ناصر حجازی در زمین بیماری دفاع می کند

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» حمله رجا نیوز به دروازه بان اسطوره ای ایران

ناصر حجازی، دروازه بان پرآوازه تیم های ملی ایران و باشگاه تاج در دهه 50 خورشیدی و رییس فعلی سازمان فوتبال باشگاه استقلال، این روزها مبارزه ای تمام عیار با بیماری سرطان ریه دارد؛ مبارزه ای سخت که رسانه های ارزشی کشور نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کرده اند.

در چنین شرایطی پایگاه خبری ناصر حجازی با شرکت هنرمندان و ورزشکاران همسو با او گشایش یافت. از دوردست نیز علی کریمی، بازیکن برخاسته از تیم پرسپولیس برای حجازی پیام فرستاد. کریمی در مسابقه رسمی در راه جام جهانی با کره جنوبی، برای همدلی با جنبش اعتراضی مردم ایران با مچ بند سبز حاضر شد. پس از آن سرداران حاکم بر عرصه ورزش، همه توان خود را برای حذف او به کار گرفتند. کریمی اینک در پایگاه خبری خود و برای ناصر حجازی نوشته است:

“در حالی که فضای فوتبال را ریا کاری و تظاهر مسموم کرده است و در روزگارانی که نوکرم و چاکرم های مصنوعی و مصلحتی همه جا رایج شده است، ناصر حجازی را باید اسطوره ای با شخصیت، چهره‌ای یکرنگ و استثنایی در این فوتبال به حساب آوریم. این اسطوره به واقع کمیاب ما، کرنش را بلد نیست. ناصر حجازی چهره‌ای مقاوم در مقابل زورگویان است. هر چند این روزها که حال و روز خوشی ندارد، صاحب منصبان پست و مقامهای گوناگونی به او تعارف می ‌کنند اما ای کاش آن روزگارانی که حجازی به خاطر بی اعتنایی‌ها مجبور به زندگی سخت و طاقت فرسا در بنگلادش شده بود، او را به بازی می گرفتند.”

 حجازی در اوایل دهه 60 در ابتدای مسابقه پرتماشاگر استقلال با پرسپولیس، حاضر نشد در نمایش های آن روزها سهیم شود و به همین علت از فوتبال ایران در اوج آمادگی رانده و مجبور به کار در بنگلادش شد. حضوری که فوتبال در آن کشور را “استارت” زد. و حالا کریمی “پرسپولیسی” در مورد حجازی “استقلالی” می گوید: “درود به مرام و عزت او که می ‌توانیم همواره به چنین اسطوره‌ای افتخار کنیم و مرام و معرفت ایشان را برای دیگران الگو سازی کنیم. او همواره در تلاطم و جهت خلاف جریان آب شنا می کند. فوتبال (بازی در دوران حرفه ای) تمام می شود، همانطور که سالهاست فوتبال را برای حجازی تمام کرده‌اند.”

 حجازی همواره از وضعیت ورزش ایران در سایت شخصی هود انتقاد کرده و اخیرا هم از شرایط اقتصادی کشور و فشارهای موجود بر مردم در اثر طرح هدفمندی یارانه ها به شدت انتقاد کرد و آشکارا محمود احمدی نژاد وهمراهانش را عامل روزگار سخت مردم دانست.

حجازی در حالی که شرایط مالی خود را برای مقابله با مشکلات اقتصادی “خوب” بیان کرده در مورد شرایط بد روحی اش گفته است: “به من می ‌گویند عصبانی نشوم، مگر بی‌غیرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بینم، با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرم. آمده‌اند و یارانه‌ها را قالب کرده‌اند. زندگی مردم بهتر نشده که بدتر هم شده است. خدمت به مردم یعنی فراهم کردن رفاه و آسایش آنها، اما متاسفانه شاهد نداری و سختی زندگی مردم هستیم. دولت می‌گوید 40 هزار تومان در ماه به مردم کمک می‌کنیم، مگر مردم گدا هستند؟ آخر یک کارگر که ماهی 300، 400 هزار تومان حقوق می‌گیرد و کرایه خانه، خرج زندگی و…دارد و حال باید 3 برابر مبلغی که دولت می‌دهد، به آنها برگرداند، چطور زندگی کند؟ نتیجه‌اش می‌شود فقر و فقر یعنی فساد، فحشا، طلاق و…/ک

ناصر حجازی در ادامه گفته است: “کارشناسی یعنی بدنبال پیدا کردن راهی برای مقابله با ورود کالاهای چینی و رونق بخشیدن به تولیدات داخلی. امروز شاهد هستیم که کارخانه‌های ما یا ورشکسته هستند یا صاحبان آنها جهت جلوگیری از ورشکستگی، کارخانه‌های‌شان را تعطیل می‌کنند و نتیجه آن بیکاری و دربدری کارگر‌ها است. این مشکلات در پایان باعث از هم پاشیده شدن کانون خانواد‌ه‌ها و ایجاد مشکالات اجتماعی و اخلاقی می‌شود”.
این بازیکن تاریخساز فوتبال ایران همچنین از گاندی نقل قول می کند: “درد من تنهایی نیست، مرگ ملتی است که برایشان گدایی را قناعت، بی‌عرضگی را صبر و با تبسمی بر لب، این حماقت را حکمت می‌نامند.”

حجازی افزوده: “امروزه از تیمسار خسروانی (بنیانگذار باشگاه تاج که امروز استقلال شده است) بدلیل ساخت مجموعه‌های ورزشی بسیار برای استقلال و مردم به نیکی یاد می‌شود.”
حجازی در پایان گفت و گو با سایت اش می گوید:” یا رب روا مدار که گدا معتبر شود- گر معتبر شود ز خدا بی‌خبر شود.

 

 تهدید حجازی از خشم مردم

در واکنش به این گفته ها، سایت رجا نیوز نزدیک به محمود احمدی نژاد در مقام تهدید وی نوشت: به ناصر حجازی توصیه می‌‌کنیم پا فراتر از حد خود نگذارد!… ناصر حجازی خود را در مقام یک تحلیل ‌گر اقتصادی قرار داده با لحنی کاملا نامتعارف دولت را به دلیل اجرای قانون هدفمندی سرزنش کرده تا همه به این واقعیت پی ببرند که برای ناصر حجازی مهم نیست درباره چه مسأله‌ای اعتراض کند بلکه او فقط به این می‌اندیشد که ساز مخالف بزند حالا درباره فوتبال باشد یا درباره هر مسئله غیر تخصصی! جامعه درباره او فکرهای بدی خواهد کرد. از این رو به دروازه‌بان اسطوره‌ای سال‌های دور استقلال توصیه می‌کنیم در چارچوب خود حرکت کند و پا فراتر از حد خود نگذارد چون مردم طاقت همراهی او با دشمنان کشورشان را ندارند.

ناصر حجازی هم دیروز در پاسخ به رجا نیوز در سایت شخصی اش نوشت: “ زمانی که به برنامه صدای آمریکا رفتم، با توجه به شرایط کشور، به سئوالاتی که مرتبط با سیاست بود، به شکلی جواب دادم که بهتر است بگویم سکوت کردم و گفتم مشکلات را در داخل ایران به زبان خواهم آورد. فردای مصاحبه روزنامه‌های وابسته به دولت تیتر زدند که حجازی، ایران را نفروخت. حال که در داخل مملکت خودم از درد و مشکلات جامعه صحبت می‌کنم‌، می‌گویند که حجازی دشمن کشور است. “