سانسور خشتک

حسین قاضیان
حسین قاضیان

روزآنلاین خبر داده که عده‌ای از آقایان مشهور به “اراذل و اوباش” امروز دستگیر شده‌اند. بنابه نوشته این سایت در یک طرح ضربتی که عده‌ای از “دانشمندان جوان ایرانی”…. نه نه، ببخشید این مربوط به خبر میمون بود که من داشتم اشتباهی قاطی می‌کردم. بله در یک طرح ضربتی عده‌ای از “ماموران جان بر کف” در حالی که به همه گونه سلاحی مجهز بوند “اراذل و اوباشی همچون میلاد گولاخ، حسن خشتک، مهدی بیلمز، رضا عربده، محمود و محسن گربه، حمید موش، علی بوفالو، افشین نیلی و داود بوقلمون” را شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

فرار نکنید. من نمی‌خواهم دوباره در مورد اراذل و اوباش مطلبی بنویسم.‌‌ همان یکی برای هفت پشت ما یا هشت پشت ایشان یا نه پشت هر کس دیگر کافی است. فقط مانده‌ام که کلمه “خشتک” چه اشکالی داشته که روزآنلاین آن را در تیتر خود نیاورده. 
اکنون من حیرانم و حکم جوانی را پیدا کرده‌ام که بر سر دوراهی استفاده یا عدم استفاده از خشتک گیر کرده‌ام. البته منظورم کلمه خشتک است. والا چه کسی می‌تواند بدون خشتک زندگی کند. تازه من نمی‌خواهم این نقل قول یک میلیون بار دستمالی شده را به رویتان بیاورم که گفته‌اند تا خشتک هست باید زندگی کرد. 


بنابراین برای رفع سرگردانی این جوان هم که شده بد نیست فقیهان فتوا داده و مشخص کنند که حکم “کلمه‌ی قبیحه”ی خشتک چیست. همین طور بد نیست روشنفکران دینی هم موضع خود را در برابر موضوع، وموضعِ خشتک هر چه زود‌تر روشن کنند تا سکولار‌ها هم بتوانند به بهانه این کلمه، خشتک این دو گروه را روی سرشان بکشند. 


خلاصه این قدر خشتک خشتک کردم وخشتک در خشتک شد که من را یاد مطلبی انداخت که چند سال پیش در وبلاگم نوشته بودم تحت عنوان “جان شریف آدمی و مساله مهم خشتک” تازه الان فهمیدم که این من بودم که اولین بار یه اهمیت این موضوع پی بردم در حالی که همه در خواب غفلت بودند و حالا خود یک پا مدعی خشتک و دموکراسی و “این صبتا” شده‌اند. 


فقط مشکلی که پیش آمده این است که چون حضرات هنوز در این مورد فتوایی نداده‌اند من نمی‌دانم که آیا با به کار بردن چند باره کلمه‌ی خشتک از آن زمان تا یومنا هذا مرتکب چه گناه صغیره یا کبیره‌ای شده‌ام. و اگر یک وقت سر پل صراط یقه یا خشتک من را بگیرند چه راه فراری برایم باقی می‌ماند. که آخر گفته‌اند لامفر… 


حالا تا من به تاکتیک‌های “عبور از بحرانِ” پل صراط فکر می‌کنم (چون موضوع عبور از بحران شد لازمه که حتما با هاشمی رفسنجانی هم یه مشورتی بکنم چون بعد از بحث با نیک آهنگ، خاندان هاشمی کشته مرده‌ی من شده‌اند، البته فقط در سطح قوانین کانادا) بله تا اون موقع شما نگاهی بندازید به‌‌ همان مطلب خشتکی که چند سال پیش نوشتم، وقتی قرار بود آقای خاتمی کاندیدای انتخابات ۸۸ بشود. 
خشتک زیاد

منبع: فیس بوک نویسنده