ادامه ناآرامی ها

سامان رسول پور
سامان رسول پور

» نیروهای نظامی و امنیتی در آماده باش

یک روز پس از عاشورای خونین که به کشته شدن دست کم هشت نفر، زخمی شدن دهها تن و بازداشت صدها معترض انجامید، ناآرامی در تهران ادامه داشت و درگیریهای پراکنده ای در میدان هفت تیر و مقابل بیمارستان ابن سینا بوقوع پیوست. به همین علت حضور نیروهای ضدشورش در مناطق مرکزی تهران تشدید شد و درگیریهای پراکنده ای در سطح شهر و بخصوص در میدان هفت تیر روی داد.

سایت جرس، در این ارتباط از حضور نیروهای گارد ویژه ولباس شخصی ها در میدان هفت تیر، میدان ولیعصر و میدان فردوسی خبر داد.

منابع دیگر داخلی نیز خبر دادند که به دستور پلیس، برخی  ایستگاههای مترو نظیر شهید بهشتی، مطهری و هفت تیر بسته شده اند. گفته می شود این ایستگاهها برای کاهش تردد مردم و جلوگیری از پیوستن معترضین به یکدیگر صورت گرفته است.

دیگر گزارش ها از تهران نیز حاکی از آن است که  شب گذشته در مناطقی از تهران همچون شهرک اکباتان، معترضین به سردادن شعارهای “الله و اکبر” و “مرگ بر دیکتاتور” پرداختند. این در حالیست که سیستم ارسال پیامک قطع شده و سرعت اینترنت به حدی کاهش پیدا کرده که کاربران نمی توانند سایت هایی نظیر یاهو و جی میل را باز کنند.

 

دعوت به  اعتصاب عمومی

در چنین شرایطی و پس از بازداشت تعداد زیادی از نزدیکان موسوی، کروبی و خاتمی، شماری از معترضین با انتشار فراخوان هایی از مردم خواسته اند در صورت ادامه سرکوب ها وبازداشت رهبران جنبش سبز، در سراسر کشور دست به اعتصاب عمومی بزنند.

در این فراخوانها از مردم خواست شده است در صورت ادامه این روندبا نرفتن به سر کار و تعطیل کردن ادارات، مدارس، دانشگاهها و کارخانجات، مرحله جدیدی از اعتراضات را آغاز کنند. این خواست در شرایطی مطرح شده که تهران عملا دیروز در حالت نیمه تعطیل به سر برد و افراد زیادی در سرکارهای خود حاضر نشدند.

 

تظاهرات حامیان دولت

همزمان حامیان دولت با استفاده از امکانات دولتی،فراخوانهایی برای برپایی تجمعاتی در حمایت از دولت و در محکومیت تظاهرات حامیان جنبش سبز در روز عاشورا، منتشر کردند. در این فراخوانها که در سایت هایی نظیر فارس منتشر شده، بر ضرورت برخورد با رهبران جنبش سبز هم تاکید شده است. لازم به یادآوریست که در هفته های اخیر فراخوانهای  مشابه حامیان دولت، به رغم بسیج همه امکانات دولتی، با استقبال کمی روبرو شده است.