سیب‌زمینی مریخی

نویسنده
مرضیه حسینی

» فیلم روز

اکران تازه‌ترین ساخته‌ی ریدلی اسکات، مریخی، از تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۵ در سینماهای آمریکا و دیگر کشورها آغاز شده. مریخی که در ژانر محبوب این روزهای هالیوود، تخیلی فضایی، ساخته شده داستان فضانوردی را روایت می‌کند که در مریخ تنها مانده و برای ادامه‌ی زنده‌گی تلاش می‌کند. داستان و فضای فیلم به نوعی می‌تواند یادآور دست‌آوردهای علمی این روزها و نزدیک شدن به نظریه‌ی وجود حیات در مریخ هم باشد.

بازی‌گران فیلم: مت دیمون، جسیکا چپستن، کریستن ویگ، جف دنیلز، کیت مارا

مریخی که به تهیه‌کننده‌گی کمپانی فاکس قرن بیستم ساخته شده، پیش از اکران، با ساخت و راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی عجیب و جالب توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. سازنده‌گان فیلم با یکی از موسسه‌های پستی آمریکا قراردادی می‌بندند تا مخاطبان فیلم بتوانند از طریق آن سیب زمینی‌هایی که توسط کمپانی فاکس قرن بیستم تهیه شده را مقابل منزل‌شان دریافت کنند. نکته‌ی جالب این‌که هزار نفر اولی که در این طرح ثبت نام کرده‌ بودند، توانستند سیب زمینی‌شان را بدون هزینه تحویل بگیرند. این سیب زمینی‌ها با تمبری به دست صاحبان‌شان می‌رسند که چهار دلار قیمت دارد و تصویر مت دیمون بازی‌گر اصلی فیلم روی آن است. دلیل انتخاب سیب‌زمینی هم به داستان فیلم و تاثیر آن در سرنوشت شخصیت‌هایی فیلم برمی‌گردد.

مریخی که به صورت سه بعدی تهیه شده و نمایش داده می‌شود، در اکران افتتاحیه خود موفق شده به فروش دور از انتظار ۵۵ میلیون دلار برسد و به نظر می‌رسد با توجه به نزدیکی فیلم به ذائقه‌ی این روزهای تماشاگران آمریکایی، موفقیت فیلم ادامه پیدا بکند.

تریلر مریخی را تماشا کنید.

 

چهره‌ی روز؛ کریستن ویگ

متولد ۱۹۷۳ است. علاقه‌اش به بازی‌گری از حضورش در دانش‌گاه آریزونا و تحصیل در رشته‌ی هنر آغاز شد. برای حضوری جدی‌تر و تجربه‌های تازه به لس‌آنجلس سفر کرد. برای ورود به دنیای هالیوود، در سال‌های اولیه به عنوان خدمت‌کار در استودیو یونیورسال مشغول به کار شد. در سال ۲۰۰۵ با “هایس هارگرو” ازدواج کرد. در سال ۲۰۰۷ در فیلم “ باردار” به کارگردانی جود آپاتو بازی کرد که یکی از موفقیت‌ترین حضورهای‌اش است. سال ۲۰۰۹ از همسرش جدا شد. مهم‌ترین نقطه‌ی شهرت و موفقیت‌ “کریستن ویگ” مربوط می‌شود به حضور در فیلم “ساقدوش‌ها” به کارگردانی “پاول ویگ”؛ جایی که هم یکی از اعضای گروه نویسنده‌گان فیلم است و برای همین نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد و هم یکی از نقش‌های اصلی فیلم را بازی کرده. یکی از صداپیشه‌های انیمیشن‌های محبوب “من نفرت‌انگیزیک و دو” بوده و امروز به عنوان نویسنده، کمدین، بازی‌گر و صداپیشه‌ در دنیای هالیوود شناخته می‌شود و محبوبیت دارد.