خامنه ای: تکلیف تفاهم معلوم نیست

نویسنده

آیت اله خامنه ای ضمن حمله شدید به آمریکا و متهم کردن این کشور به “نفوذ از طریق” تفاهم،گفت:” تکلیف توافق معلوم نیست -نه معلوم است اینجا تصویب بشود ونه معلوم است آنجا تصویب بشود”.

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با شرکت کنندگان در دو اجلاس «مجمع جهانی اهل بیت» و «اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» با اشاره به آمریکا  گفت :” آمریکایی ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در آمریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند اما ما این راه را قاطعانه بسته ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به آمریکایی ها نمی دهیم. با همه‌ توان -که بحمدالله این توان، امروز زیاد هم هست- با این نفوذ مقابله خواهیم کرد. ایران از «مقاومت فلسطین» و «هرکسی که با اسرائیل مبارزه می کند و رژیم صهیونیستی را می کوبد حمایت خواهد کرد.”

رهبر جمهوری اسلامی در سخنان روز دوشنبه خود به طور صریح مطلبی در تایید یا رد توافق نهایی اتمی ایران و قدرت های جهانی نگفت. اما چند روز پیش، حسین شریعتمداری، نماینده آیت الله خامنه ای در روزنامه کیهان، گفته بود که رهبر جمهوری اسلامی با توافق جامع اتمی موافق نیست.