حامی احمدی نژاد خبرنگار را کتک زد

نویسنده
حسین محمدی

» در مجلس اتفاق افتاد

درگیری مهدی کوچک‌زاده٬ یکی از نمایندگان حامی احمدی‌نژاد در مجلس٬ با خبرنگار هفته‌نامه آسمان٬ با واکنش رسانه‌ها و خبرنگاران مواجه شده است.

به گزارش سایت عصر ایران خبرنگار هفته نامه آسمان، در نمازخانه مجلس شورای اسلامی، به سراغ مهدی کوچک زاده ـ عضو جبهه پایداری ـ می رود و از او می خواهد وقتی برای مصاحبه اختصاص دهد. کوچک زاده در پاسخ می گوید هفته نامه آسمان را نمی شناسد و خبرنگار یک نسخه از نشریه را برای بررسی به کوچک زاده می دهد.

دقایقی بعد، این خبرنگار برای پرسیدن نتیجه سراغ کوچک زاده را می گیرد و او را در رستوران مجلس می یابد تا در حد یک کلمه که “آیا حاضر است در فرصتی دیگر با این نشریه گفت و گو کند؟”، از او جواب مثبت یا منفی بگیرد و بازگردد.

به روایت شاهدان عینی که در رستوران مجلس حضور داشتند، کوچک زاده از خبرنگار می پرسد که “آسمان” متعلق به کیست؟ و خبرنگار جواب می دهد که محمد قوچانی - روزنامه نگار اصلاح طلب - آن را اداره می کند. در این لحظه، کوچک زاده شروع به پرخاشگری می کند،حرف های رکیکی درباره قوچانی به کار می زند و به او فحاشی می کند.

خبرنگار به کوچک زاده می گوید که “شما سر میز غذا هستید و درست نیست در حضور برکت خدا این گونه دهان به فحش باز کنی و حرمت نان و غذایی که می خوری را بشکنی.”

کوچک زاده با عصبانیت بیشتر جواب می دهد که “به تو ربطی ندارد” و خبرنگار را تهدید می کند که از مجلس بیرونش خواهد کرد. خبرنگار هم می گوید: “اگر شما «بیرون بنداز» بودید، سعید مرتضوی را از دولت بیرون می انداختید.”

 با این سخن خبرنگار، کوچک زاده از جایش بر می خیزد و در حالی که فریاد می کشد که قوچانی از سگ مرتضوی هم کمتر است، با خبرنگار گلاویز می شود و از وسط رستوران تا دم در، ضمن درگیری، او را با خشونت هل می دهد.

کار که به اینجا می رسد، بقیه نمایندگان که با تعجب و حیرت رفتار زننده همکار خود را می دیدند، از جا بر می خیزند و به سمت آن دو می روند و نهایتاً خبرنگار را از دست کوچک زاده نجات می دهند.

 رفتارهای کوچک زاده مسوبق به سابقه است؛او در یکی از همین موارد در مجلس هشتم، وسیله تیزی را به سمت علی مطهری پرتاب کرد که به مانیتور مطهری برخورد و آن را سوراخ کرد و با واکنش متقابل مطهری روبرو شد. او در این دوره نیز با رای پایین تر از بسیاری نمایندگان وارد مجلس شد.

خبرنگاری که مهدی کوچک‌زاده٬ نماینده اصول‌گرا به وی حمله و فحاشی کرده٬ سعید شمس٬ خبرنگار هفته‌نامه آسمان است. وی تاکنون در این‌باره سکوت کرده است.

این چندمین بار است که نمایندگان اصول‌گرای مجلس اقدام به توهین و فحاشی به خبرنگاران می‌کنند. پیش از این و در مجلس هفتم٬ ایرج جمشیدی٬ خبرنگار روزنامه شرق نیز با توهین‌های محسن کوهکن مواجه شده بود.

مهدی کوچک‌زاده یکی از تندرو‌ترین نمایندگان محافظه‌کار مجلس است که رابطه بسیار نزدیکی با محمدتقی مصباح‌یزدی و محمود احمدی‌نژاد دارد. کوچک‌زاده در سال‌های اخیر جنجال‌های فراوانی در صحن علنی مجلس به راه انداخته و بار‌ها حملات تندی به نمایندگان منتقد دولت بخصوص علی لاریجانی٬ رئیس مجلس کرده است. وی در دوران نمایندگی در مجلس هفتم هم یک‌بار در صحن مجلس با خبرنگار روزنامه شرق درگیر شد که این موضوع انتقادات زیادی را برانگیخت.

وی که در دوران نمایندگی در مجلس هفتم در صحن مجلس با خبرنگار روزنامه شرق درگیر شده بود، این بار در رستوران مجلس برخورد زننده ای با خبرنگار آسمان داشته است.

مهدی کوچک زاده پیش از این نیز با پرتاب میکروفون به سوی علی مطهری به گفته وی اعتراض کرده بود. این اتفاق زمانی رخ داد که نماینده مردم تهران با روسی دانستن ریشه خانوادگی کوچک زاده، او را از جمله افرادی دانسته بود که اصولگرایی را در مجلس دچار مشکل کرده است. از آن درگیری فیلمی در سایت ها وجود دارد که مطهری، کوچک زاده را “پفیوز” می خواند.