مجلس: کشتار حوله کار تروریستهاست

نویسنده
شیرین کریمی

» یک روز پس از سخنان جانشین فرمانده سپاه قدس

سه روز پس از کشتار بی رحمانه کودکان و زنان در شهرک حوله سوریه توسط نظامیان و شبه نظامیان وفادار به دولت سوریه،و یک روز پس از سخنان جانشین فرمانده سپاه قدس مبنی بر حضور فیزیکی جمهوری اسلامی در حوادث سوریه، مجلس نهم با انتشار بیانیه ای از نقش “گروه های تروریستی وابسته به غرب و کشورهای منطقه” در خونریزی های اخیر سخن گفت و دولت نیز قتل عام روز جمعه را “مشکوک” خواند. همزمان نخست وزیر اسرائیل هم از همکاری جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان با دولت بشار اسد برای سرکوب شهروندان سوری سخن گفته است.

“از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم از ارسال تروریست‌ها و محموله‌های سلاح به سوریه جلوگیری کنند.” این درخواست 248 تن از نمایندگان مجلس اسلامی است. این اصولگرایان دیروز در دومین روز آغاز به کار مجلس نهم با انتشار بیانیه ای کشتار خونین اخیر در سوریه را محکوم کردند اما نه به این دلیل که “نظامیان و شبه نظامیان وفادار به بشار اسد”، بلکه تروریست های مخالف دولت اسد دست به قتل عام زده اند.

اصولگرایان مجلس نهم که بسیاری از آنان به گفته علی مطهری با حمایت سپاه رای آورده اند در این بیانیه خود را “منتخبان ملت بزرگ ایران” معرفی کرده و گفته اند: “( در ) مسئولیت این جنایت وحشیانه که 32 کودک در آن کشته شدند همه این کشورها شریکند و امروز آمریکا باید پاسخگوی سیاست‌های غلط خود در سوریه باشد.”

البته نمایندگان جدید پارلمان جمهوری اسلامی آمار کشته شدگان را به خوبی دنبال نکرده و به آمار ساعت نخستین رسانه ای شدن این جنایت قناعت کرده اند، چرا که بر اساس آمار جدید ۴۹ کودک و ۳۴ زن از جمله کشته‌شدگان روز جمعه در شهر حولة بوده‌اند.

نمایندگان مجلس نهم حتی اطلاع درستی از جغرافیای قتل عام اخیر نداشته و نوشته اند کشتار مذکور در “شهر حلب و حمد” در سوریه اتفاق افتاده است. به درستی مشخص نیست مقصود آن ها از “شهر حمد” کجا است؛ ناظران می گویند شاید آن ها قصد داشته اند به “شهر حمص” که َ”شهرک حولة” در حومه آن واقع است اشاره کنند.

 

دولت: مشکوک است

همزمان وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز با انتشار بیانیه ای حمام خون در حوله رامشکوک توصیف کرده و خواستار “مجازات عاملان” آن شده است. دستگاه دیپلماسی دولت محمود احمدی نژاد در عین حال برای آنکه حمایت خود از دولت بشاراسد را نشان دهد ابراز اطمینان کرده است که “ مداخلات خارجی، اقدامات تروریستی و اقدامات مشکوکی که مردم مقاوم سوریه را هدف قرار داده است، محکوم به شکست می‌باشد.”

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه نیز برحمایت جمهوری اسلامی از طرح اصلاحات “رئیس جمهور بشار اسد” تاکید کرده و به کسانی که درصدد به “شکست کشاندن” طرح کوفی عنان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد می‌باشند، هشدار داده است.

کوفی عنان که دیروز وارد سوریه شد،به نوشته رسانه های غربی از “وضعیتی بحرانی” در سوریه خبر داده است. به نوشته بی بی سی فارسی دبیرکل اسبق سازمان ملل گفته “ شخصا” از کشتار بیش از یکصد نفر که نزدیک به نیمی از آنها کودک بودند، در شهر حولة “منقلب و شوکه” شده است. وی قرار است امروز با بشار اسد گفت و گویی “صریح و جدی” داشته باشد.

 

نتانیاهو: جمهوری اسلامی اسد را یاری می کند

از سوی دیگر نخست وزیر اسرائیل، کشوری که احمدی نژاد خواستار حذف آن از نقشه جهان شده، یکشنبه شب بیانیه ای صادر کرد و با اشاره به کشتار حوله از همکاری جمهوری اسلامی در سرکوب شهروندان سوری سخن گفت: “جنایات حکومت بشار اسد با یاری جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان انجام می شود.”

موضع رئیس دولت اسرائیل چند ساعت پس از آن مطرح شد که بعد از ظهر روز یکشنبه جانشین فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی اذعان کرده بود نیروهای فرامرزی سپاه در وقایع سوریه حضور فیزیکی داشته و دارند. جانشین سردار قاسم سلیمانی به خبرگزاری ایسنا گفته بود: “وقتی در سوریه نبودیم کشتارهای مردم آن توسط معارضین زیاد بود اما با حضور جمهوری اسلامی به طور فیزیکی و غیر فیزیکی جلوی کشتارهای بزرگ در سوریه گرفته شد.”

از سوی دیگر روز دوشنبه، دبیر کل بنیاد هابیلیان در تهران با سفیر سوریه دیدار کرد و از نقش سازمان مجاهدین در نا آرامی‌های اخیر در کشور سوریه سخن گفت. به گفته محمد جواد هاشمی “اسناد و مدارک معتبری در دست داریم که نشان از حضور گسترده و همه جانبه این سازمان تروریستی در خاک سوریه دارد. این گروهک تروریستی به صورت همه جانبه علیه دولت و ملت سوریه برای عملیات‌های خرابکارانه و تروریستی وارد عمل شده و در بین اخلالگران سوری نفوذ گسترده‌ای پیدا کرده ‌است.”

بنیاد هابیلیان خود را چنین معرفی کرده است: “تشکلی غیر دولتی و فرهنگی که به منظور تبیین پرونده تروریسم در ایران تأسیس گردیده است.”

در حالیکه این گروه نزدیک به جناح راست از “فعال بودن در زمینه حقوق بشر” سخن می گوید دبیر کل آن دیروز در گفتگو با سفیر سوریه هیچ انتقادی از کشتار بیش از ده هزار تن از شهروندان مخالف دولت سوریه توسط نظامیان و شبه نظامیان وفادار به بشار اسد مطرح نکرد.