تعقیب هواداران به جرم نخواستن سرمربی

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» ماموران سردار در پی پخش کنندگان اعلامیه

در سالی که پیش فصل فوتبال آن پر از حاشیه های جنجالی است، پرسپولیس پیشتاز حاشیه سازان شد. مصطفی دنیزلی برخلاف تکذیب های سردار رویانیان (مدیرعامل باشگاه) و همکارانش، از ادامه سرمربیگری این تیم سرباز زد وهمزمان ماموران سردار بسیج شدند تا هوادارانی را که علیه سر مربی جدید فرانسوی اعلامیه داده اند تعقیب کنند.

 دنیزلی پس از یک نیم فصل بسیار ناموفق ولی گران قیمت برای سرخپوشان، لغو یک طرفه قراردادش را اعلام کرد. در طول نه ماه مربیگری پرسپولیس، سرمربی اهل ترکیه نزدیک به نیمی از آن را در کشورش بسر برده بود.

اما رفتن دنیزلی هم بی حاشیه نبود. بارزترین آن در دو روز گذشته و در آغاز نیم بند، اما پر سروصدای تمرینات این فصل پرسپولیس با حضور سردار رویانیان رخ داد. مدیرعامل پرسپولیس که هنگام تکذیب رفتن دنیزلی، با چند مربی صاحب نام خارجی تماس برقرار کرده و حتی برونو متسو، مربی نام آشنای فرانسوی را به تهران آورده بود، در همین گام نخست با پخش اعلامیه گروهی از هواداران در مخالفت با آمدن متسو رو به رو شد.

 

ماموران به دنبال اعلامیه دهندگان

 خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران دیروز در گزارشی از تمرین این روز تیم پرسپولیس نوشت که “مسوولان باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند افرادی که علیه متسو اطلاعیه پخش کردند را شناسایی کنند”.

فارس یادآور شده بود: “پس از تمرین روز گذشته پرسپولیس، در اتفاقی عجیب افرادی ناشناس به پخش اعلامیه‌هایی علیه برونو متسو، گزینه سر مربیگری پرسپولیس اقدام کردند. به همین دلیل باشگاه پرسپولیس با انتخاب مامورانی ویژه و کمک نیروی انتظامی درصدد است این افراد را در مقابل در ورزشگاه درفشی ‌فر شناسایی و با آنها برخورد کند.”

در این گزارش البته اشاره ای به خواسته اعلامیه دهندگان نشده است.

 

خواست اعلامیه دهندگان

 فارس یک روز پیش از این در بازتاب خبر پخش اعلامیه از سوی گروهی از هواداران پرسپولیس ، خواسته آنان را به این ترتیب اعلام کرده بود: 1- سردار پرسپولیس، ما متسو را نمی‌خواهیم. به حرف هواداران مثل همیشه گوش کن. 2-سردار، زحمات خودت را با آوردن متسو هدر نده ما نمی‌خواهیم به سرنوشت استیل ‌آذین دچار شویم. 3- ما متسو را نمی ‌خواهیم. این درخواست 30 میلیون هوادار پرسپولیس است.

در حالی که چنین خواسته هایی نمی تواند واکنشی اطلاعاتی از سوی ماموران سردار و نیروی انتظامی را در پی داشته باشد، یکی از مسوولان باشگاه پرسپولیس با تایید این خبر به فارس گفت: “متاسفانه برخی افراد هستند که می‌خواهند آدرس‌ها را اشتباه به هواداران بدهند. اما هواداران مطمئن باشند رویانیان بهترین گزینه‌ ها را انتخاب خواهد کرد. برخی افراد ناشناس برای گمراه کردن هواداران اطلاعیه‌ های دروغین در تمرین پخش و سپس متواری می‌شوند که به دنبال این هستیم افراد را شناسایی کنیم.”

ستایش از سردار

نام این مسوول مشخص نشده، اما او در ستایش از سردار رویانیان و نشان دادن نقش مخرب اعلامیه دهندگان ادامه داده است: “باید اجازه دهیم رویانیان کارش را ادامه دهد چون تا به امروز دیده‌ایم او برای رضایت هواداران میلیونی پرسپولیس روز و شب تلاش کرده و به نتایج خوبی هم رسیده است. برخی حرف‌ها هم مبنی بر اینکه اگر متسو به پرسپولیس بیاید خلعتبری (محمدرضا خلعتبری، ملی پوش تیم ایران که برای جذب او نیز رقم های میلیاردی از سوی رویانیان پیشنهاد شده است) از حضور در پرسپولیس منصرف می‌شود، دروغ است چون متسو، خلعتبری را به الغرافه قطر برده است.”

وی خاطرنشان کرده: “شاید نگرانی هواداران در خصوص خبری مبنی بر ممنوع الفعالیت بودن یک واسطه ایرانی که می‌گویند مدیر برنامه‌های متسو است، باشد که اعلام می‌کنیم متسو یک مدیربرنامه اهل کشور تونس که در قطر زندگی می‌کند دارد و نام این فرد نورالصافی است.”

 

پخش اعلامیه هنگام تمرین

روز شنبه اعلام شد که “تعدادی ناشناس، اعلامیه‌هایی مبنی بر نخواستن متسو در محل تمرین پرسپولیس پخش کردند.”

برپایه گزارش ها، یکی از حاشیه های‌ بعد از ظهر شنبه پرسپولیس درخواست برخی از هوداران از رویانیان مبنی بر به عدم کارگیری متسو بود.در انتهای تمرین نیز افرادی ناشناس با خودروهای خود هنگامی که هواداران مقابل ورزشگاه درفشی‌فر جمع شده بودند، به پخش اعلامیه هایی جدید اقدام کردند و متواری شدند. در این اعلامیه ها با رنگ آبی روی نام متسو خط کشیده شده بود.

به گزارش فارس “مسوولان انتظامات و حراست مجموعه درفشی ‌فر سعی کردند این افراد را شناسایی کنند اما آنها فرار را بر قرار ترجیح دادند و سریعاً محل تمرین را ترک کردند.”

 و حالا سردار رویانیان به همراه نیروهای انتظامی در صدد دستگیری این افراد برآمده اند؛افرادی که فقط متسو، یک مربی فرانسوی را، نمی خواهند.