خواب آلودگان جمعیت سه میلیونی را ندیدند

نویسنده

» پاسخ حزب کروبی به حملات کیهان

پس از آنکه مهدی کروبی در دیدار با خانواده علیرضا حسینی بهشتی از قطع پل های ارتباطی با نظام، به منظور  رایزنی برای آزادی زندانیان سیاسی تاکید کرد، روز گذشته کیهان در حمله به رهبران جنبش سبز، کروبی را به “خواب آلودگی” متهم کرد و وی را “بلند گوی” دستگاه های اطلاعاتی غرب لقب داد. نوشته ای که واکنش تند حزب اعتماد ملی را به همراه داشت.واکنشی که “خواب آلودگان” را کسانی دانسته است که “جمعیت سه میلیونی راهپیمایی 25 خرداد را ندیدند.”

روابط عمومی حزب اعتماد ملی روز گذشته با انتشار بیانیه ای در واکنش به مطلب روزنامه کیهان که مهدی کروبی را به “خواب آلودگی” هفت ماه متهم کرده است، نوشت: “ کسانی خوابند و هنوز بیدار نشده اند که جمعیت ۳ میلیونی مردم را در ۲۵ خرداد ندیدند و سکوت با معنای آنها را نشنیدند.”

 مطلب روز دوشنبه روزنامه کیهان پس از منتشر شد که مهدی کروبی در دیدار با خانواده علیرضا بهشتی که به دنبال حوادث روز عاشورا بازداشت شد، در پاسخ به انتقادهای همسر بهشتی نسبت به ادامه بازداشت همسرش ، با این توضیح که برای نخستین بار از زمان انقلاب “پل ارتباطی” با “سیستم” برای پیگیری اوضاع زندانیان سیاسی قطع شده است، از “بسته شدن” راه “رایزنی” سخن گفته بود.

روزنامه کیهان که توسط حسین شریعتمداری اداره می شود با اشاره به این سخنان مهدی کروبی وی را “آلت دست” عناصر ساختارشکن لقب داد و تصریح کرد: “کروبی ظاهراً از یاد برده ارتباط با سیستم و امکان رایزنی مربوط به دوره ای بود که آلوده به پول های حرام امثال شهرام جزایری نشده بود تا زیر علم عناصر معاند و لجوجی سینه بزند که خون به دل حضرت امام کردند.”

کیهان در ادامه حملات خود به این کاندیدای مخالف، وی را “بلند گوی” بی اختیار دستگاه های جاسوسی غرب توصیف کرده که به معارضه با قانون اساسی و ولایت فقیه برخاسته و حیثیت خود را به حراج گذاشته است.

اما  حزب مهدی کروبی از رهبران شاخص جنبش سبز  در پاسخ به این حملات، بازداشت فرزند آیت الله بهشتی، نخستین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی را به یاد نویسندگان کیهان آورده و خواب آلودگان را آنانی معرفی کرده است که”سالهاست حقوق مردم را نادیده می گیرند و نمی فهمند که بازداشت فرزندان این انقلاب مانند علیرضا بهشتی و آوردن آنها با لباس زندانی و دمپایی، در دادگاه انقلاب و زیر عکس شهید بزرگوار آیت الله بهشتی چه معنایی می دهد. انتخابات آزاد برگزار کنید یا اجازه برگزار یک تجمع آزاد و امن به هواداران آقایان کروبی و موسوی بدهید تا بیبند مردم چگونه بیدارتان می کنند. پس لازم است بدانید که آقای کروبی محکم و استوار ایستاده و برای تمامی سخنان خود سند دارد.”

در جوابیه مهدی کروبی که در تابستان دست به افشای وقوع تجاوز به بازداشت شدگان جنبش سبز در کهریزک و دیگر بازداشتگاه های جمهوری اسلامی زده بود، همچنین آمده است: “آ ن کسانی خوابند که به رغم کشتار در بازداشتگاه کهریزک که ننگی برای این انقلاب شد، عامل اصلی آن را در کنار خود می نشانند و از او تقدیر می کنند و در مصونیت آهنی قرار می دهند.” کارشناسان اشاره کروبی را متوجه سعید مرتضوی می دانند که علی رغم اینکه از سوی گزارش کمیته پیگیری حوادث پس از انتخابات مجلس به عنوان عامل اصلی جنایات کهریزک معرفی شده اما کماکان به عنوان عضو دولت احمدی نژاد و معاون دادستان کل کشور به فعالیت مشغول است.

 

دیدار کروبی با خانواده بهشتی

گفتنی است مهدی کروبی  پنج شنبه هفته گذشته به هنگام دیدار با  خانواده دکتر علیرضا بهشتی ضمن همدردی با همسر وی شرایط پس از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد را “عجیب” خواندو آن را چنین توصیف کرد: “باید شاهد دستگیری یاران انقلاب، زندان رفته های قبل از انقلاب، رزمنده های دوران دفاع مقدس، فرزندان شهدای بزرگ این نظام و فرزندان غیور این سرزمین باشیم.”

