اسرائیل حق مشروع دفاع از خود دارد

نویسنده

» گزارش جورازلم پست از اظهارات وزیر خارجه آلمان

سم سکل

گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در کنگره جهانی نمایندگان یهودیان سراسر جهان ضمن تاکید بر مذاکرات دیپلماتیک با ایران به عنوان مسیری درست برای ممانعت از دستیابی تهران به سلاح های اتمی همچنین گفت: “اسرائیل حق مشروع دفاع از خود دارد.”

وستروله تاکید کرد او متوجه است که “امنیت چه معنایی برای اسرائیل دارد.” ، او گفت وقتی دانش آموز بوده است از اسرائیل دیدن کرده و “متوجه شدم اسرائیل چقدر کوچک است”.

وی با تاکید بر اینکه آلمان “به تعهد برای امنیت اسرائیل پایبند است” اضافه کرد ، امنیت اسرائیل قابل سلب شدن نیست.

او گفت جاه طلبی های هسته ای ایران پروتکل منع گسترش سلاح های اتمی را به خطر انداخته و تهدیدی علیه ثبات کل منطقه است.

با این حال در شرایطی که به گقته وستروله اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و آلمان نیز نمی تواند ایران اتمی را بپذیرد، او معتقد است “موضع قدرتمند و متحد جامعه جهانی بهترین براه برای متقاعد کردن ایران برای پذیرش تعهدات بین المللی اش است.”

وی توضیح داد بهترین راه برای واداشتن ایران به رها کردن برنامه هسته ای اش، انجام مذاکره و اعمال تحریم های سخت است . وستروله خواستار “تعهد جدی” ایران شد و اظهار داشت علی رغم اینکه آلمان بر مذاکرات اصرار دارد اما دولتش “مذاکره صرفا برای مذاکره” را نمی پذیرد.

وزیر خارجه آلمان همچنین نسبت به تغییرانی که از زمان آغاز بهار عرب ، دنیا عرب را فرا گرفته ابراز امیدواری کرد. در حالی که بسیاری نسبت به “دگرگونی” های بهار عرب مشکوک هستند او گفت “جوانان در دنیای عرب اینک بیشتر از دو سال پیش به آینده خودشان امیدوار هستند.”

او خاطرنشان کرد تغییرات گسترده در جهان عرب فرصت تاریخی برای اسرائیل مهیا کرده تا در میان جوامع دموکراتیک زندگی کند و با مردمی آزاد به صلح بنشیند.

منبع : جورازلم پست – 6 مه