دعوا بر سرطرحی که کسی از آن خبر ندارد

نویسنده

» حمله شریعتمداری به عسگر اولادی

نماینده آیت الله خامنه ای در موسسه کیهان با حمله به یکی از عسگراولادی، از سران حزب راستگرای موتلفه در مورد طرح وحدت ملی هشدار داد و برای نشان دادن مخالفت کودتاچیان با هرگونه مذاکره،چنین طرحی را ادامه  کودتای مخملی خواند.

 

حسین شریعتمداری روز گذشته همزمان با انتشار اخباری در مورد تهیه طرح وحدت ملی توسط شش تن از محافظه کاران،  ضمن نگاشتن مقاله ای در کیهان عصبانیت خود را نسبت به اظهارات مداراجویانه عسگر اولادی ـ از تنظیم کنندگان این طرح که موسوی، کروبی و خاتمی را از “خانواده انقلاب” دانسته بود ـ نشان داد. نماینده ولی فقیه در کیهان در واکنش به اظهارات روز یکشنبه عسگر اولادی نوشته است: “مگر جمهوری اسلامی، قانون اساسی، اقتدار نظام اسلامی و… مفت به دست آمده اند که مفت از دست بدهیم.”

 این بخش ازنوشته مدیرمسئول کیهان در واقع پاسخی به بخشی از سخنان عسگر اولادی است که پیرامون سه رهبر  سیاسی جنبش سبز گفته بود: “آنها را مفت به دست نیاورده ایم که مفت از دست بدهیم.”

 

جنبش سبز و مارکسیست ها و بهایی ها

 

حسین شریعتمداری که علاقه مفرط خود به “محاکمه” و “مجازات” سران جنبش سبز را پنهان نکرده و  آنان را افرادی با تاریخ مصرف تمام شده مورد خطاب قرار داده است، در این مطلب هم برای نشان دادن خشم خود از نرمش محافظه کاران میانه رو در برابر  جنبش سبز، با افزودن بر عیار حملات خود علیه موسوی و کروبی آنان را  هم صدا با “منافقین”، “مارکسیست” ها  و “بهایی” ها معرفی کرده است که به “جان” نظام افتاده اند.

 

شریعتمداری که به  دلیل حضور پررنگ در مجموعه امنیتی جمهوری اسلامی به “برادر حسین” مشهور است در این مقاله  صریحا تشکیل شورایی برای پیشبرد طرح وحدت ملی را ادامه “کودتای مخملی” دانسته است.

 

 

 نماینده ایت الله خامنه ای در موسسه کیهان که گفته می شود در روز قدس فرزند خود را با چاقو و چماق به منظور ضرب و شتم محمد خاتمی به میان جمعیت میلیونی سبزها روانه کرده بود در انتقاد از طرح مذکور می نویسد: “مگر جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی، دستگاه قضایی و راه کارهای تعریف شده قانونی ندارد که راه کاری بیرون از این چارچوب پیشنهاد می کنید؟”

 

جالب اینکه این اظهارات توسط شخصی بیان می شود که خود تاکنون بدون داشتن هرگونه سمت قضائی و حقوقی بار ها خواستار پیگرد قضائی منتقدین دولت احمدی نژاد  و معترضان به تقلب در انتخابات 22 خرداد شده است. ایراد بی وقفه  اتهامات شریعتمداری که موسوی را عامل “صهیونیست” ها می خواند تا جایی پیش رفت که موسوی، خاتمی و بهشتی از او به دادگاه شکایت کردند. بازجوی سابق، روز سوم شهریور در دادگاه مورد بازجویی قرار گرفت اما آنچنان که علیزاده وکیل شاکیان روزنامه کیهان می گوید: “رفته تا اسنادش را بیاورد اما هنوز نیامده است.”

 

 

حسین شریعتمداری در ستون “نکته” شماره دیروز کیهان، در ادامه مقاله اش با “فتنه” خواندن جنبش سبز نوشت: “سران فتنه با فرمول برگرفته از نظر مشترک «جرج سوروس، جین شارپ و مایکل لدین» ادعای مضحک تقلب در انتخابات را پیش کشیدند و با حمایت سرویس های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و رسانه های بیگانه و رسانه هایی که در داخل کشور به اختیار گرفته بودند، در این دروغ بزرگ دمیدند.”  

این اظهارات شریعتمداری در تکمیل مواضع روح الله حسنیان نماینده تهران است که روز دوشنبه حملات تندی علیه طرح وحدت ملی محافظه کاران میانه رو انجام داده بود.

 

این حملات در شرایطی صورت می گیرد که میرحسین موسوی به صراحت گفته است از وجود چنین طرحی خبر ندارد و بر این باورست که هیچ طرحی بدون در نظر گرفتن مردم نمی تواند به نتیجه برسد. از جزییات این طرح هم هیچ اطلاعی در دست نیست؛ عسگراولادی در پاسخ خبرنگاران گفته است از ترس چشم و گوش دشمن،این طرح مخفی نگاهداشته شده است.