سلام مخصوص هاشمی برای موسوی و کروبی

نویسنده
فیروزه متین

» همزمان با موج جدید حمله به رهبران درحصر

همزمان با اولین سالگرد عاشورا پس از انتخابات ۹۲، دور جدیدی از هتاکی و اتهام زنی به رهبران جنبش سبز و مردم معترض به نتیجه انتخابات۸۸ از سوی ارگان‌های تبلیغاتی جمهوری اسلامی وچهره‌های افراطی وابسته به حلقه پایداری شروع شده است. در همین حال سحام نیوز از قول فرزند مهدی کروبی نوشته که هاشمی شرایط موسوی و کروبی را “زندان انفرادی” خوانده و “سلام مخصوص” به آنها رسانده است.

 این موج که با پخش فیلمی دوازده دقیقه‌ای بر علیه معترضان و با تحریف وقایع عاشورای سال ۸۸، از جمله قتل خواهرزاده موسوی، رد شدن از روی مردم با ماشین نیروی انتظامی، بازداشت‌های فله‌ای در روزهای بعد و ضرب و جرح معترضان و… همراه بود، خشم مردم را برانگیخته است به طوری که طی دو روز گذشته بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با ابراز انزجار از رفتار صدا و سیما و سردار عزت الله ضرغامی، خواستار تحریم تلویزیون شده‌اند.

 این فیلم که توسط عوامل سپاهی خبرگزاری فارس که در عین حال در صدا و سیما عضویت دارند تهیه شده، همچنان در سایت‌های موسوم به “اصولگرا” باز نشر می‌شود و علاوه بر آن برخی از چهره‌های افراطی چون علم الهدی را در توهین به موسوی و کروبی تشجیع کرده است.

در فیلم پخش شده، علاوه بر تحریف حقایق، بار‌ها از موسوی و کروبی به عنوان “فریب خورده غرب”، “فتنه گر” و… یاد و تاکید شده که آن‌ها باید از آیت الله خامنه‌ای “عذرخواهی” و بابت اعتراضات خود “توبه” کنند.

همزمان ۲۱۲ نماینده راهیافته به مجلس نهم هم که عموما از کادرهای سپاه و اطلاعات هستند در بیانیه‌ای از ضرغامی به خاطر توهین به مردم قدردانی کرده‌اند.

به گزارش فارس،رسانه وابسته به سپاه، در نامه این نمایندگان آمده است: “سپاسگزاری ویژه خود را مخصوصا به سبب پخش برنامه آگاهی بخش و عبرت‌آموز حرمت‌شکنان در بخش‌های مختلف خبری در روز شنبه ۲۵ آبان ۹۲ اعلام می‌کنیم. این مطالب یک بار دیگر به ملت ایران، توطئه شوم و تلخ فتنه ۸۸ و بی‌حرمتی نسبت به عاشورای حسینی و مقدسات اسلامی را یادآوری و عزم ملت نستوه ایران را برای دفاع از حریم اسلام و عاشورا و انقلاب نشان داد”.

خبرگزاری تسنیم، ارگان اطلاعات موازی هم به نقل از احمد علم الهدی، روحانی تندرو و امام جمعه مشهد نوشته است: “آقایان موسوی و کروبی بغی کرده و باغی هستند و باغی زمانی تغییر می‌کند که توبه کند، پس رفع محدودیت آنان فقط در صورت توبه است. مفسد فی‌الارض بودن آنان نیاز به دادگاه، قاضی و قضاوت داشته و باید قاضی در دادگاه قضاوت کند که آنان مرتد و یا مفسد فی‌الارض هستند. در اینکه سران فتنه خلاف کردند جای هیچ شک و بحثی نبوده و افرادی نظیر مرحوم عسگراولادی گفتند سران فتنه مفتون شدند اما آنان مفتونی بودند که بعد فتان شدند و خودشان به دنبال فتنه به راه افتادند. آنان در مقابل نظام ایستادند و از مرز قانون نظام تجاوز کردند، برخلاف قانون و نظام شورش کردند، در این مسیر شورشی‌های نظام را نیز تائید کردند و حال اینکه این خلاف آنان مستوجب چه چیزی است را باید دادگاه حکم کرده و قضاوت کند. اگر رفع محدودیت موسوی و کروبی به خاطر اینکه روابط سیاسی قطع شود که فتنه را ادامه ندهند، پس در این صورت رفع محدودیت آنان زمانی است که از مسیر فتنه برگردند و توبه کنند. از آن جهت که رفع محدودیت موسوی و کروبی به این دلیل بود که جریان فتنه قطع شود و این جریان ادامه پیدا نکند، پس رفع محدودیت آنان در صورتی ممکن است که یقین حاصل شود که آنان برگشته‌اند و جریان فتنه را ادامه نمی‌دهند که چنین چیزی تاکنون انجام نشده است. وقتی آنان توبه کنند و برگردند باید به کار خلاف خود اعتراف کرده و بگویند که کار خلاف کرده‌اند، پس رفع محدودیت کروبی و موسوی به شرط توبه و بازگشت آنان است و اینکه بگویند انتخابات تقلبی نبوده و آنان اشتباه کرده‌اند”.

