پیگیری قانونی، برخورد غیرقانونی

نویسنده

ناهید خیرابی از تمام ذکاوت هایش استفاده می کند تا فرزندش سهیل آصفی را از بند 209 اوین رهایی بخشد. “گفته های دیروز قاضی حداد برای ما برگ برنده ای بود. اعلام کرده که در بند 209 زندانیان حق ملاقات و وهواخوری دارند و من هم بر همین اساس با انتشار خبری در ایسنا از ایشان تقاضا کردم تا بتوانم با فرزندم ملاقات کنم.”

خیرابی در فرصت 10 روزه ای که از بازداشت پسرش گذشته با مقامات دولتی و غیر دولتی دیدار داشته است : “با اینکه 10 روز از بازداشت سهیل می گذرد اما هنوز جرم او نه برای ما و نه برای وکیل مدافع او مشخص نیست.”

وی در توضیح اقداماتی که تا کنون انجام داده است می گوید: “مکاتباتی با روسای کمیسیون های اصل 90، فرهنگی و امنیت مجلس داشتیم که البته از بدشانسی این پیگیری ها با تعطیلات تابستانی مجلس هم زمان شد.”

وی در پاسخ به اینکه نتیجه مکاتبه ها دراین روزها به کجا رسیده، می گوید: “تا کنون تنها علا الدین بروجردی با من تماس گرفته است. همین.”

این روزها رویه این شده است که برای پیگیری وضعیت زندانیان، افراد و گروه ها با نیروهای تاثیرگزار دیدارهایی را ترتیب می دهند.

خیرابی درباره به کارگیری این روش ها می گوید: “دیدار و گفت و گو با مهدی کروبی را هم در همین جهت انجام دادم. البته اگر در وضعیت بازداشت سهیل تغییری صورت نگیرد قطعا این دیدارها و پیگیری ها را ادامه خواهم داد.”

منزل سهیل آصفی روزنامه نگار، 9 مرداد سال جاری تفتیش و بازجویی شد. او 13 مرداد به دادسرای انقلاب ـ امنیت ـ رفت تا ببیند که اتهامش چیست و در همان جا بازداشت و به زندان منتقل شد.

خانوده سهیل آصفی سه روز پیش از وضعیت بازداشت فرزندانشان در اوین مطلع شدندچرا که تا پیش از این نام او در فهرست زندانیان اوین ثبت نشده بود.

خیرابی از روزنامه نگاران قدیمی است و معتقد است دوران کنونی دوران آزمایش خبرنگاران است. باید تحمل کرد و از تمامی سیاست های این حرفه برای بقا و ادامه راه بهره جست.

او می گوید: “من تمام پیگیری های پرونده سهیل را براساس موازین قانونی انجام می دهم اما آن سوی ماجرا هیچ برخورد قانونی با ما ندارند. سهیل باید دست کم با قرار وثیقه آزاد می شد. یا اینکه وکلای او می توانستند از دلیل بازداشتش مطلع شوند. که این اتفاق تا کنون رخ نداده است.”

منبع: کانون زنان ایرانی