احمدی نژاد:مانع تراشان مثل سنگ ریزه له خواهند شد

نویسنده
فیروزه متین

» "یک آقایی فکر می کرد او ما را آورده"

به دنبال رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی که وی آن را به “ظلم” تعبیر کرده و گفته به آن اعتراض خواهد کرد،احمدی نژاد از “برچیدن موانع توسط ملت” سخن گفته و البته تمامی برنامه های خود را لغو کرده تا شاید پشت درهای بسته با نظام به توافق برسد.

در همین حال، روز گذشته شایعه ای مبنی بر احتمال برکناری وزیر کشور از سوی احمدی نژاد به عنوان اولین واکنش اعتراضی به رد صلاحیت مشایی منتشر شد که سایت های حکومتی را به واکنش وا داشت تا آنجا که علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی، لب به تهدید احمدی نژاد گشود و به فارس گفت: “هیچ اتفاقی در روند انتخابات نخواهد افتاد و بر اساس ساز و کار قانونی به خوبی پیش خواهیم رفت.هیچکس نمی تواند خللی در
روند انتخابات ایجاد کند. همه کاندیداها انتخابات ریاست جمهوری قبل از ثبت نام و بعد از آن اعلام کردند که حتماً به نظر شورای نگهبان تمکین خواهند کرد. فکر نمی کنم کسی پیدا شود که در افکار عمومی حرفی غیر از این را زده باشد. فکر نمی کنم رئیس جمهور بخواهد دست به اقدام غیرقانونی بزند. نظر شورای نگهبان نظری است که همه اعلام کردند در مقابل آن تمکین خواهند کرد. حتی آقای مشایی هم در مصاحبه ای اظهار داشت اگر رد صلاحیت شوم از مجاری قانونی اقدام خواهم کرد و کار دیگری انجام نمی دهم”.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر شایعاتی در خصوص برکناری وزیر کشور در آستانه انتخابات هم گفت: “فعلاً نیازی به گمانه زنی در خصوص رفتار رئیس جمهور نیست چرا که وی فعلاً مشغول سفرها است. کمیسیون امنیت ملی از قبل با حضور کسانی که مسئولیت امنیت انتخابات را بر عهده دارند جلساتی را برگزار کرده و اگر ضرورتی ایجاد شود مجدداً جلسه خواهیم داشت که فعلاً ضرورتی احساس نمی شود”.
همچنین به گزارش جهان، محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس در اینباره به مهر گفته است: “با توجه به پایان دولت احمدی‌نژاد انتظار می رود در این دو سه ماه پایانی عمر دولت آقای احمدی نژاد به نحوی رفتار کند که کدورت هایی که بین وی و سایر مسئولان بوجود آمده است، برطرف شود. از احمدی نژاد به عنوان کسی که هشت سال برای این کشور زحمات زیادی کشیده است، انتظار می رود که پایان کار آبرومندانه ای داشته باشد. احمدی نژاد باید شائبه هایی را که در خصوص حمایت وی از جریان انحرافی و برخی از متهمان فساد اقتصادی بوجود آمده است، برطرف کند و پایبندی خودش را به قانون نظام اسلامی و ولایت فقیه بیش از گذشته به اثبات رساند. حیف است رئیس جمهور کشور بعد از هشت سال با خاطره ای ناخوشایند و کدورت کارش را به پایان برساند”.
وی افزوده است: “اگر آقای احمدی نژاد برخی رفتارهایی که در این چند ماه گذشته داشته را تغییر دهد، همچنان بعنوان یک رئیس جمهور تحول گرا در خاطره ها باقی خواهد ماند. رئیس جمهور نباید خودش را مصروف اشخاصی چون مشائی می کرد. اکنون با رد صلاحیت مشائی دیگر جایی برای ادامه حمایت از وی باقی نمانده است. طبیعی است که مردم انتظار دارند احمدی نژاد بین قانون و مشائی، قانون را ترجیح دهد”.
علاوه بر این لحن تهدید آمیز، از شامگاه دوشنبه اقدامات عملی نیز برای جلوگیری از واکنش تند احمدی نژاد آغاز شده و برخی از هواداران وی در شهرستان ها از سوی نهاد های اطلاعاتی بازداشت شده اند.
در اینباره خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت می نویسد: “در روزهای اخیر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که رهبری حکیم و عادل انقلاب اسلامی، شکل گیری حماسه سیاسی را از آن انتظار دارند، موجی از دستگیری های بدون توجیه و غیرمنطقی حامیان گفتمان انقلاب اسلامی و دولت عدالت محور دکتر احمدی نژاد در برخی استان های کشور به راه افتاده است. از سوی دیگر حجت الاسلام بهمن شریف زاده، از فضلای فرهیخته حوزه که عَلَم دفاع و تبیین گفتمان فرهنگی دولت را بر دوش گرفته است، دو روز پیاپی به دادسرای ویژه روحانیت احضار گردیده و همزمان ۵ سایت حامی گفتمان انقلاب و دولت خدمتگزار بدون هیچ اطلاع قبلی و هرگونه توضیحی یکباره فیلتر شده اند!. به نظر می رسد سناریویی برای تحت فشار قرار دادن دولت و حامیان آن طراحی شده که سؤالاتی را در اذهان به وجود آورده است: موج دستگیری ها و احضارهای اخیر حامیان گفتمان انقلاب اسلامی و دولت اسلامی که همگی به دیانت و وفاداری به انقلاب و رهبری حکیم اشتهار دارند، با چه مجوزی؛ از سوی چه کسی و با چه حجت شرعی صورت گرفته است؟ اخبار تأسف باری که از برخی استان ها به گوش می رسد حاکی از آن است که برخی نیروهای به ظاهر امنیتی که هویتشان به روشنی معلوم نیست با ریختن در منازل برخی چهره های موجه روحانی و غیرروحانی حامی دولت با ایجاد رعب و وحشت برای خانواده های مظلوم این شخصیت ها اقدام به دستگیری آنها نموده اند؛ این اقدامات خودسرانه با چه حجت شرعی انجام می شود؟ این رفتارها چه نسبتی با انقلاب مقدس اسلامی دارد که این گونه چهره تابناک آن را مخدوش می نمایند؟! خصوصا این که از برخی بازداشت شدگان تعهد کتبی گرفته شده که هیچگونه فعالیت سیاسی انجام ندهند! این امر چه جایگاهی در انقلاب اسلامی دارد که توده های مردم را به عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی کشانده و مورد تشویق قرار می دهد؟ چه کسی هزینه گزاف این بی تدبیری را خواهد پرداخت؟”
ایرنا می افزاید: “نکته مهمتر آنکه در تماس هایی که با مسئولین مربوطه در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی گرفته شده، همگی اظهار می کنند این رفتارهای خارج از ضابطه کار نیروهای زیرمجموعه ما نبوده؛ سؤال اینجاست که کدام مقام یا نهاد، مسئول برخوردهای غیرقانونی با این افراد است؟

