علائم ظهور

هوشنگ اسدی
هوشنگ اسدی

تیرآخرمی شودوکشاکش ملایان و رمالان بر سر “امام زمان” و “ظهور” به اوج می رسد تا تیر آخر راسپاه شلیک می کند.

در هفتمین همایش بین المللی “دکترین مهدویت” مژده می رسد: “لوح فشرده چند منظوره «نزدیکتر از ظهور»در پاسخ به مستند انحرافی«ظهور نزدیک است» توسط «مرکز تخصصی مهدویت»تهیه شده است.”

بیشترین مشتریان این لوح فشرده باید “ناهیان” باشند. آنان از دست “اراذل واوباش” چنان دلخونند که به آقا امام زمان پناه برده اند. “ناهیان” نام جدید لباس شخصی ها و بسیجیانی است که در هفته های اخیر در خیابان ها باز هم به ایجاد رعب و وحشت پرداخته اند و بااعتراض مردم روبرو شده اند. دکترعلی لاریجانی فیلسوف و محمد رضا نقدی، شکنجه گر زاده عراق مشترکا نگرانی خودرا از این امراعلام وجهان را از پناه بردن این افراد به آقا امام زمان با خبر کرده اند.

بابک داد در جمع بندی نظریات ارائه شده در باره امام زمان نوشته است: “ولی فقیه «امام معصوم» شد، امام زمان را هم «منتظر خدمت» کردند.”

روزنامه کیهان شعرتقدیمی آیت الله خامنه ای به امام زمان رامنتشر کرده است:

دل را ز بی خودی سر از خود رمیدن است/ جان را هوای از قفس تن پریدن است

از بیم مرگ نیست که سرداده ام فغان/ بانگ جرس زشوق به منزل رسیدن است

دستم نمی رسد که دل از سینه برکنم/ باری علاج شکر گریبان دریدن است

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، با اظهار نگرانی از برکناری حامیان رهبر جمهوری‌اسلامی در ادارات، این “ضربات مهلک” را باعث گرفتن جان آیت‌الله خامنه‌ای دانسته است.

و شاید از ترس همین “گریبان دریدن” ولی فقیه و” ضربات هولناک” متوجه اوست که نماینده اش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - حجت‌السلام والمسلمین سعیدی ـ فرمان نهائی رااز مقر سپاه ابلاغ می کند: در حال حاضر علائم ظهور نمایان گشته، اما شرایط ظهور فراهم نشده است. بنابراین باید از تمام قوا برای فراهم کردن شرایط ظهور استفاده کنیم. برای فراهم شدن شرایط ظهور “باید”:

ابتدا : “ایران اسلامی و سپس کل خاورمیانه، نظیر پاکستان، افغانستان، ترکیه، مصر و کشورهای اسلامی باید خود را پذیرای انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) کنند.”

و بعد : “در زمینه‌های مختلفی مانند آمادگی اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی‌، آمادگی سیستمی، آمادگی فردی و عمومی بوجود بیاید”.

فارسی شیرین حضرت نماینده “ولی فقیه” که هم به عربی می بردو هم به پشتو وترکی و دیگر زبانهای منطقه طعنه می زند، احتمالااز باب پیداشدن علائم ظهور درکل منطقه خاورمیانه است.

هفته ایست که حنا ربانی، ۳۴ ساله بعنوان اولین وزیر خارجه پاکستان انتخاب می شود و با حجاب غیرجمهوری اسلامی در منظر جهانیان ظاهر می گردد. اولین دیدارش هم باخانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکاخواهد بود. هماو که مقام رهبری دوره گرد نامیده بودش.

و وزیر ارشاد می گوید: “ماهواره و سفرهای خارجی موجب گسترش قبح‌زدایی از حجاب شد.”

همزمان خبر می رسد پگاه آهنگرانی که به گناه نامعلوم توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده، در سلول انفرادی اوین است. و زندان قرچک از دو هفته پیش منزلگاه اجباری مرضیه وفامهرشده است. ناصر تقوائی کارگردان برجسته سینمای ایران می گویدهمسرش رابه اتهام ایفای یک نقش در فیلم گرفته اند.

کسی نمی پرسدچرا محمد رضاشریفی نیا راکه در نقش ولید ظاهر شد و مقابل چهلمیلیون تماشاگر تلویزیون بر سجاده نماز صبح شراب خورد نه تنها نگرفتند، بلکه تا پابوس آقا هم بردند؟ اماباید منتظر ماند تا علمای”مرکز تخصصی مهدویت” روشن کنند، علائم ظهور در منطقه کدام است: نخست وزیری حنا و یادستگیری پگاه و مرضیه.

امادر منطقه علائم ظهور دیگری هم هست که نیاز به مرکز تخصصی ندارد.

