تلخ ترین شب سردار

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» بعد از یک برنامه تلویزیونی

به دنبال یک درگیری کلامی بین سردار محمد رویانیان، مدیر عامل پرسپولیس و حمید استیلی، سر مربی این تیم ویک کارشناس فوتبال در  برنامه تلویزیونی ۹۰،رویانیان به خبرگزاری فارس گفت: “تلاش امیر حاج رضایی در برنامه 90 برای تحقیر من، مربی و تیم پرسپولیس بدترین خاطره در دوران کوتاه حضورم در عرصه ورزش بود.”

سردار وقتی با اصرار خبرنگار فارس برای توضیح بیشتر در مورد تلخ ترین شب رو به رو شد فقط گفت: “چند نقطه…”

برنامه زنده تلویزیونی 90 این بار بدل به عرصه درگیری تلفنی سردار باشگاه پرسپولیس و حمید استیلی، سرمربی تیم سرخپوش با عادل فردوسی پور(مجری برنامه) و امیر حاج رضایی (کارشناس فوتبال) شد.

سردار رویانیان یک ماه پیش اعلام کرده بود که “شوخی شوخی” مدیر عامل یکی از پرهوادارترین باشگاه های فوتبال آسیا شده است. اما این ورود “شوخی شوخی” چنان با شکست همراه بوده که اگر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی  در فاصله یک دقیقه به پایان وقت اضافی (119) به برتری خفیف دو بر یک در برابر مهمان بی نام و نشانش (مس سرچشمه، قعرنشین یک دسته پایین تر از لیگ برتر) در جام حذفی ایران نرسیده بود، دومین شب “تلخ ترین” را هم برای سردار در پی داشت.  

خبرگزاری مهر در مورد این بگومگوی تلویزیونی با عنوان “90 در شبی که فردوسی ‌پور رویانیان را کشت!” یادآور شد: برنامه دوشنبه شب نود در شرایطی روی آنتن رفت که بازهم پرسپولیس به سوژه اول تبدیل شد و در این بین محمد رویانیان و حمید استیلی به عنوان دو متهم اصلی در ناکامی‌های اخیر سرخپوشان روی خط آمدند و البته با عادل فردوسی‌پور به تندی صحبت کردند.

در این برنامه امیر حاج رضایی ضمن تحلیلی اوضاع فوتبال ایران را به بازار مسگرها تشبیه کرد که سروصداهای زیادی دارد و صدایی به جایی نمی رسد. او در مورد اوضاع این روزهای پرسپولیس هم گفت: “پرسپولیس روح بیماری دارد که این مساله عوامل مختلفی دارد؛ از جمله عدم ثبات مدیریتی، ترکیب نامتجانس هیات مدیره کنونی، عدم حمایت تماشاگران، افت بازیکنان و همچنین تداخل وظایف که یک نکته کلیدی منفی در کار پرسپولیس بوده است. صحبت با مربیان دیگر هم چون شمشیری بالای سر استیلی بوده که اعتماد به نفس را از او گرفته است.”

رویانیان که یک هفته پیش خود را “متخصص مدیریت در بحران” معرفی کرده  و به صراحت گفته بود که نه علی پروین (کاپیتان و سرمربی سالهای پیش پرسپولیس) حق اظهار نظر دارد و نه محمد پنجعلی (دیگر کاپیتان پیشین پرسپولیس)، در برخورد با نافرمانی پنجعلی او را وادار به کناره گیری از هیات مدیره پرسپولیس کرد.

سردار سابق راهنمایی و رانندگی و پخش سوخت در برنامه 90 اظهارکرد که ۹ مدیر باشگاه پس از حضور او کناره گیری کردند. او در پاسخ به اصرار عادل فردوسی پور که حمید استیلی تا چه زمانی به عنوان سرمربی پرسپولیس خواهد ماند، پاسخ داد این جزو اسرار است و استیلی در جریان مذاکرات باشگاه با همه گزینه های باشگاه قرار دارد. او گفت و گو با چهار گزینه را نه برای این فصل فوتبال که برای فصل بعد اعلام کرد.

رویانیان افزود: “من می‌توانم دو جواب بدهم. یکی اینکه استیلی به صورت کامل حمایت می‌شود. دوم اینکه دنبال گزینه دیگری هستیم و اگر قرار است وسط این دو را در نظر بگیریم باید بگویم کج‌دار و مریز به سمت جلو می‌رویم.”

سردار گفت: “دوست دارم مربی فصل بعد را از الان انتخاب کنم. یکی از گزینه‌های ما دنیزلی (مصطفی دنیزلی، مربی اهل کشور ترکیه) بود.”
مدیر عامل پرسپولیس در مورد اینکه پاسخ دنیزلی چه بوده است، گفت: “خیلی ممنون که من را ساده‌لوح گیر آورده‌اید. من با چهار مربی بزرگ برای فصل بعد صحبت کرده‌ام.”

رویانیان در مورد یکی از دست آوردهایش در کمتر از یک ماه ادعا کرد: “پرسپولیس از نظر فرهنگی و اجتماعی دچار مشکل شده بود و یک سری اتفاق برای تماشاگران رخ داده و احساس کرده بودند با این گونه شعارها می‌توانند مربی عوض کنند.”
رویانیان در مورد اینکه نگرانی هواداران پرسپولیس برای این فصل است، خاطرنشان کرد: “این دغدغه را برطرف خواهیم کرد. قبول دارم که فوتبالی نیستم و اصطلاحات فوتبالی را هنوز یاد نگرفته‌ام، اما اکنون در راس باشگاه پرسپولیس قرار دارم و یک سری برنامه‌ها را طراحی کرده‌ام و می‌خواهم علمی ‌تر این برنامه‌ها را بیان کنم.”
در دقیقه های پایانی برنامه سردار یک بار دیگر روی خط آمد و در مورد امیر حاج رضایی به فردوسی پور گفت: “او بهتر است اخلاق خودش را بهتر کند، چرا که او بدون اینکه بداند علی پروین در کار استیلی دخالت می ‌کند یا نه، با قاطعیت گفت که دخالت می شود.”

این  در حالی بود که حاج رضایی دیگر در صندلی مهمان حضور نداشت، لذا فردوسی ‌پور پاسخ داد  حاج رضایی در میان اهالی فوتبال به خوش اخلاقی و رفتار خوب زبانزد است.