حمله به پشت بام‌هادر سراسر ایران

نویسنده
نازنین کامدار

» دورتازه یورش نیروی انتظامی به حریم شهروندان

همزمان با شدت عمل نیروی انتظامی بر علیه شهروندان به بهانه بدحجابی، روز گذشته عوامل این نیرو با یورش به خانه های مردم در چند شهر کشور، اقدام به جمع آوری دیش های ماهواره ای کردند.

بنا به نوشته سایت های “فرارو” و “بهارنیوز”، یورش به خانه های شهروندان در تهران جهت جمع آوری بشقاب های دریافت امواج ماهواره از محله “دامپزشکی” آغاز شده و قرار است به دیگر مناطق شهر تسری یابد.

بر اساس این گزارش، ماموران برای جمع آوری دیش های ماهواره از ابزارو آلاتی چون اره آهن بر، گیره و قلاب بالابر و… استفاده کرده و با برخی از شهروندان معترض نیز برخوردهای پراکنده ای داشته اند.

سایت تابناک نیز عکس های بیشتری از یورش روز گذشته ماموران ناجا به منازل مسکونی را منتشر کرده و از فعال شدن گشتی به نام “گشت ماهواره” خبر داده است.

این سایت همچنین سخنان حسن روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری درباره برخورد با ماهواره را یادآوری کرده و به نقل از رئیس دولت نوشته است: “مساله مهم‌تر مساله حریم خصوصی است. حریم خصوصی بسیار مهم است. من تعجب می‌کنم، نیروی انتظامی شنیدم در یک رسانه‌ای گفته بود که با راپل می‌توانیم روی پشت بام برویم، چون خصوصی نیست و مجموعه ۱۰ آپارتمان است. من واقعا دچار حیرت شدم، زیرا اگر پشت بام فضای مشاع است، برای صاحبان آپارتمان است نه بین آنها. کسانی که تحقیق کرده‌اند، گفته‌اند که جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچ نتیجه‌ای نداشته است. آمارها نشان می‌دهد که ۵۰ درصد مردم از رسانه‌های خارجی استفاده می‌کنند، بنابراین ورود به حریم خصوصی ممنوع است”.

در اصفهان نیز جمع آوری دیش های ماهواره از منازل شهروندان در دستور کار نیروی انتظامی این استان قرار گرفته است.

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان دیروز گفته است: “ماهواره مقدمه ورود به جاده انحراف است و ترکش های ان باعث ازهم پاشیدن خانواده و نا امنی در جامعه می شود. طرح جمع آوری آنتن های ماهواره که در ملاء عام باشند در دستور کار ویژه تمامی کلانتری ها و پاسگاه های استان است و در این زمینه از مردم می خواهیم که با پلیس همکاری لازم را به عمل آورند”.

منابع خبری در کردستان نیز از یورش عوامل انتظامی به خانه های مردم در مریوان جهت جمع آوری دیش های ماهواره خبر داده اند.

یک سایت کردی به نام “کردستان میدیا” در اینباره نوشته است: “به گزارش دریافتی ساعت ۶ بامداد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ مرداد، مأموران سرکوبگر انتظامی به منازل مردم در مریوان در استان کردستان یورش بردند و آنتنهای ماهواره یی را جمع آوری کردند.آنها به زور وارد منازل شده و به پشت بامها رفته و آنتنها را جمع آوری می کردند. شهرک زاگرس و منطقه استادیوم از جمله مناطقی هستند که مورد یورش مأموران انتظامی قرار گرفتند”.

در منطقه پارس آباد مغان نیز که از نواحی نزدیک به زمین های غصب شده “گردنه حیران” است، طی دو روز گذشته دیش های ماهواره بیش از ۱۵۰ خانه جمع آوری شده است.

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار آران مغان در اینباره گفته است: “در طرح ارتقا امنیت اجتماعی که در مسکن مهر پارس آباد اجرا شد ماموران هنگ مرزی اقدام به جمع آوری تجهیزات دریافت ماهواره کردند. ماموران هنگ مرزی این شهرستان از چند روز قبل طرح ضربتی جمع آوری ماهواره ها را در دستور کار قرارداده اند. در این ارتباط ماموران این هنگ با مراجعه به ساختمان های مسکونی مسکن مهر ضمن ارایه حکم قضایی وارد پشت بام خانه ها شده و به جمع آوری دیش ها و تجهیزات ماهواره پرداختند. در این محلات که متخلفین به طور آشکار اقدام به نصب ماهواره کرده بودند بیش از ۱۵۰ دستگاه دیش ماهواره، دستگاه ال ام بی، دستگاه جک و آنتن ماهواره جمع آوری شد. این طرح طی روزهای اخیر با جدیت از سوی ماموران انتظامی و هنگ مرزی آغاز شده و همچنان نیز در مناطق مختلف شهر ادامه خواهد داشت”.

در میانه نیز سپاه پاسداران این منطقه اقدام به جمع آوری دیش های ماهواره مردم کرده است.
یکی از مسئولین اجرایی این طرح به یک سایت محلی گفته است: “طرح جمع آوری «دجالواره» ها توسط سپاه میانه آغاز شده و مسئولین امر توانسته اند تا کنون بیش از ۲۶۰ دستگاه دجالواره را به صورت داوطلبانه از مردم دریافت کنند. ناحیه میانه و حوزه های تحت امر آن با برگزاری نشست های روشنگری، میزان آگاهی مردم را نسبت به مضرات ماهواره بالا برده و با فرهنگ سازی مناسب زمینه تحویل داوطلبانه این دستگاه مخرب فرهنگ و مبلغ ابتذال را فراهم می آورد و در قبال آن یک دستگاه دیجیتال برای دریافت کانالهای بومی کشور، به تحویل دهندگان اهدا می کند. به دلیل داوطلبانه بودن این طرح، استقبال عمومی مردم بیشتر بوده و موفقیت چشمگیری در اجرا داشته است و اجرای آن تا موفقیت نهایی، همچنان ادامه خواهد یافت”.

خبرگزاری تسنیم نیز از “طرح جمع آوری ماهواره توسط پایگاه بسیج خواهران انصارالمهدی” خبر داده و نوشته است: “با هماهنگی و تلاشهای فرمانده بسیج خواهران سرکار خانم شهبازی فر طرح جمع آوری ماهواره  با اهداء یک دستگاه دیجیتال تلویزیونی به مناسبت روز قشر (بسیج جامعه زنان)درپایگاه بسیج خواهران انصارالمهدی انجام می شود”.