نیروهای امنیتی بحرین با گاز اشک آوربه تجمع”تعیین سرنوشت”حمله می کنند. احمد جنتی در خطبه های نمازجمعه دو هفته پیش خواستار شده بود: “بحرین به دست اسلام و مسلمین فتح شود.” وزارت خارجه بحرین این سخنان را “بی‌شرمانه”می خواند.

اعتصاب سراسری برای سرنگونی بشار اسد، شماری از شهرهای سوریه را فرا می گیرد. اپوزیسیون سوریه که ماه پنجم مبارزه باهمتای سوری علی خامنه ای را پیش می برد، درترکیه جلسه وسیع و بی سابقه ای تشکیل می دهد.

سپاه برای ترکیه که باشیب تندی از جمهوری اسلامی دورمی شود، خط ونشان می کشد: “چنانچه مقامات ترکیه بر ادامه مسیر فعلی (در برابر سوریه) که منجر به تنش های بیشتر و واگرایی می شود اصرار ورزند تا آنجا که ایران ناچار شود میان ترکیه و سوریه یکی را انتخاب کند، منطق منافع راهبردی و شناخت ایدئولوژیک، ایران را به سوی انتخاب سوریه سوق خواهد داد. چه خوب است مقامات ترکیه این ضرورت ایرانی را درک کنند و با پیش گرفتن رفتاری هوشمندانه و آینده نگرانه مانع از رسیدن ایران به نقطه ناگزیر شوند.”

آخر هفته دو خبر مهم می رسد: “در روزهای هفتم و هشتم جولای، رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه و اریک شوالیه، سفیر فرانسه در سوریه در سفرهای جدا از هم به شهر حما در حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال دمشق رفتند. این شهر یکی از مناطق جدی اعتراض های مردمی است. آن ها در این سفر به معترضان اطمینان دادند که دولت های فرانسه و آمریکا از حق مردم برای اعتراض صلح آمیز حمایت می کند. معترضان از خودروی رابرت فورد استقبال کردند و با دسته های گل و فریاد شادی با او همراه شده اند.”

و خبرگزاری فارس از”دو عقب‌نشینی بزرگ بشار اسد” خبر می دهد: “اوبزودی در اقدامی دور از انتظار، با اعلام لغو فوری قانون حاکمیت حزب بعث، برای انتخابات ریاست‌جمهوری فراخوان می‌دهد و موعد تعیین می‌کند.”

لابد سفرای آمریکا و فرانسه دارند سوریه را برای ظهور آماده می کنند.

نمایندگان کشورهای گروه تماس، شورای ملی گذار را به عنوان اپوزیسیون مشروع لیبی به رسمیت می شناسند. قذافی در بدردنبال سوراخ موش می گردد. تنهاجائی که فعلاپیدا شده تا به قذافی پناه دهد گینه استوائی است. دولت های اروپائی برای دریافت رضایت رئیس جمهور گینه مبلغ هنگفتی به او پرداخت کرده اند.

در داخل کشور تا دلتان بخواهد علائم ظهور هست. همه اخبار حکایت از “آمادگی اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی‌، سیستمی، فردی و عمومی”دارد.

بانک مرکزی اعلام می کند کهبراساس نظرسنجی اینترنتی این بانک، “دریک” جانشین “ریال” و “پارسی” جانشین “تومان”خواهد شد. در این نظر سنجی از 75 میلیون جمعیت ایران تنها نزدیک به ۵ هزار نفر شرکت کرده اند. ۸۹  درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی موافق حذف چهار صفر از پول ملی بوده اند.

احتمالا امام زمان به جنتی گفته تاوقتی واحدپول ایران ریال است ظهور نمی کنم که نمی کنم.

مذهبی‌ترینشهرایران- تحت” مدیریت فقهی” کامل و مستقیم، صاحب رکورد طلاق می شود. ابراهیم حاج مظفری، مدیرکل بهزیستی استان قم، می گوید: “در این استان ۲۱ درصد ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود و قم پس از تهران از نظر آمار طلاق در رده دوم قرار دارد. میانگین طلاق در کشور ۱۷.۵ درصد است ولی این آمار در استان قم ۲۱.۴ درصد است.”

حسین شریعتمداری اعتراف می کند: “عده ای کفش دزد برای پیشنماز شدن خود شرط و شروط می گذارند.”

معلوم نیست سعیدمرتضوی، قاتل زهرا کاظمی و دهها نشریه جزواین کفش دزدهاست یانه. هر چه هست کبکش خروس می خواند. او وهمکارانش در “دادگاه عدل اسلامی” از جنایت کهریزک تبرئه شده اند.

