زدن گزارشگر و تحریک چاقو بدستان

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در تالار بسکتبال سنندج و به جرم گفت و گو با تیم حریف رخ داد

در جریان یک مسابقه بسکتبال در لیگ دسته اول بسکتبال ایران گزارشگر خبرگزاری مهر به دلیل گفت و گو با مربی تیم مهمان مورد ضرب وشتم رییس هیات بسکتبال سنندج و از سوی افراد غیرمسوول و چاقو بدست به شدت مورد تهدید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری یادشده “شامگاه شنبه رئیس هیئت بسکتبال سنندج (مرکز کردستان) خبرنگار مهر را مورد ضرب و شتم قرار داد و علاوه بر توهین به او، از شماری از تماشاگران خواست که او را به دلیل مصاحبه با مربی تیم حریف مورد ضرب و شتم بیشتری قرار دهند!”

آرمان نصراللهی، که سرپرستی خبرگزاری مهر در استان کردستان را نیز به عهده دارد، در مورد اهانت مرگبار و تلخ نسبت به خود در پایان یک مسابقه ورزشی، عنوان کرد: “بر اساس دعوت نامه رسمی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان برای پوشش بازی دو تیم کاله مازندران و شهرداری سنندج به سالن آزادی رفتم و بعد از پایان بازی بسکتبال دو تیم به همراه یکی دیگر از خبرنگاران ورزشی برای مصاحبه با مربی تیم مهمان به رختکن آنها رفتم. در حین برگزاری مصاحبه در مورد وضعیت بازی، یک تماشاگر با پرتاب سنگ باعث شکسته شدن شیشه رختکن تیم مهمان شد. در همین هنگام یکی از مسوولان بسکتبال استان و بعد از آن رئیس هیئت بسکتبال شهرستان سنندج وارد رختکن تیم کاله مازندران شدند و از ما خواستند که با اعضای تیم حریف مصاحبه نکنیم.”

 

جرم خبرنگار، خیانت. محکومیت

خبرنگار و سرپرست خبرگزاری مهر در مورد مسائلی که به توهین و ضرب و شتم او منجر شد، اظهار کرد: “رئیس هیئت بسکتبال شهرستان سنندج به من گفت که خائن هستم، زیرا با مربی تیم حریف مصاحبه می کنم. من قصد خروج از رختکن را داشتم که رییس هیات من را هل داد. من در اثر برخورد با پلکان خروجی از ناحیه دو پا دچار صدمه شدم.”

خبرنگار مضروب در پایان شرح حال حمله به او عنوان کرده است که: “با خروج من از رختکن تیم کاله، رئیس هیئت بسکتبال سنندج به سمت من حمله ور شد و با صدای بلند به تحریک تماشاگران حاضر در راهرو پرداخت و یکی دو نفر از آنها با چاقو قصد حمله به من را داشتند که البته با کمک یکی از خبرنگاران صدای و سیمای مرکز کردستان از آنجا خارج شدم.”

گزارشگر خبرگزاری مهر توضیح نداده است که تماشاگران حاضر در راهروی یک تالار ورزشی چگونه مسلح به چاقو و به دستور رییس هیات آماده حمله به یک گزارشگر ورزشی بوده اند.

 

دادخواهی از مراجع قضایی

نصراللهی در مورد پیگیری قضایی حمله به یک خبرگزاری وابسته به قوه قضاییه هم گفت: “در حال حاضر از طریق مراجع قضایی شکایت خود را برای پیگیری این موضوع و برخورد قاطع با افراد خاطی مطرح کرده ام و انتظار می رود که هر چه سریعتر ضمن بررسی این موضوع با مسببان اصلی این کار برخورد جدی صورت گیرد و در کنار آن باید مسوولان ورزش و جوانان استان کردستان پاسخگوی عملکرد مسوولان و اعضای هیئت های ورزشی که با تائید آنها مشغول به کار می شوند، باشند. جای بسی تاسف است که مسوولان و متولیان هیئت بسکتبال کردستان به جای تقدیر از خبرنگاران رسانه های جمعی برای پوشش فعالیت های آنها، با توهین، ضرب و شتم با خبرنگاران برخورد می کنند و انتظار می رود که مسئولان فدراسیون بسکتبال کشور نیز جوابگوی عملکرد افراد شاغل در این رشته ورزشی در سراسر کشور باشند.”