اشاره آقای کروبی به موج بازداشت های مسئولان سابق نظام جمهوری اسلامی و بسیاری از روزنامه نگاران و فعالین سیاسی است که مقامات امنیتی وابسته به محمود احمدی نژاد بلافاصله پس از اعلام پیروزی وی در ماه خرداد آغاز کردند. سخنان دبیر کل حزب اعتماد ملی در شرایطی مطرح شد که در ابتدای این دیدار  همسر بهشتی ضمن  تشریح روند دستگیری علیرضا بهشتی، از مهدی کروبی پرسیده بود “آیا آیت اله بهشتی و خانواده ایشان در جمهوری اسلامی حرمتی دارند؟ ایشان با صراحت گفتند که این خانواده برای این نظام هزینه ی سنگینی داده و فرزندان شهید بهشتی در مسیر عمل و دانش قرار گرفتند و هیچ مسئولیتی در این نظام مطالبه نکردند.”

 

 تا آزادی پسر، هر جمعه بر مزار پدر

در ادامه تلاش ها برای آزادی علیرضا بهشتی، روز شنبه جمعی از خانواده شهدای “هفتم تیر” برای نشان دادن اعتراض خود به ادامه بازداشت وی تصمیم گرفتند به بهشت زهرا روند و بر سر مزار آیت الله بهشتی جمع شوند. گفتنی است علیرضا بهشتی فرزند آیت الله محمد بهشتی رئیس قوه قضائیه و از بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی است که در هفتم تیر سال شصت در یک عملیات بمب گذاری در مقر حزب جمهوری کشته شد. به گزارش پارلمان نیوز، وب سایت نمایندگان اقلیت مجلس، این افراد ضمن فاتحه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا در بهشت زهرا خواستار آزادی هرچه سریعتر فرزند شهید بهشتی شدند و تاکید کردند تا زمان آزادی وی هر جمعه در مزار شهدای هفتم تیر حاضر می‌شوند.

آنها همچنین در دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان از نگرانی های خود نسبت به ادامه بازداشت علیرضا حسنی سخن گفته اند. هاشمی در پاسخ به خانواده های کشته شدگان هفتم تیر با اشاره به اقدامات انجام شده بر ضرورت پیگیری وضعیت فرزند شهید بهشتی تاکید کرده است.
سایت کلمه نیز از دیدار محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات با خانواده علیرضا بهشتی و دلجویی از آنان خبر داده بود.

 

همسر و مادر بهشتی: هزینه وقاحت شان را بپردازند

اواخر ماه گذشته همسر علیرضا بهشتی در دیدار با جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی، دستگیری فرزند آیت الله بهشتی را “وقیحانه” لقب داده و تصریح کرده بود در این باره سکوت نخواهد کرد: “حالا که با وقاحت تمام، فرزند بهشتی را بازداشت کرده اند و چنین شوک بزرگی به خانواده شهید بهشتی وارد کرده اند، باید هزینه آن را هم بپردازند و نباید از ما انتظار سکوت داشته باشند.”

 

دومین تجربه بازداشت

مشاور ارشد میرحسین موسوی که دومین دور بازداشت خود پس از انتخابات را تجربه می کند، چهارشنبه هفته گذشته در زندان اوین به حمله قلبی مبتلا و به بهداری زندان اوین منتقل شد. فعالین مدنی حامی پیگیر وضعیت زندانیان احتمال اینکه آقای بهشتی به دلیل فشارهای وارده به وی در زندان دچار سکته قلبی شده باشد را رد نمی کنند.

پیش از این در ماه شهریور هم  علیرضا حسینی بهشتی توسط مقامات امنیتی بازداشت  و  چهار روز مورد بازجویی قرار گرفته بود.بازداشت آقای بهشتی در آن زمان در حالی صورت گرفت که وی پس از سرکوب خونین مخالفان محمود احمدی نژاد در خیابان ها از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی مامور تشکیل نهادی تحت عنوان “کمیته پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث” شده بود که وظیفه اصلی اش سرشماری مردمی بود که پس از انتخابات توسط نیروهای سپاه، شبه نظامیان بسیج و ماموران انتظامی کشته شده بودند. این کمیته چند روز پیش از بازداشت علیرضا بهشتی با انتشار گزارشی از کشته شدن دست کم هفتاد و دو تن از شهروندان توسط نظامیان وشبه نظامیان محمود احمدی نژاد خبر داده و اسامی و مشخصات دقیق تمامی مقتولین را منتشر کرده بود.