کار رحیمی خراب تر از کردان بدتر از جزایری

سامناک آقایی
سامناک آقایی

» تخلفات معاون اول احمدی نژاد در کمیسیون اصل نود

الیاس نادران، نماینده اصولگرای تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، سه شنبه گذشته با طرح مجدد شکایت خود علیه محمد رضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد به اتهام دست داشتن وی در فساد مالی یک شرکت بیمه ای، در صحن علنی مجلس، موافقان ومنتقدان دولت را رودروی هم قرار داد. طرح چنین شکایتی برای چندمین بار از سوی این نماینده مجلس که تاکنون با سکوت دستگاه قضائی همراه بوده، و رسیدگی به مجادله چند روزه نادران و معاون اول احمدی نژاد، با شکایت طرفین و دخالت برخی چهره های مجلس، روز گذشته به کمیسیون اصل نود مجلس ارجاع داده شد.

این در حالی است که حامیان دولت کماکان با زبان تهدید به شکایت الیاس نادران و افشاگری وی در خصوص نقش رحیمی در هدایت باند اختلاس شرکت بیمه ای خیابان فاطمی واکنش نشان می دهند. تاکنون چهره هایی چون رحیم مشایی، محمد علی رامین، مجتبی ثمره هاشمی و فاطمه بداغی معاون حقوقی احمدی نژاد در دفاع از رحیمی موضع گرفته و در طرف مقابل احمد توکلی و علی مطهری، دو نماینده اصولگرا و منتقد دولت از الیاس نادران حمایت کرده اند.

فاضل موسوی یکی از اعضای کمیسیون اصل نود مجلس دیروز، در گفتگویی کوتاه با خبرگزاری ایلنا، خبر داد که به محض انتخاب رئیس جدید کمیسیون اصل نود، شکایت های الیاس نادران و محمد رضا رحیمی دراین کمیسیون پیگیری می شود.

 

نادران: جرم رحیمی در حد شهرام جزایری

الیاس نادران، نماینده تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در جمع خبرنگاران پارلمانی مجلس علیه محمد رضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد دست به افشاگری زد. این افشاگری در حالی بود که پیش از این نادران همراه با علی رضا ذاکانی و احمد توکلی دو نماینده دیگر مجلس، شکایاتی علیه رحیمی به اتهام فساد مالی، جعل مدرک و اختلاس به مراجع قضائی و دولتی ارائه داده بودند.

الیاس نادران روز سه شنبه با اشاره به دستگیری یک باند یازده نفره فساد اقتصادی موسوم به  ”حلقه خیابان فاطمی” در اسفند ماه سال گذشته، معاون اول محمود احمدی نژاد را متهم کرد که در راس این حلقه فساد قرار داشته و تنها شخصی اصلی مرتبط با این پرونده است که هنوز دستگیر نشده است. نادران همچینین با اشاره به اینکه مدارکی را نیز به مراجع قضائی ارائه داده، از دستگاه قضائی خواست هر چه زودتر به وظیفه خود در خصوص معاون اول احمدی نژاد عمل کند.

این نماینده منتقد دولت که هم اکنون مورد خشم حامیان دولت قرار گرفته، با برشمردن اقدامات مجرمانه رحیمی، نظیر زد و بند مالی با اعضای اصلی باند خیابان فاطمی، جعل مدرک و اختلاس، جعل مدرک و سوءاستفاده از مدرک قلابی برای کسب حقوق بیشتر، جرایم وی را بیشتر از جرم عوض علی کردان وزیر دولت نهم احمدی نژاد دانسته است.

وی همچنین با تشریح جزئیات زد وبندهای اقتصادی رحیمی با «حلقه خیابان فاطمی» و اختلاس های صورت گرفته از سوی وی، این جرم وی را نیز در حد جرمی که شهرام جزایری، شهروندی که چندین سال است به اتهام فساد اقتصادی در زندان بسر می برد، دانسته است.

جزئیات پرونده حلقه خیابان فاطمی در حالی هفته گذشته از سوی الیاس نادران فاش شد که دستگاه قضائی و دادستانی کل کشور تاکنون از هر گونه اظهار نظری در این خصوص خودداری کرده اند.

 

واکنش رحیمی؛ فرار به جلو

معاون اول محمود احمدی نژاد که هم کنون متهم به فساد مالی و زد وبند با حلقه خیابان فاطمی است، از دستگیری یازده تن از اعضای حلقه خیابان فاطمی استقبال کرده بود. به نوشته سایت الف، اواخر اسفند ماه چند روز بعد از دستگیری اعضای حلقه خیابان فاطمی، رحیمی در جمع خبرنگاران گفته بود: “این شرکت، یک مجموعه بیمه‌ای بوده که تخلفات آن ظاهرا از سال 83-84  آغاز شده که دیوان محاسبات در آن زمان با آنها برخورد کرد. ‌این شرکت تتمه تخلفات گذشته آن افراد بودند که در حال حاضر نمایان شده و دستگیر شده اند.”

