دلواپس های بی همه کس

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

قیمت کالاها در هشت سال هفت برابر شد، دلواپس نشدیم، ارزش پول ایران در هشت سال به یک چهارم رسید دلواپس نشدیم، تعداد بیکاران چهار برابر شد اصلا دلواپس نشدیم، صد میلیارد پول نفت گم شد و هفتصد میلیارد به باد رفت کسی دلواپس نشد، پنج هزار نفر مخالف بازداشت شدند و صد تا کشته شدند و صد هزار فراری شدند دلواپس نشدند، سن فحشا به سیزده سال رسید و بیست درصد فاحشه های کشور شدند زنهای شوهردار یکی از این ناموس پرست ها دلواپس نشد، کشور تا پای جنگ رفت و هر جوجه حاکمی در منطقه به ایران و ایرانیت توهین کرد یک نفر از این آقایان دلواپس نشد. وزیر خارجه در قبرس چند ساعت مثل دزدها در فرودگاه بازداشت شد، یک نفر دلواپس نشد، به رئیس جمهور معجزه هزاره سوم در نیویورک گفتند دیکتاتور حقیر کسی دلواپس عزت اسلامی نشد، هشت سال مردم بخاطر هوای آلوده خفه شدند و سن زندگی پائین آمد و طلاق چند برابر شد و این همه خانواده متلاشی شد، یک نفر از این جماعت دلواپس نشدند. حالا که دولت وعده داده دور از چشم شیطان و گوش شیطان کر و زبانش لال احتمالا از این وضع کثافت دربیاید، جماعت کنگره دلواپس ها تشکیل دادند. انجمن دلواپس ها شامل “کوچک زاده، الهام، رامین، آقا تهرانی، یامین پور، قاسم روانبخش، کوثری، محمود نبویان، محصولی، قدیانی، عباسعلی کدخدایی، زهره طبیب زاده، مهرداد بذرپاش، جواد کریمی قدوسی” تشکیل جلسه داد و دلواپسی خودش را از اینکه مملکت ممکن است از رنگ قهوه ای به رنگ دیگری تبدیل شود نگرانی خودشان را ابراز کردند.

 

بدجوری دروغ می گفت

ما که گفتیم دروغگو دروغگو شصت و سه درصدت کو؟ موسوی هم که گفت دروغ ممنوع، حالا گندش کم کم در می آید، پرویز کاظمی وزیر سابق رفاه احمدی نژاد گفت: “احمدی نژاد بدجوری دروغ می گفت. اصلا فهم، علم و سواد مدیریت ندارد.” خدا را شکر! زمستان هم رفت، روسیاهی هم ماند به ذغال سیاه زمستان. ما که غر نمی زنیم، ولی طرفداران دلاور هسته ای لطفا سکوت را رعایت فرمایند که قهوه ای تر از این نشود.

 

زنان فرماندار

مردم شهرشان که راضی هستند، خودشان هم که با لبخند می روند سر کارشان و کلی خوشحالند. دولت و استاندار هم که راضی اند و مشکلی ندارند. علمای دینی محل هم که حرفی در مخالفت با آنها نزدند. شما هم بنشین توی قم ماست خودت را بخور. اتفاقا مصرف ماست قبل از خواب برای علما و ملت فایده زیاد دارد. واقعا چه می شد از صبح تا شب به علما قرص خواب می دادیم هر شب با خیال راحت جیش بوس لالا می رفتند مشغول خواب می شدند. آیت الله صافی گلپایگانی به دولت گفت: “زنان را به عنوان فرماندار انتخاب نکنید.”