مصطفی پورمحمدی از عاملین اصلی کشتار زندانیان سیاسی در سال 1367 وجود اسکله های غیر قانونی را انکار می کند. کمپین بین المللی حقوق بشر ازاعدام مخفیانه و پنهانی ۳۰ زندانی دیگر در زندان وکیل آباد مشهد، پرده بر می دارد.

رییس کل بانک مرکزی میزان بدهی نفتی هند به ایران را پنج میلیارد دلار می داند. این بخشی از باج جمهوری اسلامی برای حفظ مشتریان نفت است که هر روز بیشتر از پیشتر راهشان را بسوی عربستان و کشورهای دیگر تولید کننده نفت کج می کنند. این هفته معلوم می شود نیجریه با افزایش تولید روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام، بعد از عربستان سعودی جایگاه دومین صادر کننده بزرگ نفت در اوپک را به خود اختصاص داده است. جمهوری اسلامی برایاولین بار در تاریج اوپک جایگاه دوم را از ایران می گیرد. واین تازه از نتایج سحر است. بحران در میدان‌های نفتی ایران، موضوع گفت‌وگوی امروز وسرنوشت فرداست. هنوزهم کسی نمی داند500 میلیارد دلار درآمد نفت در شش سال گذشته ـ معادل نیمی از درآمد یک قرن اخیر ازنفت- به جیب چه کسانی رفته است.

حیدرمصلحیتا از “آرایش تهاجمی” وزارت اطلاعات برای نفوذ در جبهه ضد انقلاب

خلاص می شود، می بیند: “فتنه ۸۸ دوباره سربرافراشته” است.

علیرضا جلائی پورنگاه امنیتی وزیر اطلاعات خامنه ای را به زبان جامعه شناسی ترجمه می کند:

“این حرکت اجتماعی نه سرکوب شده و شکست خورده است و نه پیروز شده و مطالبات آن تحقق یافته است. حکومت تاکنون این جریان را به رسمیت نشناخته است و حاملانش را به عنوان فتنه‏گر و مزدور مستقیم یا غیرمستقیم خارجی تخطئه کرده است و تمام توان خود را به کار می‏برد تا اجازه ندهد دوباره این حرکت اجتماعی به سطح بیاید و نمود خیابانی پیدا کند و به چشم بیاید.”

در این متن، درخواست برای آزادی موسوی و کروبی و همسرانشان به شروط خاتمی ـ هاشمی برای انتخابات آزاد پیوند می خورد.

علی مطهری که درانداختن شکاف نظری وعملی بین جنبش سبز مدام فعالتر می شود، می گوید: “به جز موسوی و کروبی دلیلی ندارد که شورای نگهبان صلاحیت دیگر اصلاح​طلبان را رد کند. حاضرم است نامم را در لیست​های انتخاباتی اصلاح​طلبان ـ البته به جز جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین ـ نیز قرار دهم.”

می توان اورا شانه به شانه حزب موتلفه دید. حزب تجار ایران که بیشترین منافع اقتصادی را از شرایط کنونی می برد؛ به گفته “استاد” اسدالله بادامچیان براساس آهنگ ولایت در خیمه انقلاب و پشت سر رهبری “ حرکت می کند.

فراکسیونش درمجلس هم بالای ۱۰۰ عضو دارد. ایران ملک طلق کدام نیرو خواهد بود: بازار، سپاه، تیم احمدی نژاد؟

آرایش قوای طبقاتی تحت تاثیر انتخابات آینده مجلس- اسفند- درحال شکل گیری است. پرسش روز را مجید محمدی مطرح می کند: “از حرکت‌ها و مواضع و سخنان مربوط به انتخابات مجلس آینده چه تصوری از این رویداد به دست می آید؟ رقبای اصلی کدامند؟ نظارت استصوابی تا چه حد پیش خواهد رفت؟ برنامه‌های تیم محمود احمدی نژاد و تیم آیت الله خامنه‌ای چیست؟ گروه‌های منتقد دولت تا چه حد بخت دست یابی به اکثریت مجلس را دارند؟ اصلاح طلبان چه موقعیتی دارند؟ ترکیب مجلس آینده چه خواهد بود؟ و مشارکت عمومی به چه میزانی خواهد بود؟”

اما، قویترین علائم ظهور راباید در سخنان محمدرضا نقدی - شکنجه گری در مقام متفکر- دید: “راهبرد بسیج در انتخابات آینده بصیرت‌بخشی به مردم استبه‌گونه‌ای که خودشان بتوانند گزینه اصلح را انتخاب کنند.”

معلوم است مهندسین سخت مشغول تعیین نقشه انتخابات هستند.

