همه مردان و زنان رئیس جمهور

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

در هر کشوری رئیس جمهور کدام سه کار اصلی را هر روز باید انجام بدهد، منظورم در سالهای گذشته و آینده نیست، منظورم همین هفته است. و البته منظور از رئیس جمهور ممکن است نخست وزیر باشد، چون در خیلی از کشورها کسی که کشور را واقعا اداره می کند، نخست وزیر است، مثل هند یا ایتالیا یا انگلیس یا خیلی کشورهایی که رهبر یا پادشاه دارند.

انگلستان(نخست وزیر): تصمیم گیری برای حضور کامل در جنگ یا مخالفت کامل با جنگ، آموزش قرآن و زبان عربی، تصمیم گیری در مورد ورود به اتحادیه اروپا یا قطع رابطه کامل با همان اتحادیه.

فرانسه: تصمیم گیری برای همراهی با آمریکا یا مخالفت با آنها، فروش اسلحه به کشورهای خاورمیانه و مخالفت با جنگ توسط کشوری که سلاح به او فروخته است، تصمیم گیری در مورد مهاجرینی که به فرانسه آمده اند یا نباید به آن بیایند.

آمریکا: تصمیم گیری برای جنگ در خاورمیانه، تلفنی حرف زدن با رهبران جهان برای همراهی یا تهدید آنها، تغییر در وضع بیمه و بهداشت کشور.

ایتالیا: شرکت در برنامه تلویزیونی امروز، برنامه ریزی برای شرکت در برنامه های بعدی تلویزیونی، خرید لباس برای شرکت در برنامه تلویزیونی.

زیمبابوه: مطلع شدن از افزایش تورم در ساعاتی که موگابه در خواب بوده است، معاینه پزشکی برای مطلع شدن از اینکه موگابه هنوز زنده است، دادن سفارش خرید کیف و کفش و لباس به ایتالیا و فرانسه برای همسر رئیس جمهور.

مصر: تصمیم برای مقابله با کودتا، تصمیم برای انجام کودتا، دیدن خبرهای سی ان ان و توئیتر برای مطلع شدن از آخرین وضعیت کشور.

روسیه: پاسخ دادن به تلفن های بشار اسد، پاسخ دادن به تلفن های وزیر خارجه ایران در مورد وضع سوریه، تصمیم گیری در مورد لغو قرارداد فروش سلاح با ایران یا بستن قرارداد جدیدی برای فروش سلاح به ایران.

سوئیس: رفتن به جلسه هیات دولت، شرکت در جلسه هیات دولت، برگشتن از جلسه هیات دولت.

کوبا: فیدل کاسترو به هوش می آید و غذا می خورد، پزشک فیدل کاسترو مطمئن می شود او هنوز زنده است، به مردم خبر داده می شود فیدل کاسترو هنوز زنده است.

امارات متحده عربی: تلفن به دبیر کل سازمان ملل متحد برای دادن اطمینان به بیطرفی امارات در درگیری های منطقه خاورمیانه، تماس تلفنی با وزیر خارجه ایران برای تاکید بر ارتباطات فرهنگی و دوستی فیمابین، تماس تلفنی با وزیر امور خارجه عربستان برای دادن اطمینان به هر گونه همراهی با هر گونه تصمیم عربستان در هر کاری.

ترکیه: رئیس جمهور بررسی می کند که آیا امروز قصد دارد دوست آمریکا باشد یا با آمریکا مخالفت کند یا عضو اتحادیه اروپا شود، تصمیم گیری در مورد سوریه و تهدید به اقدام شدید اللحن، رفتن به بازار برای خرید روسری برای عیال.

عراق: مطلع شدن از تعداد افرادی که در انفجار نیم ساعت قبل کشته شده اند و عوامل انفجار از طریق سی ان ان، تماس با ایران و عربستان و سوریه و ترکیه و آمریکا و انگلیس برای اعلام بیطرفی در هر درگیری در هر روز، تماس با وزارت خارجه ایران برای اینکه مطلع شوند امروز وزیرخارجه ایران چه کسی است.

پاکستان: خنثی کردن کودتایی که خبرش را دریافت کرده است، تلفن کردن به فرماندهان ارتش برای اینکه بفهمد امروز کدام شان هنوز از رئیس جمهور حمایت می کنند، مطلع شدن از تعداد کشته شدگان در انفجار امروز صبح و اینکه چه کسی انفجار را انجام داده است.

سوریه: تماس تلفنی با پوتین قبل از ناهار و تماس تلفنی با پوتین که در جلسه است و به تلفن پاسخ نمی دهد، برنامه ریزی برای رژه جوانان حزب بعث و تهدید آمریکا به جنگ تا صد سال دیگر، برکنار کردن کل اعضای حزب و هیات دولت به دلیل خیانت و تعیین اعضای جدید کمیته مرکزی و هیات دولت که فردا قرار است عوض بشوند.

ایران: تماس با بیت رهبری برای اینکه رئیس جمهور مطمئن شود هنوز هم مورد اعتماد رهبری هست یا نه، سر زدن به فیس بوک برای اینکه مطمئن شود که طرفدارانش هنوز از او طرفداری می کنند، بررسی بقیه فجایعی که رئیس جمهور قبلی به بار آورده و هنوز کسی از آن خبر ندارد.