اتهامات جدید لیبرمن علیه حکومت ایران

نویسنده

liberman503.jpg

آندرو میگا

لیبرمن، سناتور آمریکایی روز دوشنبه بار دیگر درخواست خود مبنی بر لزوم حمله نظامی آمریکا به ایران را تکرار کرد و گفت تهران در واقع ایران از طریق نمایندگان خود در گروه های ضد-ائتلاف در عراق در حال جنگ با آمریکاست.

این سناتور جمهوری خواه با استناد به گزارشات نظامی آمریکا در مورد حمایت از تروریست ها در عراق گفت آمریکا باید با تهدید تهران مقابله کند.

یک ژنرال آمریکایی مدعی است ایران در برنامه ریزی یکی از پبچیده ترین حملات علیه نیرو های آمریکا که منجر به کشته شدن 5 سرباز آمریکایی شد شرکت داشته است. لیبرمن گفت این “زنگ خطری” برای آمریکا محسوب می شود.

وی گفت ممکن است حمله به اردوگاه هایی که تعلیم تروریست ها در آنجا صورت می گیرد ضروری باشد. البته وی چنین حمله ای را صریحا تقاضا نکرد.

وی گفت: “دولت ایالات متحده مسئول آن است که با تمام ابزاری که در اختیار دارد از این گونه حملات تروریستی علیه سربازان و متحدان خود در عراق جلوگیری کند.” وی افزود: “در این زمینه باید امکان حمله علیه زیرساخت های حامی تروریسم در داخل خاک ایران نیز مورد بررسی قرار گیرد.”

وی گفت: “هر چند هیچ کس خواهان درگیری با ایران نیست ولی دولت ایران در واقع با ابن حرکات خود علیه ما اعلام جنگ کرده است.”

این سخنان در حالی بیان می شود که دموکرات ها به بوش فشار می آورند که از عراق خارج شود.

لیبرمن که از مدافعان جنگ عراق است گفت: “امیدوارم این گزارشات درمورد اقدامات ایران حداقل همکاران ما را در کنگره به فکر وا دارد که از خروج نیرو های آمریکا از عراق چشم پوشی کنند.”

وی گفت: “تصمیم به ترک عراق دقیقا همان چیزی است که ایرانیان می خواهند. این اقدام نه تنها شکستی برای آمریکا محسوب می شود بلکه یک پیروزی برای ایران، حزب الله، و نیروهای وابسته به تروریسم اسلامی نیز به شمارمی رود.”

وی گفت گزارشات حاکی از آن است که سپاه پاسداران ایران مسئول آموزش تروریست ها درعراق است و این سپاه مستقیما تحت نظر رئیس جمهور و رهبر ایران قرار دارد.

منبع : بوستون گلوب، 3 ژوئیه 2007