قابل ذکر است که رحیمی اسفند ماه 85 در پی فرار ناموفق شهرام جزایری از زندان به دستور رئیس قوه قضائیه از سمت ریاست دیوان محاسبات برکنار شده بود.

سایت الف، وابسته به احمد توکلی که سه روز پیش به دلیل انعکاس همین موضوع و دفاع از الیاس نادران، از سوی هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد تذکر دریافت کرده و پرونده قبلیش راهی دادگاه شده، درتشریح واکنش بیشتر رحیمی نسبت به بازداشت حلقه خیابان فاطمی نوشته است: استقبال آقای رحیمی از “محکمه”  پیش از این نیز سابقه دارد و آقای رحیمی قبلا و در جریان پرونده مرحوم کردان نیز تا قبل از به نتیجه رسیدن پرونده، بارها به میان خبرنگاران آمده و ضمن تهدید منتقدان و رسانه ها، در حرکتی روبه جلو، پیشاپیش به استقبال اقدامات دستگاه قضا رفته بود.

معاون اول احمدی نژاد روز چهار شنبه نیز در دفاع از خود، تلویحا گفته بود که “هنگامی که ریاست دیوان محاسبات کل کشور را برعهده داشته است مرتب و مداوم پیگیر تخلفات در بیمه و معوقات بانکی بوده است و حالا کسانی که صاحب پول های معوقه هستند و در بیمه سوءستفاده کرده اند به فرافکنی و شبه پراکنی علیه او روی آورده اند.”

 

حامیان دولت؛تهدید و شکایت ازنادران

یک روز پس از افشاگری نماینده تهران علیه معاون اول احمدی نژاد، حامیان تندروی دولت زبان به تهدید نادران گشودند.

مجتبی ثمره هاشمی مشاور محمود احمدی نژاد، در واکنش نسبت به افشاگری و شکایت نادران از معاون اول احمدی نژاد، گفته:  ”طرح اتهام علیه معاون اول احمدی نژاد کارشکنی در کار دولت بشمار می رود و دادستانی باید علیه اتهام زنندکان اعلام جرم کند.”

اسفندیار رحیم مشایی نیز در گفتگویی کوتاه با ایسنا، به دفاع از رحیمی و دولت پرداخته و در اظهار نظری مشابه، افشاگری و شکایت نادران از رحیمی را تلاشی در جهت تضعیف دولت خوانده و تهدید کرده است که دولت در دفاع از خود به زودی دست به اقدام خواهد زد.

علاوه بر تهدید نادران از سوی نزدیکان احمدی نژاد، روز گذشته و همزمان با ارجاع پرونده رسیدگی به شکایات نادران و رحیمی از یکدیگر، فاطمه بداغی معاون حقوقی احمدی نژاد نیز خبر داد که معاونت حقوقی احمدی نژاد شکایتی علیه الیاس نادران تسلیم دادسرای ویژه کارکنان دولت کرده است.

معاون حقوقی احمد نژاد همچنین برخی از اسناد و مدارک ارائه داده شده به دستگاه قضائی از سوی نادران را زیر سئوال برده و گفته: “با تحقیقاتی که از دستگاه قضائی به عمل آمده است مشخص شده که برخی از اسامی و اطلاعاتی که در رابطه با حلقه خیابان فاطمی به دستگاه قضائی داده شده صحت ندارد.”

محمد رضا رحیمی در حال حاضر معاون اول احمدی نژاد و سخنگوی دولت است. وی همچنین ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را برعهده دارد.رحیمی علاوه بر آنکه متهم به اختلاس و زد و بند مالی با اعضای دستگیری شده حلقه خیابان فاطمی است، چندی پیش نیز از سوی برخی از نمایندگان دولت متهم به جعل مدرک شد.

الیاس نادران که تاکنون بارها از رحیمی به دلایل فوق شکایت کرده، در تازه ترین اظهار نظر خود در این باره ضمن ابراز ناخرسندی از عدم رسیدگی قوه قضائیه به اتهامات وی، خواستار بازداشت معاون اول احمدی نژاد شده است.

علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس نیز در حمایت از افشاگری و طرح شکایت نادران علیه رحیمی، با بیان اینکه اسناد و شواهد مجرم بودن رحیمی را ثابت می کند، از احمدی نژاد خواسته است در برخورد با اتهامات رحیمی با قوه قضائیه همکاری کند.احمد توکلی نیز که پیشتر چندین بار رحیمی را متهم به دست داشتن در زد وبندهای مالی شرکت های بیمه ای کرده بود، در حمایت از الیاس نادران و تائید افشاگری های وی، خواستار اقدام جدی قوه قضائیه در این خصوص شده است. توکلی هم اکنون و به همین دلیل به شدت از سوی حامیان دولت در مجلس تحت فشار قرار گرفته است.

به نوشته برخی منابع معتبر خبری، اقدامات و عملکرد معاون اول احمدی نژاد از ابتدای قرار گرفتن وی در حلقه نزدیکان احمدی نژاد، به ویژه در دوران ریاستش بر دیوان محاسبات از سوی برخی از نمایندگان اصولگرای منتقد مجلس همواره زیر سئوال بوده است