زاغِ مقلد

نویسنده
مرضیه حسینی

» فیلم روز

عطش مبارزه: زاغ مقلد- بخش دوم؛ اکران‌اش از بیست نوامبر در سینماهای آمریکا و دیگر کشورهای دنیا آغاز شده. فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته‌ی “سوزان کالینز” جلو دوربین رفته. فیلم قسمت دوم فیلمی به همین نام است که اکران موفقی داشت اما بخش دوم با استقبال سرد مخاطبان مواجه شده. عطش مبارزه: زاغ مقلد- بخش دوم، توانسته در هفته‌ی اول اکران خود ۱۰۱ میلیون دلار فروش داشته باشد که در مقابل قسمت قبلی این سری، یعنی زاغ مقلد ۱ دچار افتی معادل بیست میلیون دلاری شده. میزان فروش فیلم در مقابل هزینه‌های تولیدش اندک و ناچیز است و دلیل این عدم موفقیت به جز کیفیت نه چندان درخشان فیلم، به حوادث تروریستی هفته‌ی گذشته‌ی پاریس مربوط می‌شود که باعث کم شدن حضور اجتماعی مردم در شهر شده.

داستانِ فیلم: پس از این‌که منطقه‌ی پانم درگیر جنگی سراسری می‌شود، کتنیس که ناخواسته رهبر شورشیان در مبارزه با رئیس جمهور اسنو شده، به کمک نفراتی که به همراه دارد برای پایان دادن به این جنگ و حکومت فاسد اسنو اقدام می‌کند اما…

کارگردان: فرانسیس لارنس

نویسنده‌گان: دنی استرانگ، پیتر کرگ

بازی‌گران: جنیفر لارنس، جولیان مور، جاش هاچرسون، لیام همسورث

تریلر فیلم را تماشا کنید

 

چهره‌ی روز

جنیفر لارنس

متولد ۱۹۹۰؛ جنیفر لارنس در شهر لوئیزویل از توابع ایالت کنتاکی به دنیا آمد. در سن چهارده ساله‌گی به نیویورک سفر کرد تا بتواند به عشق و علاقه، رویا و آرزوی‌اش نزدیک‌تر بشود. در ابتدا مثل خیلی از بازی‌گران سرشناس هالیوود به عنوان مدل فعالیت می‌کرد اما پس از مدتی به سمت عشق اصلی‌اش، بازی‌گری، رفت. جنیفر لارنس حرفه‌ی مدلینگ را ترک کرد تا بازی‌گر بشود. با پشت‌کارِ بسیار به دنبال جلب نظر نماینده‌گان استعدادیابی بود و برای تست بازیگری به استودیوهای مختلفی می‌رفت اما در اکثر موارد در تست بازی‌گری رد می‌شد! اما بالاخره به شکلی عجیب موفق به جلب نظر یک نماینده‌ی استعدادیابی شد. جنیفر در این تست متنی را از روی کاغذ روخوانی کرد که به گفته‌ی نماینده‌ی استعدادیابی “ بهترین روخوانی‌ای بود که در تمام مدت کاری‌اش دیده و شنیده بود!” پس از این، جنیفر به پروژه‌های مختلف تلویزیونی معرفی شد و سرانجام برای حضور مستمر در هالیوود به شهر لس آنجلس نقل مکان کرد. در لس آنجلس، جینفر ابتدا کارش را با نقش‌های کوتاه در پروژه‌های تلویزیونی آغاز کرد اما خیلی طول نکشید که با نقش ری دالی در فیلم تحسین شده‌ی “ استخوان‌های زمستان” به شهرت جهانی رسید. “استخوان‌های زمستان” یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۰ بود که جدا از جوایز گوناگونی که از جشنواره‌های مختلف گرفت، برای جنیفر لارنس هم هم‌راه با موفقیت‌های شخصی بود و او توانست کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن بشود. جنیفر لارنس پس از “استخوان‌های زمستان” ، در پروژه‌های مهم‌تری جلو دوربین رفت که می توان به “مردان ایکس: درجه یک” و “ عطش مبارزه ” اشاره کرد. فیلم‌هایی که او را تبدیل به یک ستاره‌ی مهم سینمای هالیوود کرده‌اند. او یکی از بازی‌گرانی بود که در جنجال معروف انتشار عکس‌های خصوصی سوپراستارهای سینما، تصاویر برهنه‌اش به صورت عمومی روی اینترنت قرار گرفت.