مسئله لزوم توبه میرحسین موسوی و مهدی کروبی چند ماه قبل از سوی آیت الله خامنه ای در دیدار با دانشجویان بسیجی مطرح شد؛بحثی که هفته گذشته و با بالا گرفتن موضوع رفع حصر دوباره از سوی محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه مورد تاکید قرار گرفت.

هتاکی و درخواست توبه از رهبران جنبش اعتراضی مردم،که در فیلم صدا و سیما نیز مورد تاکید قرار گرفته بود، با واکنش هایی مواجه شده است.

از جمله، غلامعلی رجایی، مشاور فرهنگی اکبر هاشمی رفسنجانی در وبسایت شخصی خود و در واکنش به فیلم صدا و سیما نوشته است: “امروز و امشب سیمای ضرغامی در شبکه های گوناگون خود هرچه خواست نثار آقایان موسوی و کروبی کرد و حتی در یک پیشگویی پیامبرانه آنها را از توفیق توبه محروم دانست! جالب این بود که از آنها توقع داشت در این ایام حصر از اقدام بعضی‌ها اعلام برائت نمایند! اینقدر محتوای این برنامه زشت و یکطرفه بود که نیازی به پاسخ به بعضی مطالب دیکته شده آن نمی بینم. امروز و امشب سیمای تحت مدیریت ضرغامی که از محدود اسمهایی است که از شنیدن آن نفرت دارم تا توانست برعلیه موسوی و کروبی که ازخود هیچ امکان دفاعی نداشته و ندارند اتهام زد. دست اندرکاران این برنامه سفارشی سیمای ضرغامی ازخدا نترسیدند. در مقام قاضی نشستند و هرچه دلشان خواست گفتند. انگار نه انگار قیامتی هم در کار است!این از مردانگی به دور است شخصیت کسانی که در حصر هستند و دستشان از همه چیز کوتاه است هر چند وقت یکبار یکطرفه، درسیمایی که متعلق به همه ملت است اینطور تخریب شود. از عاشورا دو روز بیشتر نگذشته است. پیام حسین را بشنوید که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.هرچند ازاین اقدام زشت سیمای ضرغامی بسیارمتاسفم اما نگران نیستم. چون معتقد هستم خدایی هم هست و می‌داند چگونه خدایی کند! خدایا، به کجا باید شکایت برد که در جمهوری بجا مانده از امام، آبروی یاران امام، همان کسانی که در دوران امام و پس از آن، آن همه به کشور وملت خدمت کردند اینگونه به چیزی گرفته نمی‌شود. کاش دادرسی بود”.

در همین حال محمد حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی هم در صفحه فیس بوک خود از دیدار فرزندان میرحسین و کروبی با هاشمی رفسنجانی خبر داده است.

به نوشته سایت سحام نیوز، هاشمی به فرزندان این دو گفته است که “سلام مخصوص” او را به آنها برسانند.

هاشمی افزوده است: “این حصر نیست بلکه یک زندان انفرادی است. چندی پیش هم در ملاقاتی به مقام رهبری گفتم اگر اتفاقی برای این محصورین رخ دهد ننگش برای همیشه بر دامن این نظام خواهد ماند. صلاح و خیر نظام در این است که هرچه زودتر از آنها رفع حصر شود. درشرایط فعلی رفع حصراز جمله مطالبات جدی مردم است و در ملاقات‌هایی که با اشخاص و گروه‌ها دارم، هرجا که نام کروبی و موسوی برده می‌شود با ابراز احساسات جمع مواجه می‌شوم”.

محمد حسین کروبی نوشته است: “در پایان این دیدارآقای هاشمی از ما خواستند که سلام مخصوص‌شان را به آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد برسانیم.و انشالله امیدوارم که این نگرانی را علاوه‌ بر ایشان، سران دولت که منتخب مردم هستند نیز داشته باشند تا بلکه تغییری در شرایط فعلی حاصل آید”.