خدا هاشمی را دچار اشتباه محاسباتی کرد

نویسنده
میلاد رضوانی

» حداد عادل:

غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس هفتم گفته است: “عده ای می گویند آقای هاشمی ایشان (خامنه ای) را به رهبری رساند. اما واقعا این خدا بود که آقای هاشمی را دچار محاسبات اشتباه کرد. چون آقای هاشمی محاسباتش دنیوی بود پیش خودش احساس کرد دوستی اش با حضرت آقا برای آینده سیاسی اش مفید است.”

حداد که در دیدار با جمعی از هادیان سیاسی سپاه پاسداران و به مناسبت شهادت امام رضا سخن می گفت در این جلسه همچنین به تشریح دیدگاه های خود درباره انتخابات نهمین دوره مجلس پرداخت.

حداد عادل از جمله گفت: انتخابات مجلس نهم از جهات بسیار واجد اهمیت است و لذا شما برادران و خواهران ما در سپاه که نقش اساسی در بصیرت افزایی جامعه دارید باید نقش سترگ خود را همچنان که در همه این سال ها به ویژه در غائله فتنه 88 ما شاهد آن بودیم، بار دیگر نشان دهید.

وی در ادامه با اشاره به حذف اصلاح طلبان از انتخابات مجلس نهم افزود: خوشبختانه بخش افراطی و ضد نظام و فتنه گر اصلاح طلبان در این انتخابات در لاک انزوا و سکوت فرو رفتند و بخش خنثی و به تعبیری داخل نظام آنها در صحنه مانده اند. اما در یک تحلیل کلی باید گفت اصلاح طلبان در واقع یک هدف را دنبال می کنند و آن هدف ضدیت با نظام و رهبری است. هر چند عده ای در شیوه تندرو و برخی کندرو هستند اما وقتی به عمق ماجرا نگاه کنیم و تحلیل کنیم می بینیم که همه آنها می خواهند ساختارهایی را به اصطلاح خود اصلاح کنند که حیات سیاسی نظام ما بسته به آنهاست. بنابراین باید تلاش کرد در یک برنامه مهندسی 5 ـ 6 ساله انشاالله این واژه و این جریان را از اساس حذف کرد. حالا در این انتخابات عده ای می مانند و ممکن است به مجلس هم بیایند اما باید به گونه ای اینها را خنثی و بی اثر کرد که کم کم همین گروه اندک باقی مانده نیز حذف شود.

 حداد عادل در ادامه به آرایش سیاسی جریان اصولگرا اشاره کرد و گفت: جریان اصولگرایی همان جریان اصیلی است که 33 سال است با خون دل از حاکمیت دین و ارائه الگوی دینی در کشور دفاع کرده است. بنده از همان اول انقلاب عضو حزب جمهوری اسلامی بودم و می دیدم که کدام گروه با سختی های فراوان ماهیت نظام و انقلاب را حفظ کرده است.

 

ماهیت هاشمی از ابتدا همین بود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم با تاکید بر منحرف بودن اطرافیان آیت الله خمینی گفت: شما این هایی که در بیت حضرت امام (ره) بودند و زمانی از امام حکم داشتند و مملکت را اداره می کردند ببینید. این ها الان ماهیتشان روشن شده، اما افکار این ها از همان ابتدا نیز چنین بود و متاسفانه به خاطر باطن پاک و زلال امام اینها توانسته بودند به بالاترین لایه های حکومت اسلامی رسوخ کنند در حالیکه ماهیت فکری آنان با ماهیت انقلاب اسلامی سازگاری نداشت. این اشتباه است که بگوییم فلانی یار امام بود پس انقلابی بوده است. نه، اینها از ابتدای انقلاب نیز روحیه انقلابی نداشتند. آقای هاشمی از ابتدا نیز ماهیتش همین بود و الآن فقط بصیرت مردم زیاد شده و ایشان را شناخته اند. آقای خاتمی 11 سال در این کشور وزیر فرهنگ بود، آیا او لیاقت وزارت فرهنگ نظام اسلامی را داشت؟ آقای موسوی با اصرار امام نخست وزیر بود، آیا او لیاقت نخست وزیری نظام اسلامی را داشت؟ آقای کروبی رئیس مجلس بود آیا لیاقت داشت؟

 رئیس مجلس هفتم در ادامه افزود: امام خمینی نیت و باطن خالصی داشت اما در سن هفتاد و شش سالگی رهبری نظام را بر عهده گرفت که بعضا اطرافیانی آلوده داشت البته که اینها هیچ چیز از ارزش های کار بزرگ و سترگ امام در انقلاب اسلامی کم نمی کند. انصافا همه ما و جهان اسلام و بیداری اکنون جهان مدیون رهبری و انقلاب امام است. اما می خواهم عرض کنم اشتباهاتی نیز بود و روی کار بودن چپ ها یا اصلاح طلبان در آن زمان اشتباه امام بود.

