هشدار حسینیان در مورد فاش کردن اسرار شخصی

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» مجازات رییس جمهوری که بخواهد در قدرت بماند

روح الله حسینیان مشاور امنیتی رییس جمهور، احمدی نژاد  را متهم کرد که سعی دارد کاری کند دوستانش هم بعد از پایان دوره ریاست جمهوری او در قدرت باقی بمانند. او هشدار داد :“اگر کسی برای باند خودش تلاش کند ذلت را می‌چشد” و گفت که  ”بر اساس آیات قرآن هر کسی که برای جاودانگی تلاش کند خداوند اسرار شخصی و خانوادگی او را فاش می کند.”

این نماینده طرفدار رهبر جمهوری اسلامی در مجلس هشتم جمعه شب در مسجد و حسینیه امام موسی بن جعفر گفت: “به سه رییس جمهور که در کشورمان آمدند نگاه کنید یکی برای اینکه بتواند بعد از خود دوستانش در قدرت بمانند و این طور بقاء بیابد دفتر هماهنگی درست کرد، یکی کارگزاران را آورد تا وقتی دوره اش تمام شد ریاست جمهوری در میان دوستانش ادامه یابد یکی هم حزب مشارکت اسلامی را درست کرد اما نتیجه اش این شد که خداوند آنها را رسوا کرد.”

او با تمجید از آیت الله خامنه ای گفت: “در مقابل مقام معظم رهبری زمانی که رییس جمهور بود برای بعد از خودش هیچ فکری نکرده بود اما خداوند به او عزت داد.”

حسینیان علاوه بر نمایندگی مجلس هشتم، در روز 4 اردیبهشت 1386 به عنوان مشاور امنیتی محمود احمدی نژاد منصوب شد. بنابراین به نظر می آید اختلاف در سطوح بالای نظام به دنبال حمایت از محمود احمدی نژاد یا پشتیبانی از آیت الله خامنه ای کماکان ادامه دارد.

روح الله حسینیان در شرایطی از تلاش احمدی نژاد برای ماندن در قدرت خبر داده که پیش از این بسیاری از رسانه ها  و چهره های اصولگرای منتقد دولت از برنامه ریزی رئیس جمهور و نزدیکانش  برای دو انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری خبر داده بودند.

بنا بر این گزارش ها، محمود احمدی نژاد تمایل دارد تا نخست شخصیت های حامی او، اکثریت مجلس نهم را در اختیار بگیرند و سپس یکی از نزدیک ترین افراد به او (به احتمال زیاد اسفندیار رحیم مشایی) رئیس دولت بعدی بشود.

 

برنامه های احمدی نژاد و مشایی

این سخنان حسینیان در حالی عنوان می شود که احمدی نژاد پیش از این کمیته سه نفره ای با عضویت علی اکبر ولایتی، غلامعلی حدادعادل و حبیب الله عسگراولادی با هدف ایجاد وحدت میان اصولگرایان در انتخابات آینده تعیین کرده بود.

احمدی نژاد در شب 6 آبان ماه سال 89 جلسه ای با حضور غلامعلی حداد عادل، علی اکبر ولایتی، محمد رضا باهنر، علی لاریجانی، حسین فدایی، عزت الله ضرغامی، حبیب الله عسگر اولادی، علی اکبر ابوترابی، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش، مجتبی ثمره هاشمی، محمد فروزنده، محمد رضا آشتیانی، بیژن ذبیحی، محمد رضامیرتاج الدینی، مرتضی آقا تهرانی، مهدی کوچک زاده، حمید رسایی، علی اصغر زارعی، محمد رضا رحیمی، مسعود زریبافان، ابراهیم عزیزی، حمیدرضا حاج بابایی، صادق محصولی، اسدالله بادامچیان، محمد نبی حبیبی، محسن کوهکن و حیدر مصلحی در محل نهاد ریاست جمهوری تشکیل داد.

او هدف خود از برگزاری این جلسه و تعیین کمیته سه نفره را “وحدت اصولگرایان” اعلام کرده بود اما آنگونه که سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در 18 اردیبهشت سال جاری خبر داد، فعالیت های این کمیته پس از جنجال های مربوط به ماجرای استعفای وزیر اطلاعات متوقف شد.

کمال سجادی که از چهره های نزدیک به حبیب الله عسگراولادی و حزب موتلفه اسلامی است، انتشار فهرست های 13 نفره از اسامی اصولگرایان را گمانه زنی رسانه‌ها خواند و گفت: “این اسامی را یکی دو نفر از نمایندگان مجلس در رسانه‌ها مطرح کردند و این در حالیست که هیچکدام از اعضا کمیته سه نفره به رئیس‌جمهوری اسمی را مطرح نکرده‌اند.”

رسانه های اصولگرا پیش از این به نقل از آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان خبر داده بودند که او باید مرده باشد تا صلاحیت رحیم مشایی برای انتخابات ریاست جمهوری تایید گردد. سخنانی که به طور تلویحی توسط محمد یزدی، عضو شورای نگهیان و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تایید شد.

در مقابل هفته گذشته، آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان و از روحانیون نزدیک به آیت الله خامنه ای اعلام کرد که رحیم مشایی در جایی گفته است تا دو سال دیگر  آیت الله جنتی و آیت الله خامنه ای در کار نیستند تا مانع ریاست جمهوری او شوند.

این سخنان توسط  سپاه پاسداران و بیت رهبری و نهاد ریاست جمهوری تکذیب شد اما نمازی که عضو مجلس خبرگان رهبری نیز هست مجددا سخنان خودرا مورد تاکید قرار داد  و از تکذیب کنندگان گلایه کرد. به گفته او دادن نسبت دروغگویی به فقیه “مجازات شلاق دارد.”