آقایان محترم دارند شرایط ظهور را فراهم می کنند و جهان از آنان با الفاظ دیگر سخن می گوید. واشینگتن پست می‌نویسد: “سقوط «تحقیرآمیز» اخیر محمود احمدی‌نژاد این نکته را آشکار می‌کند که وی تنها نقش یک سلاح نه چندان مهم در دست آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی را داشته است.”
جمهوری اسلامی برای همکاری با آرژانتین در زمینه پرونده انفجار مرکز یهودیان آمیا، اعلام آمادگی می کند و دادستان آرژانتینی رسیدگی کننده به این پرونده، جواب می دهد: “اگر ایرانی‌ها و حکومت آنها آماده همکاری هستند، باید برای یک بار هم که شده تنها راه ممکن را برگزیده و همه متهمان این حمله تروریستی هولناک را تحویل دهند، … نه اینکه اظهارات بی‌محتوایی بر زبان آورند که راه به جایی نمی‌برد.”

محمد موسوی خوئینی‌ها، دبیر مجمع روحانیون مبارز هرگونه دخالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امور سیاسی را غیرقابل قبول می داندو آن را موجب “فساد و تباهی”می خواند.

لاریجانی از توفان های فکری نام می برد. حسن شریعتمداری حرفش را لخت می کند: “قرنهاست که یک گفتار «تک گفتمانی» در حوزه دین حاکم است و آن گفتار فقها و منبریها در حوزه دین است. حالاعده جدیدی مثل مداحان، عرفان گرایان و مهدی گرایان مستقل از فقها پیدا شده اند که قدرت اجتماعی نیز دارند. اینها درحکومت نیز به پاره ای از مناصب قدرت دست یافته اند. ایشان این نوع پلورالیسم ساختار نیافته در جمهوری اسلامی را برنمی تابد و اسم آن را توفان فکری می گذارد.”

تیر آخر می شود و باز بوی جنگ می آید. دیپلمات‌ها می گویند: “ایران در مسیر آزمایش روند کارآمدتری برای غنی‌سازی اورانیوم است.”

فرانسه در واکنش به اعلام خبر نصب سانتریفوژهای تازه و جدید در تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی با محکوم کردن این اقدام، اعلام می کند: “تهران با این کار فقط قصد دارد رفتار تحریک آمیز از خود نشان دهد و به جای حل مسائل و همکاری، به تقابل بیشتر دامن بزند.
این گونه رفتار ایران و تایید بر اینکه قرار است برنامه غنی سازی اورانیوم شتاب و سرعت بیشتری داشته باشد، موید همان نظر اعلام شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی است که به فعالیت های اتمی ایران مظنون است و آن را در خدمت اهداف صلح آمیز نمی داند.

مقام‌های “نظام” جمهوری اسلامی بارها ازبی اثر بودن هرگونه سپر دفاع موشکی برای مقابله با موشک‌های ایرانی سخن گفته اند. این هفته، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی از سپر دفاع موشکی ناتو به عنوان تهدیدی جدی برای جمهوری اسلامی یاد می کند.مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دراین گزارشبه بررسی پیامدهای “استراتژی جدید ناتو” بر امنیت ملی ایران پرداخته است.

این استراتژی چیست؟ آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو، توضیح می دهد: “نقشه راه ناتو برای ۱۰ سال آینده است و این نقشه راه به نیروهای ناتو اجازه می‌دهد با تهدیدهای تروریستی و حملات اینترنتی در فراسوی مرزهای اروپا مقابله نمایند.در استراتژی جدید ناتو علاوه بر اجرای ماده ۵ پیمان که حمله به یک عضو را بمنزله تعرض به کل اعضای پیمان تلقی کرده و بر «دفاع جمعی» در برابر حمله نظامی تأکید دارد، «برقراری ثبات در ابعاد جهانی» و سرانجام «مدیریت بحران‌های جهانی» بخشی از وظایف ناتو تعریف شده است.در اجلاس لیسبون همچنین رهبران ناتو با طرح ایجاد یک سپر دفاع موشکی موافقت کردند. سپر دفاع موشکی جدید تمامی کشورهای عضو پیمان ناتو و آمریکا را پوشش خواهد داد.”

و آخر هفته، یک مقام سابق سیا درباره احتمال حمله هوائی به تهران به لوس انجلس تایمز می گوید: “اسرائیل در پائیز امسال به ایران حمله خواهد کرد. آمریکا نیز ناچار است درگیر شود.”

تیر آخر می شود. به قلب تابستان می رویم و این شعر قدیمی شاملو را می خوانیم:

هرچند من ندیده‌ام این کورِ بی‌خیال
این گنگِ شب که گیج و عبوس است ــ
خود را به روشنِ سحر
نزدیک‌تر کند،
لیکن شنیده‌ام که شب تیره ــ هرچه هست ــ
آخر ز تنگه‌های سحرگه گذر کند…