 

شاه خانم و ماه خانم

فی الواقع که درازی شاه خانوم به پهنای ماه خانوم. حالا اگر دوست دارید چیزی که عوض دارد گله ندارد. اصولا وقتی پسرخاله شدیم دیگر این حرف ها را ندارد، بقول معروف که معلوم نیست چرا معروف شده، چه خواجه علی چه علی خواجه. فعلا که سالهاست با لبنانی ها فامیل شدیم، یعنی حزب الله لبنان مخالفان ایرانی را کتک می زند، حزب اللهی های ایرانی مخالفان سوری را می زنند و می کشند. مشاور نظامی خامنه ای گفت: “مرز دفاعی ایران جنوب لبنان است.” یعنی شوخی شوخی عراق و سوریه شده اند مال ما، استعمار هم که البته خیلی بد است. وقتی پرچم ایران را حزب الله لبنان در دستش می گیرد و پرچم حزب الله لبنان دست ساندیسیست های ایرانی است، یعنی همین. پس خیلی غیرطبیعی نیست که جناب حسن نصرالله دستور بدهد به رسانه های ایرانی در قم که: “شبکه هایی که از قم تغذیه می شوند کنترل شوند.”

 

آفتاب لب گور

حالا کار به تربیت و این مقولات کفرآمیز و بورژوازی نداریم، اصلا هم لازم نیست تربیت داشته باشیم و مثل آدم حرف بزنیم. اصولا اومانیست ها هستند که مثل آدم حرف می زنند. ائمه جمعه کلا لزومی ندارد که مثل آدم حرف بزنند. چون ما با اومانیسم از اساس مخالفیم. به همین دلیل هم علم الهدی امام جمعه مشهد در مورد واعظی وزیر ارتباطات گفته است که: “وزیری که پایش لب گور است از رفع فیلتر حرف می زند.” یعنی طرف مطمئن است که روز قیامت و در جهنم و بهشت کلا کسی وارد فیسبوک و توئیتر نمی شود و این دنیای مجازی ما بعد از اینکه رفتیم جهنم تمام می شود. حالا ما گیر نمی دهیم که در روز قیامت فیسبوک و توئیتر هست یا کلا همه مان برمی گردیم روی درخت و انسان از همان روز ازل می رویم به قیامت، ولی حالا باید ببینیم که کلا خداوند متعال طرفدار فیلترینگ است یا طرفدار آزادی اطلاعات؟ من فکر کنم کلا به جواب نمی رسیم. از این گذشته یکی از پیامبران به خدا گفت “خدایا! کاری بکن کسی به من شک نکند.” خدا هم گفت: “من اگر می خواستم خودم کفار و منافقین را از دنیا فیلتر می کردم، برو بینیم بابا!”

 

پدر آمارمان مرحوم شد

فکر کنید سالهاست هر مدیر دولتی و حکومتی وقتی آمار تورم و گرانی و جمعیت و تخلف و خانواده و انتخابات داده، ملت گفتند “بر پدر این آماری که می دی….” قیمت کالاها هشت سال هر سال دوبرابر شده بود، رئیس دولت آمار می داد که “آمار افزایش قیمت ۱۲ درصد است.” برادر من! دوبرابر می شود ۱۰۰ درصد، حالا نه صد درصد حداقل می شود ۸۰ درصد، خیلی که کم بشود می شود ۷۰ درصد، ولی ۱۲ درصد که نمی شود که. یکی گفته “این آمار بی پدر” یکی دیگر گفته “گور بابای این آماری که می دهی….” اصلا به قول مرحوم هویدا در ایران آمار مثل مایوی دو تکه است، همه چیز را نشان می دهد جز چیزهای اصلی را. البته نکته این است که سالها احمدی نژاد به جد اعلام کرده بود که مرکز آمار ایران حق دادن آمار بجز به دولت ندارد. همین کارها را کردند که خدا بیامرز استاد علی مدنی پدر علم آمار ایران دو روز قبل به علت ایست قلبی درگذشت. چقدر به اسم این مرحوم دروغ گفتند، خدا از سر تقصیرشان نگذرد.

