تلاش کیهان و حزب الله برای شکار شغال متوهم

نویسنده
شیرین کریمی

» گنده لات در روزنامه ایران

با انتشار سرمقاله دیروز ارگان دولت، انصار حزب الله با انتشار بیانیه ای در پاسخ مشاور محمود احمدی نژاد وی را “شغال” توصیف کرد. همزمان رهبر این گروه شبه نظامی به استفاده مدیر موسسه ایران از رانت حکومتی اشاره کرد و یکی از تحلیل گران نزدیک به سپاه هم خواستار اجرای حبس “گنده لات متوهم” شد.

“تصمیم به اجرای حکم قتل علی اکبر جوانفکر، سرپرست مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران گرفته‌اند.” این بخشی از سرمقاله دیروز روزنامه دولت است که نویسنده آن کسی جز معاون مطبوعاتی احمدی نژاد نیست.

جوانفکر که خود مدیرمسئول روزنامه ایران است در این یادداشت مشخصا حسین شریعتمداری و حسین الله کرم را مورد حمله قرار داده تا خاطرنشان کند این دو به برنامه ریزی برای اجرای قتل وی مشغول هستند.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان است و حسین الله کرم شورای هماهنگی “انصار حزب الله” را رهبری می کند.

علی اکبر جوانفکر که از سوی مخالفانش در جناح راست به عنوان یکی از “لیدرهای جریان انحرافی” معرفی شده در این سرمقاله با عنوان “ تهدید، سناریو جدید” به خبر ویژه شماره اول تیرماه نشریه کیهان و همچنین مصاحبه اخیر حسین الله کرم با خبرگزاری فارس اشاره کرده و نوشته است: “میان دروغ‌های عجیب و غریب و در عین حال تحریک‌آمیز روزنامه کیهان و در پی آن تهدید مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور به ترور، چه رابطه‌ای وجود دارد؟ دست‌اندرکاران روزنامه کیهان ایفاگر چه نقشی در جلسات جمعیت انصار حزب‌الله در مسجد ارک هستند؟ چرا دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به تهدید صورت گرفته و به ویژه تهدیدهای مکرر واکنش فوری و جدی نشان نداده‌اند؟”

حالا در شرایطی که به نظر می رسید آتش نزاع میان نزدیکان احمدی نژاد و حامیان آیت الله خامنه ای در ماه های اخیر به زیر خاکستر تحریم های اقتصادی رفته، این نوشتار جوانفکر بار دیگر شکاف میان طیف های گوناگون جناح راست را آشکارتر کرده است.

مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد که در سرمقاله اش روزنامه کیهان را “اقتدار گرا و دروغ گو” نامیده، تصریح کرده است: “بدون تردید حسین شریعتمداری، حسین‌ الله‌کرم و عناصر هماهنگ با این دو، باید مسئولیت مواضع و رفتار خود را بپذیرند و مطمئن باشند که چنگال عدالت اسلامی گریبان آنها را رها نخواهد کرد.”

 

الله کرم: شانتاژ ژورنالیستی است

نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان هنوز واکنشی به نوشته نماینده احمدی نژاد در موسسه ایران نشان نداده،اما حسین الله کرم تنها تا ظهر دیروز برای پاسخ گویی به جوانفکر صبر کرد. او در مصاحبه با خبرگزارس فارس ـ– نزدیک به سپاه ـ- خاطرنشان کرده است: “به طور مشخص و صریح اگر ایشان تهمتی را به کسی وارد می‌کند باید آن را به صورت قانونی مطرح کند و از شانتاژهای مطبوعاتی و ژورنالیستی دوری نماید به طور حتم این مسئله به نفع او و روزنامه ایران است.”

 الله کرم در این مصاحبه بدون اشاره مشخص به اتهامات مطرح شده از سوی جوانفکر، از او خواسته است به خاطر استفاده از “رانت های حکومتی” خودش را “تسلیم” مراجع قضایی کند.

 

انصار حزب الله : جوانفکر شغال است

چهار ساعت پس از این مصاحبه، گروه انصار حزب الله نیز بیانیه ای رسمی منتشر کرد تا تلویحا مشاور احمدی نژاد را به “َشغال” تشبیه کند: “شغال شگرد خاصی برای شکار طعمه‌های خود دارد و آن حالت بی‌حرکتی و مردگی و مظلوم‌نمایی و از پا درآمدگی است.”