 

اشتباه محاسباتی هاشمی

حداد عادل در ادامه افزود: رهبری بزرگوار از همان زمان خون دل می خوردند. ایشان با بصیرتی الهی همه چیز را می دیدند و می دانستند و بسیاری از درد ها را در دل نگاه می داشتند تا به انقلاب صدمه وارد نشود. ولی جامعه ما در آن زمان از بصیرت کافی برخوردار نبود و ممکن بود هرگونه اظهار نارضایتی حضرت آیت الله خامنه ای سبب بروز واکنش هایی در سطح جامعه و رزمندگان شود. لذا ایشان با صبری مثال زدنی مصائب را تحمل کردند تا با دست خدا و یک معجزه الهی خودشان به ولایت رسیدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم افزود: البته عده ای می گویند آقای هاشمی ایشان را به رهبری رساند. اما واقعا این خدا بود که آقای هاشمی را دچار محاسبات اشتباه کرد. چون آقای هاشمی محاسباتش دنیوی بود پیش خودش احساس کرد دوستی اش با حضرت آقا برای آینده سیاسی اش مفید است. تلاش هم کرد. اما حضرت آقا که محاسبات دنیوی ندارد تا به خاطر رفاقت و دوستی مصالح نظام اسلامی را فدا کند. به این جهت است که بنده اعتقاد دارم اگر هم آقای هاشمی تلاشی کردند این خواست خدا بوده که ایشان را به این وادی انداخت.

 حداد عادل در ادامه افزود: ما این حرف ها را دوست نداریم به نقل از خودمان بیان شود اما می گویم که شما بروید اطلاعات واقعی را مردم بگویید تا بصیرت جامعه را دو چندان نمایید.

 

تخریب مجتبی در دستور کار دشمن است

وی همچنین با اشاره به نسبت خانوادگی اش با مجتبی خامنه ای گفت: دشمن مدت هاست روی تخریب آقا مجتبی کار می کند و تحت عنوان آقازاده ایشان را مطرح می کنند که انصافاً از آن بی اخلاقی های بزرگ دوران است. ایشان همان گونه که حضرت آقا فرمودند خودشان آقا هستند. اگر کسانی گرد شمع وجود ایشان جمع می شوند به خاطر اندیشه والا، روحیه انقلابی، ساده زیستی و عطرافشانی معنوی ایشان است. نه اینکه چون دامادم هست این را عرض کنم. از دوستان دیگر بپرسید و تحقیق کنید. ببینید بعد از حضرت آقا با بصیرت ترین فرد و انقلابی ترین فرد در این کشور کیست؟ یقیناً آقا مجتبی نفر دوم هستند در کشور. البته دشمن تلاش می کند ارادت من به آقا مجتبی را فامیلی جلوه دهد در حالیکه به هیچ وجه چنین نیست.

 حداد عادل در ادامه با تاکید بر لزوم ولایتمداری نمایندگان مجلس و هیات رئیسه افزود: در مجلس هفتم که بنده رئیس بودم، عده ای انتقاد می کردند که چرا برای مسائل مختلف از آقا و آقا مجتبی مشورت می گیرید؟ عده ای حتی معترض می شدند که مجلس باید مستقل باشد. بله، بنده هم معتقدم مجلس باید مستقل باشد، اما مستقل از کجا؟ مستقل از فرامن الهی؟ مستقل از ولایت؟ نه خیر. مستقل باشد از دولت و کانون های ثروت و قدرت. اگر قرار باشد مجلس ما از ولایت مستقل باشد چه برتری به مجالس کشورهای غربی دارد؟

 

هیزم تنور انتخابات را زیاد نکنیم

رئیس مجلس هفتم در ادامه به جریان های مختلف سیاسی اشاره کرد و گفت: برادران شما نگویید مردم به جبهه پایداری رأی بدهند یا جبهه متحد. این انحراف از اصل موضوع است. مسائله اصلی این است که مردم به اصلح رأی بدهند. اصلح اگر در لیست جبهه پایداری بود رأی بدهید اگر هم در لیست جبهه متحد بود به او رأی بدهید. این دعواهای جبهه پایداری و متحد مسئله ای فرعی و جهت رقابت و داغ کردن تنور انتخابات است.

 مبادا خودمان هیزم این تنور را چنان زیاد کنیم که نیروهای انقلاب بسوزند. بنده خودم در فهرست جبهه متحد هستم و حتماً می دانید که از جبهه متحد خواسته شده من سر لیست تهران باشم. اما ارادتم اگر به آیت الله مصباح بیشتر از آیت الله مهدوی کنی نباشد، قطعا کمتر نیست. لذا خیلی درگیر برخی مسائل فرعی درباره جبهه پایداری نشوید. آنها از دوستان خوب ما و انقلاب هستند و بنده هرگز توصیه نمی کنم به تمام افراد لیست جبهه متحد رأی بدهید. حتی اگر سرلیست جبهه پایداری هم نباشم باز توصیه ام این است که به برخی افراد جبهه پایداری حتماً رأی بدهید چون انقلابی تر از فهرست جبهه متحد هستند. بنابراین مهم است که فریب بازی های سیاسی را نخورید و بدانید که اینها ظاهر قضیه است و اصل این است که هر دو لیست واجد افراد اصلح است.