تقدیم یک جام به رهبر و چند مرجع

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در پایان مسابقه

سردار محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جام ولایت را که با حضور سه تیم فوتبال برگزار شد به آیت الله خامنه ای و “مراجع عزیز” هدیه و اعلام کرد “هر جا به اصلاحات نیاز باشد، وارد می‌شوم”.

خبرگزاری دانشجویان ایران در گزارشی از مراسم ویژه قهرمانی پرسپولیس در هتل اوین، سخنان سردار رویانیان خطاب به بازیکنان این تیم را نوشت که گفته: “ما به شما افتخار می ‌کنیم که در آستانه عید «ولایت» یعنی عید غدیر خم جام ولایت را بردید و از همین جا این جام را به رهبر عظیم‌الشان انقلاب و همچنین مراجع عزیز و به ویژه‌ حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و حضرت آیت‌الله العظمی محفوظی تقدیم می کنم”.

پرسپولیس به عنوان یکی از پرهوادارترین تیم های قاره آسیا در طول کمتر از نیم قرن سابقه پیدایش خود، به پیروزی های زیادی از جمله قهرمانی جام برندگان جام آسیا، قهرمانی لیگ های جام تخت جمشید، دسته اول ایران (جام آزادگان)، لیگ برتر ایران (جام خلیج فارس) و جام حذفی ایران به طور رسمی دست یافته است. جام ولایت اما با حضور دو تیم استقلال و پرسپولیس (هر دو بدون یاران اصلی ملی پوش، مصدوم و محروم) و یک تیم خارجی بی هویت و بدون بازیکن شاخص انجام شد و پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر در برابر ناسیونال پاراگوئه و تساوی دو بر دو با استقلال به مقام قهرمانی رسید.

 

رای ندادم، تصمیم گرفتم

مدیر عاملی که از آخرین روزهای شهریور گذشته و نزدیک به 40 روز است بر مسند ریاست باشگاه پرسپولیس نشسته، در هتل اوین گفت: “جام ولایت ارزشمندترین دستاورد در مدت حضور کوتاهم در ورزش است.”

 این سردار که جام پرسپولیس را به آیت الله خامنه ای و دو آیت الله دیگر هدیه کرد، در مورد محرومیت و جریمه وضع شده از سوی او برای محمد نصرتی و شیث رضایی (دو بازیکن خطا کار در بازی پرسپولیس با داماش گیلان در لیگ برتر) هم گفت: “من رای ندادم، بلکه تصمیم گرفتم و هر موقع هم که لازم باشد از این تصمیمات می ‌گیرم. یک مدیر باید مثل یک پزشک باشد. پزشک وقتی جراحی می ‌کند، می خواهد چیزی را اصلاح کند.”…

 او همچنین ادعا کرد: “من آدم تند و مغروری نیستم ولی هر جا که نیاز به اصلاحات باشد وارد خواهم شد.”

 

من شفاف ام، فضا شفاف نیست

ایسنا می نویسد: “او همچنین درباره این موضوع که مگر قرارداد این دو بازیکن چقدر بوده که 300 میلیون از آن کسر شده است، گفت: بگذارید یک چیزهایی در دلمان باقی بماند. من شفاف هستم، ولی فضا شفاف نیست و فعلا نمی توان درباره این موارد صحبتی کرد.”

سردار رویانیان با گلایه از توهین و اعتراض هواداران پرسپولیس نسبت به او و تصمیم هایش نیز گفت: “از همین جا به هواداران عزیز عرض می ‌کنم که هر چند گاهی بعضی از آنها با رفتارهای ناثواب به ما توهین کردند اما پرسپولیس همیشه پیروز است.”

 

عابدزاده و سردار رویانیان

سردار رویانیان با احمدرضا عابدزاده هم برای بازگشت دروازه بان گذشته تیم ملی و باشگاههای پرسپولیس و استقلال به مربیگری دروازه بانان این تیم نشستی داشت که آن را دو ساعته و بی نتیجه خواند. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از عابدزاده این دیدار را چنین گزارش کرده: “به طور کلی بنده دو ساعت با سردار رویانیان جلسه داشتم که ایشان ۴۵ دقیقه از این جلسه را به دیدن دیدار (با) استقلال پرداختند و مابقی این زمان را نیز در رابطه با خاطرات دوران حضورش در نیروی انتظامی و مدیریت ستاد حمل و نقل و سوخت صحبت کرد. بنده به طور کلی۱۰ دقیقه در خصوص شرایط حضورم در کادر فنی پرسپولیس صحبت کردم و در این مذاکرات بر جدیت در کار و برخورد قاطع با بازیکنان خاطی در تمرینات تاکید کردم.”