 

قاتل را تهدید نکنید

بعد از نه ماه حسن خوش خنده رئیس جمهور یک کلمه گفت و البته کار خوبی هم نکرد که گفت که “اگر به کارهایتان ادامه دهید مردم را به صحنه می کشانم.” و البته منظورش هم این نبود که واقعا مردم را به خیابان می کشاند، ایشان که این کاره نیست. هنوز جای به خیابان رفتن قبلی مردم درد می کند. ولی مثلا داشت می گفت که من پشتوانه مردمی دارم. هنوز این جمله از دهانش بیرون نیامده، آقای حسینیان با توپ پر درآمد که: “دولت روحانی نباید منتقدان خود را تهدید کند.” و چنان هم از منتقدان دولت دفاع کرده انگار بابای حسینیان نلسون ماندلاست، مامانش مادر ترزا، انگار نه انگار همین خسروخوبان سعید امامی همان بود که هشتاد مخالف دولت در فرنگ و ۶۵ مخالف حکومت در داخل کشور را با دارودسته سعید امامی از بین بردند و حتی پس از کشتن این مخالفان همین آقای حسینیان در مجلس ختم سعید امامی روضه خواند و بعد هم رسما در مصاحبه گفت “ما خودمان یک زمانی قاتل بودیم.” حالا که مخالفان دولت روزی با بودجه دولت دویست تا کنفرانس برگزار می کنند و ده تا شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی و چهل تا شبکه تلویزیونی اپوزیسیون هر روز به روحانی بد و بیراه می گویند حداقل به طرفداران دولت روحانی فرصت بدهند که از دولت رسمی و قانونی دفاع کنند. جدا این حسینیان یادش رفته که همه آلزایمر ندارند؟

 

یارانه گیرها

به قول رفیق مان علت اصلی اینکه بیش از نود درصد مردم در لیست گیرندگان یارانه نام نویسی کردند، ربطی به اعتماد مردم به دولت ندارد. بالاخره مراجع تقلید و روحانیون مهم کشور هم که طرفدارانی دارند آنها هم از مردمی که وضع مالی مناسبی دارند درخواست کرده بودند که اگر به یارانه نیاز ندارند، انصراف بدهند. یعنی کسی به حرف آنها هم گوش نمی کند. حتی ناصر مکارم شیرازی که شمشیرش را برای مخالفت با دولت از رو بسته است، او هم گفته بود که “دولت به افراد بی نیاز یارانه ندهد.” حالا بگذریم از مراجع طرفدار دولت. ولی اشتباه بزرگ این بود که دولت به عنوان رسانه تبلیغی از صدا و سیما خواسته بود که از مردم چیزی را درخواست کند. حالا به این موارد کار نداریم. اسباب شرمندگی است. کیومرث مره صدق نماینده یهودیان کشور گفته است که “یارانه ها بر اقتصاد بیست درصد خانواده ها اثری ندارد.” ولی آنچه واضح و معلوم است این است که گرفتن یارانه توسط همه مردم بر اقتصاد همه جامعه اثر منفی دارد.

 

مجرمین سیاسی

بادامچیان گفت: “موسوی و کروبی سران فتنه نیستند، مجرم سیاسی اند.” معلوم نیست که این جمله او دفاع از موسوی و کروبی است، یا حمله به آنها. وقتی دادستانی کسی را به عنوان ساکتین فتنه یا صامتین فتنه یا سارقین فتنه یا حامیان فتنه مجازات می کند، یا برای چهار نفر عوامل فتنه دادگاه غیابی تشکیل می دهند، لابد سران فتنه از عواملش بیشتر مقصر هستند. البته این هم هست که بگوئیم در جمهوری اسلامی فرق می کند، مثلا نماینده رهبری در سپاه اوشکول آباد اگر با رابطه ایران و آمریکا مخالفت کند، خیلی نظرش مهم است، در حالی که اگر خود رهبری موافق با توافق باشد مهم نیست. حالا گیریم مجرم سیاسی باشند و اصولا آقای بادامچیان بعد از سه سال به این نتیجه رسیده باشد که ایشان مجرم سیاسی هستند و سران فتنه نیستند، بالاخره چی؟ جرم شان چیست؟ چرا محاکمه نمی کنید؟ یعنی چه که در مملکت صدهزار نفر مجرم هستند و معلوم نیست جرم شان چیست؟ بقول ابطحی والا به مولا….