اعلام برائت بستگان احمدی نژاد از مشایی

نویسنده
نازنین کامدار

» دعوا خانوادگی شد

در ادامه  پروژه جداکردن اسفندیار رحیم مشایی از احمدی نژاد، روز گذشته برادر و داماد احمدی نژاد به انتقاد از مشایی پرداختند و  در عین حال محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج از “پشتیبانی بسیج و سپاه از دولت” سخن گفت. نقدی دو روز قبل در یک سخنرانی از “جریان نفوذی دولت” انتقاد کرده بود.

ورود اعضای خانواده احمدی نژاد به نزاع اصولگرایان در حالی رخ داده که خبرگزاری فارس تمامی صفحه سیاسی خود را به انتقاد چهره های ریز و درشت همسو با آیت الله خامنه ای از “جریان انحرافی” اختصاص داده است؛امری که  تحلیلگران را به این نتیجه رسانده که برخورد با یاران احمدی نژاد به زودی از صفحات مجازی فراتر خواهد رفت.

 در میان انبوه افرادی که دیروزدر گفت و گو با فارس به انتقاد از مشایی پرداختند سخنان داوود احمدی نژاد برادر رئیس کابینه و مهدی خورشیدی، داماد وی بیش از دیگران مورد توجه محافل سیاسی و خبری قرار گرفت.

بنا به نوشته فارس، داوود احمدی نژاد در انتقاد از “جریان انحرافی” از فساد مالی و تلاش آنها برای حذف نظام سخن گفته است.

او به فارس می گوید: “من اسم نمی‌برم، اما هم‌اکنون سردمدار فساد کلان در جامعه همین گروه انحرافی است و بهتر از این نمی‌توان تعبیری داشت. آنها انواع فساد اعم از سیاسی و اقتصادی را دارند. اسنادی هست اما برخی از آنها کاملاً سری هستند. در عین حال بخشی از این اسناد ‌که سرّی نبوده‌اند را در سخنرانی‌هایم افشا کرده‌ام”.

وی که فارس او را “فعال سیاسی” نامیده افزوده است: “سنگ بنای گروه انحرافی را بنی‌صدر گذاشته است و چهره‌های مطرح شده اخیر در گروه انحرافی در ادامه همان مسیر حرکت می‌کنند. اینها البته تعدادشان بسیار اندک است، آینده آنها نیز همانند سایر گروه‌های انحرافی است و اینها هم تمام خواهند‌ شد. گروه انحرافی تلاش می‌کند که تنها خواسته خود یعنی حذف نظام ولایی را در این مملکت پیاده کند. آنها می‌خواهند به راحتی با هدیه و لیلا و بقیه بنشینند و بروند و بیایند.”

گفتنی است واپسین سئوال فارس از داوود احمدی نژاد، از جواب وی خبری تر بوده است. خبرنگار فارس از برادر احمدی نژاد پرسیده: “رئیس جمهور چه زمانی از گروه انحرافی اعلام برائت می‌کند؟” او هم گفته: “الله اعلم”.

فرد دیگری از بستگان احمدی نژاد که درپروژه خبرگزاری فارس شرکت کرد، مهدی خورشیدی، داماد وی بود که  از تحت فشار بودن برای استعفا از سوی “جریان انحرافی” سخن گفت و در ادامه افزود: “سرپرست نهاد ریاست جمهوری از یک سال گذشته تاکنون با استفاده از انواع و اقسام ترفندها تلاش کرده تا بنده را وادار به استعفا کند و بنده هم با آنکه مایل نبودم اصطکاکی پیش بیاید و کارها بر زمین بماند و اساسا اهل نق زدن نیستم، آرام به انجام وظایف خودم مشغول بودم.”

او با ذکر نام مشایی  و جریان  وابسته به وی  گفته است: “لیدر جریان انحرافی بدون‌ گذراندن دوره شاگردی در محضر فقها و داشتن معلومات دینی و مطالعات عمیق در این حوزه به راحتی مانند یک کارشناس مسائل دینی نظریه‌پردازی می‌کند و بزرگان این عرصه را به هیچ می انگارد. این آقا کار خود را رها کرده و ردای تئوری پردازی بر تن کرده اما خود را «مصون از نقد» می‌داند و به دلیل هراس از رویارویی با نخبگان حوزه و دانشگاه، به بهانه‌های واهی از مناظره و مباحثه با آنها فرار می‌کند و با فرافکنی حاضر به پاسخگویی درباره عقاید انحرافی‌اش نیست.”

او با تاکیر بر اینکه “جریانی منحرف در رأس قدرت و در حال بسط قدرت و غوطه‌ور در فساد اقتصادی و مرتبط با مسائل متافیزیکی باشد” این جریان را “یک تهدید جدی برای نظام” دانسته و گفته است: “متاسفانه جریان انحرافی تلاش می‌کند با بهره‌مندی از منابع دولت انقلابی که در اختیار آنها قرار دارد، دامنه قدرت و نفوذ خود را در جامعه گسترش داده و برای خود پایگاه اجتماعی درست کند که نمونه بارز آن توزیع ثروت ملی بین افراد خاص مسئله‌دار و به ظاهر هنرپیشه‌هاست.  این جریان با استیلا بر نظام اجرایی کشور و ورود به عرصه اقتصادی دنبال بسط و تداوم قدرت خود هست تا افکار انحرافی‌اش را در جامعه حاکم و نهادینه کند و طبعا استفاده آنها از جایگاه حقوقی‌شان برای تبیین و پیگیری دیدگاه‌ها، اهداف و برنامه‌هایشان به دولت ضربه می‌زند”.

 

خورشیدی افزوده است: “این جریان برای کسب قدرت در آینده که محدود به کرسی ریاست جمهوری نیست، چون آنها نهاد را در اختیار گرفته‌اند و دنبال نفوذ در مجلس به عنوان مرجع تقنین در کشور هم هستند، برای پیشبرد اهدافشان برنامه‌های زیادی دارند و خیلی تلاش می‌کنند با تحقق خواسته‌هایشان افکار انحرافی و خطرناک خود را حاکم کنند. البته  در مقابل این جریان، دوستان متدین و دلسوز رئیس جمهور هم خیلی تلاش کردند تا اطراف احمدی‌نژاد را از حضور افراد مسئله‌دار و وابسته به جریان انحرافی خالی کنند اما به دلیل نزدیکی چهره‌های شاخص جریان انحرافی به رئیس جمهور، تحت تاثیر القائات و اقدامات آنها خودشان حذف شدند”.

همزمان نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن سخنانی باتکذیب وجود اختلاف  سپاه و بسیج با دولت گفت: سپاه جایگاه قانونی خود را دارد و همیشه حامی دولت ها در انجام وظیفه بوده است.

نقدی پیش از این البته از “جریان نفوذی در دولت” انتقاد کرده و گفته بود “جریان انحرافی” قصد دارد با دادن اطلاعات غلط، مردم و مسئولین را به انحراف بکشاند.