در بیانیه انصار حزب الله همچنین آمده است: “گرچه تهمت سخیف‌تر از آن است که نیازی به تکذیب و رد داشته باشد. اما با تکرار مجدد این اتهام زشت که ابتدا در پایگاه خبری شبکه ایران و سپس در روزنامه ایران منتشر شد، برای رفع غائله و دفع تشویش افکار عمومی این پاسخ ناگزیر می‌نمود.”

انصار حزب الله از نیروهای شبه نظامی وفادار به رهبر جمهوری اسلامی به شمار می آید که پس از اعتراضات جنبش سبز به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، در کنار نیروهای سپاه و بسیج نقش اصلی در کشتار شهروندان در خیابان ها داشتند.

 حسین الله کرم در عین حال در مصاحبه اخیر خود با فارس با تایید برگزاری جلسات هفتگی در مسجد ارگ پیرامون حامیان محمود احمدی نژاد گفته “در این جلسات در خصوص جریان انحرافی و راه‌های مبارزه با این جریان راهکار‌های جدی اتخاذ می‌شود که نیازی به ارائه سند و مدرکی نیست زیرا حزب الله معتقد است جریان انحرافی به صورت روشن و واضح در برابر ارزش‌های نظام وارد عمل شده است.”

الله کرم که در سال های پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ نقش پر رنگی در سرکوب دانشجویان در کوی دانشگاه تهران و حمله به جلسات روشنفکران و اصلاح طلبان داشته، از سال ۸۲ با ایجاد جلسات منظم و برنامه ریزی در مسجد ارگ، تلاش آشکاری برای پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ به خرج داد؛ مسجدی که حالا روزنامه ایران ادعا کرده به محلی برای کشیدن نقشه قتل حامیان احمدی نژاد تبدیل شده است.

 

علاج گنده لات، حبس است

اما دیروز تنها الله کرم و ارگان شبه نظامی اش به سرمقاله روزنامه ایران واکنش ندادند. خبرگزاری فارس هم که روز گذشته در صفحه گزیده سرمقاله های روزنامه های صبح اساسا یادداشت جوانفکر را باز نشر نکرده بود، با محمد صادق کوشکی، از کارشناسان سیاسی نزدیک به سپاه و حزب الله مصاحبه کرد. کسی که “بهترین نسخه برای علاج جوانفکر” را تنها یک چیز می داند: “اجرای حکم قانونی حبس”.

زمستان گذشته بود که با اوج گیری اختلافات میان محمود احمدی نژاد و مخالفان دست راستی اش، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، مشاور مطبوعاتی رئیس دولت را به اتهام توهین به آیت الله خامنه ای به یک سال زندان و پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه ها، انجمن ها و فعالیت های رسانه ای و مطبوعاتی محکوم کرد.این حکم اما علی رغم تایید، تاکنون اجرا نشده است. پاییز سال گذشته ماموران دادستانی تلاش کردند جوانفکر را در موسسه ایران بازداشت کنند، اما با وجودی که موفق شدند وی را روی زمین بخوابانند و به او دستبند بزنند، اما تجمع حامیان وی در این موسسه، شلیک گاز اشک آور و دخالت محمود احمدی نژاد مانع از انتقال وی به بازداشتگاه شد.

این ها باعث شده است تا روز شنبه کوشکی به کنایه بگوید: “در گذشته در یکی از محله‌های تهران فردی ادعا می‌کرد، گنده لات و به اصطلاح بزرگ محله است. اما هیچ کس جز خودش این موضوع را باور نمی‌کرد. این آقا برای اثبات توهمش روزی اقدام به شکستن تمامی شیشه‌های کلانتری کرد. اما رئیس کلانتری او را جدی نگرفت و این فرد متوهم حتی بازداشت هم نشد.”

کوشکی می گوید ممکن است زندانی شدن به جوانفکر کمک کند تا “شرایطشان بهبود پیدا کنند و از توهم رهایی یابند.”

کوشکی که خبرگزاری فارس وی را استاد دانشگاه نامیده کسی است که زمستان گذشته در برنامه “چشم روباه” که اعترافات برخی روزنامه نگاران به همکاری با بی بی سی فارسی را پوشش می داد، شرکت و به عنوان “تحلیل گر” اظهار نظر کرده بود.