گفتنی است پیگیری جدی این اقدامات بی ضابطه همچنان در دستور کار مقامات ارشد امنیتی و اطلاعاتی نظام قرار داشته و امید می رود به زودی نتیجه بررسی ها به اطلاع افکار عمومی برسد”.
همزمان با انتشار خبر رد صلاحیت مشایی، محمود احمدی نژاد که به کرمان سفرکرده بود سفرش را نیمه تمام گذاشت و به تهران برگشت. او قبل از ترک کرمان، در سخنانی که نشانه ای از “تمکین” در آن دیده نمی شود، گفته است:” قدرت‌های زورگو و سلطه‌گر نمی‌توانند در مقابل اراده ملت کاری از پیش ببرند. اگرچه در ایام اخیر فشار دشمن و برخی همراهی ها در داخل مشکلاتی ایجاد کرد اما حرکت پیشرفت و فعالیت مردم ادامه دارد و از موانع دم دستی با موفقیت عبور خواهد کرد”.
به گزارش سایت روزنامه ایران، او افزود: “بنده تا لحظه‌ای که در خدمت مردم هستم از هر تلاشی‌ برای ساختن کشور پشتیبانی می‌کنم. تا ساعت ۹ صبح دوازدهم مرداد ۹۲ هر ثانیه فرصت خدمت را به تلاش برای خدمتگزاری به مردم صرف می‌کنم و ایمان دارم این ملت در سال های آینده در عرصه‌های جهانی درخشش چشمگیری خواهد داشت. تنها ملتی که می تواند دیوار سیاه شب را بشکند تا آفتاب برآید، ملت ایران است. ملت ایران مانع تراشان را مثل سنگ ریزه زیر پای خود له خواهد کرد”.
او در این سخنان که نسبتی با “پایان خوش” برای وی ندارد، بدون نام بردن از فرد خاصی گفته است: “یک نفر از طرف کسی آمده بود که آن فرد
مدعی بود این دولت را او سر کار آورده است، من به او گفتم من نگران آن آقا هستم؛ پرسید چرا؟ گفتم: من ایمان دارم دولت را در سال ۸۴ خدا بر سرکار آورد چرا که این ملت بدون هیچ پول، رسانه، قدرت و… توانست بر گروه‌های مدعی زیادی پیروز شود و هر کس فکر کند این دولت را او سر کار آورده، خدا کاری می‌کند که همه بفهمند او این دولت را نیاورده است”.

احمدی نژاد گفته است: “نمی‌توانی تا خرخره بخوری و ادعای دفاع از ولی فقیه و اجتهاد و… را داشته باشی و باید از جدا شدن مردم از زیر چتر انقلاب بسوزی، انقلاب مرتع نیست که فقط در آن بگردی. علت مخالفت با مشایی، علت مخالفت با همین دولت و بلکه غلیظ‌تر است چرا که دولت بعدی از این دولت قوی‌تر خواهد بود. ایشان را اگر بخواهم معرفی کنم باید بگویم در یک کلمه «انسان کاملا بهاری» است. دارای روحی بلند و معتقد به ارزش‌های انقلاب و رهبری و امام است. با اعتقاد و یقین می‌گویم مشایی قوت‌های این دولت را چندین برابر بیشتر دارد و نقاط ضعف آن را ندارد. ایشان انسان شایسته و بزرگی است و ایران را به جایی می‌رساند که آرزوی امام و رهبری بود. مشایی مدیر شایسته‌ای است و هر کاری را پذیرفت با خلاقیت و خوش‌فکری به نحو احسن انجام داد. او از خودش عبور کرد و تنها چیزی که برایش مهم نیست، خودش است. او تسلیم محض امر خداست و عده‌ای به همین دلیل به او حسادت می‌کنند. او از خودش گذشته است و عناوین، سمت و… برایش مهم نیست در حالی که در حکم یک آقایی به جای «آیت‌الله» نوشتند حجت‌الاسلام او در مراسم حاضر نشد.”