گناهکار بلخ و استیضاح آهنگر مربوطه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

مجلس شورای اسلامی پس از ماهها تهدید سرانجام دیروز وزیر رفاه، کار و تعاون را استیضاح کرد. در جریان استیضاح رئیس جمهور فیلمی را نشان داد که در آن برادر رئیس مجلس از قاضی سابق موضوع استیضاح درخواست می کرد تا امتیازاتی به او بدهد. در جریان این استیضاح وزیر مذکور از کار برکنار شد. از این ماجرا چنین نتیجه می گیریم:

1) رئیس جمهور یک قاتل را به عنوان رئیس تامین اجتماعی کشور منصوب کرده و از او دفاع می کند، یکی از نمایندگان مجلس گفت “ ما می دانیم وزیر تصمیم گیر نیست و رئیس جمهور تصمیم گیر است” با این حال مجلس به جای استیضاح رئیس جمهور وزیر کار را برکنار کرد.

2) وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تقریبا در همه کارهایش ناموفق بوده، این وزارتخانه شامل سازمان های تامین اجتماعی، بهزیستی، بیمه خدمات درمانی، هلال احمر، سازمان حوادث غیرمترقبه، اورژانس کشور، کمیته امداد سابق، بنیاد جانبازان و مستضعفان، بنیاد شهید، سازمان بازنشستگی، بیمه روستائیان و عشایر، بانک توسعه تعاون، وزارت تعاون سابق، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و صندوق مهر رضاست، تقریبا در تمام مدت، این وزارتخانه در تمام کارهایش ناموفق بوده است. هر روز صدها کارگر بیکار شده و صدها هزار کارگر حقوق نگرفته اند، مجلس در مورد هر یک از این سازمانها اگر می خواست تحقیق کند، قطعا وزیر باید برکنار می شد، ولی بخاطر دفاع دولت از مرتضوی وزیر کار را استیضاح می کند.

3) اولین وزیر تعاون و رفاه اجتماعی شریف زادگان وزیر خاتمی بود که سال 1389 بخاطر حمایت از میرحسین موسوی زندانی شد، دومین وزیر مهدی هاشمی بود که قبلا کشاورز بود و معرفی شد و رای اعتماد نگرفت، بعد کاظمی وزیر شد و یک سال بعد در سال 85 توسط احمدی نژاد برکنار شد، وزیر بعدی مصری بود که به گفته خودش در 45 دقیقه مصاحبه توسط هاشمی ثمره کاندیدا شد و قبلا مسوول زندان بود و رای اعتماد گرفت، او یک سال بعد برکنار شد، بعد فاطمه آجرلو معرفی شد که رای اعتماد نگرفت، بعد محصولی که قبلا میلیاردر بود نامزد وزارت رفاه شد و رای اعتماد نگرفت بعدا وزیر کشور شد و در انتخابات کودتا کرد، بعدا سه وزارتخانه در هم ادغام شدند و شیخ الاسلامی وزیر شد و چون رئیس سازمان تامین اجتماعی به اتهام قتل تحت تعقیب بود، به جای برکناری او وزیر رفاه و تعاون و تامین اجتماعی از کار برکنار شد.

4) وزیر کار مورد استیضاح قرار گرفته است، رئیس جمهور برای دفاع از او فیلم مربوط به فساد مالی برادر رئیس مجلس را در جلسه پخش می کند تا ثابت کند چون برادر رئیس مجلس فاسد است، بنابراین وزیرش توانایی اداره وزارتخانه اش را دارد.

5) رئیس مجلس در جلسه علنی مجلس گفت رئیس جمهور دروغگوست، رئیس جمهور در جلسه علنی اسنادی ارائه کرده که نشان می داد رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه فاسدند، یعنی دو مقام اصلی مورد تائید رهبر نظام  می گویند سه رئیس قوای کشور دزد و دروغگو هستند و وضعیت سیاهی بر کشور حاکم است، بعد شرایط شانزده روزنامه نگار به اتهام سیاهنمایی زندانی می شوند.

6) رهبر کشور یک هفته قبل از رئیس دو قوه خواسته است با همدیگر همکاری کنند، این دو نفر یک هفته بعد ثابت می کنند یکی شان دزد و دیگری دروغگوست، بعد می گویند چرا مردم رهبر را آدم حساب نمی کنند؟

7) دولت برای دفاع از یک قاضی سابق که با حمایت رهبر و قوه قضائیه آدم کشته است، ثابت کرد که برادر رئیس قوه قضائیه با اطلاع او قصد فساد مالی داشته است و چون یکی قاتل است و دیگری دزد، وزیری که بی عرضه است برکنار شد.

8) دولتی که هفتاد درصد اعضای آن پرونده فساد مالی دارند، توسط مجلسی که اکثریت اعضای آن فساد مالی دارند، متهم به دفاع از قاتلی می شود که دولت از او حمایت می کند، دولت هم برای پاسخ دادن به مجلس ثابت می کند برادر رئیس مجلس دزد است.

9) رئیس دولت اثبات می کند که مرتضوی رئیس یک سازمان غیردولتی است بعد از او دفاع می کند.

10) موضوع اصلی دعوای مجلس و دولت، یک قاضی سابق است که در جریان کودتایی که توسط همان دولت صورت گرفته، چهار نفر را کشته است و این دولت توسط مجلس رای اعتماد گرفته است. موضوع دفاع دولت هم فساد مالی برادر رئیس مجلس است که آن یکی برادرشان یعنی جواد لاریجانی هفتصد هکتار زمین را بالا کشیده است. این دو تا چه ربطی دارند به وزارت رفاه، کار و تعاون؟

نتیجه گیری اخلاقی: گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن دیگری