‌گرا اعلام کرده‌اند: “ براساس اظهار نظر یکی از سران جریان انحرافی، حادثه ای بزرگ درماه آینده شرایط کشور را به سود این جریان تغییر خواهد داد”.

در همین حال برخی از فرماندهان سپاه پاسداران نیز در روزهای گذشته درسخنانی به شدت آن‌چه را که “جریان انحرافی”می‌نامند، زیر سوال بردند.

یحیی رحیم‌صفوی، فرمانده سابق سپاه و مشاورنظامی رهبر جمهوری اسلامی، درسخنانی گفته است: “ ولایت فقیه ولایت حق است و افراد در هر پست و مقامی اگر بخواهند در مقابل ولی فقیه، ‏سیاسی‌بازی ‏کنند و یا غرور آنها موجب ولایت‌گریزی و عدم تبعیت از قانون و ولایت فقیه شود، در نهایت در پیشگاه ‏خداوند رسوا شده و از سوی ملت طرد خواهند شد.“‏

از سوی دیگر، حسین همدانی فرمانده سپاه تهران،با اعلام این نکته که “ تهدیدی که از ناحیه جریان انحرافی احساس می شود دامن زدن به فرقه گرایی است”، اضافه کرده است: “ تمامی تلاش دشمن و عوامل فتنه برای این است که وحدت فعلی کشور را بر هم بزند. بنابراین هیچ فتنه و توطئه ای در برنامه خود از خدشه دار کردن وحدت بین مسئولان نظام غفلت نمی کند. اما نیات فتنه ها با هم متفاوت است. مثلا جریان انحرافی آمده تا بین مسئولین خوب و خدوم و دلسوز کشور ما ایجاد اختلاف کند که با هشدار رهبری روندش تقریبا کند شد”.

همدانی در سخنان خود همچنین با اشاره به این نکته که “ همه این فتنه ها که تا امروز دیده ایم را بهم پیوسته می دانیم. دشمن تنها زمین و تاکتیک اش را تغییر می دهد، لذا همه فتنه ها از یک جا هدایت می شود” درباره برگزاری مانورهای گوناگون سپاه افزوده است: “ یکی از علمیات های روانی آن ها این بود که در فتنه اخیر مردم و بسیجیان خسته شدند. لذا مردم ما با حضور در نمازهای جمعه و چنین تجمعاتی مانند رزمایش فاطمیون و انشاء الله در سالگرد بزرگداشت عملیات بیت المقدس و سایر مناسبت ها با حضور خود عملا برای مقابله با جریان انحرافی که از آغاز سال تحرکات خود را شروع کرده است لبیک خواهند گفت”.

سخنان همدانی در حالی بیان شده است که یدالله جوانی، رییس دفتر سیاسی سپاه نیز با انتشار یادداشتی در هفته‌‌نامه یالثارات، اعلام کرده است: “ کنون نیز یک باند فاسد، شیاد، قدرت گرا و شیطانی با بهره گیری از راهبرد نفوذ و توفیق در جلب اعتماد برخی از صاحب منصبان، دغدغه هایی را در دلسوزان نظام پدید آورده و آنان بر اساس همین دغدغه ها، زنگ های خطر را به صدا درآورده اند. آنچه خطر این جریان انحرافی را نگران کننده می سازد، ماهیت دینی و اعتقادی انحراف است”.