کمک آلمان به ایران برای ساخت بمب

نویسنده

» گزارش بیلت از یک کشف جدید

اخیراً چهار نفر در آلمان دستگیر شدند که دو تن از آنان ایرانی تبار و ساکن هامبورگ بودند. به گزارشی که در مجله خبری “اشپیگل” منتشر شده، “این افراد احتمالاً از اعضای یک باند تأمین کننده شیرآلات صنعتی برای برنامه اتمی ایران هستند”.

این گزارش می افزاید که همزمان با این دستگیری ها در اواسط ماه اوت، دفاتر این افراد در چندین شهر آلمان، ازجمله اولدنبورگ، وایمار، و هاله آندر زاله، مورد تفتیش قرار گرفته اند.

تحقیقات در این زمینه با اسم رمز “هواکش” انجام می شود. و به نوشته اشپیگل، آلمان علی رغم تحریم های اعمال شده ازسوی جامعه بین الملل، به یکی از قطب های ارسال محموله های مخفی به ایران تبدیل شده بود.

این روزنامه به نقل از گزارش دفتر امور جنایی گمرک می نویسد که جمهوری فدرال در “مرکز فعالیت های تدارکاتی” ایران قرار گرفته است.

این محموله ها به طور دقیق به شیرآلاتی مربوط می شود که در رآکتورهای آب سنگین اراک، در ۲۸۰ کیلومتری جنوب غربی تهران، مورد استفاده دارد.

اراک یکی از مراکز اتمی ایران را در خود جای داده و بی شک در لیست آماج های حمله احتمالی اسراییل خواهد بود.

 

شبکه تدارکاتی آیت الله ها

ظاهراً حسین ت. متولد ایران در “شبکه تدارکاتی آیت الله ها” فعالیت می کند و نقش مهمی در زمینه تدارکات شیرآلات صنعتی دارد. احتمالاً او مسؤول پیدا کردن رابط در آلمان بوده است.

به نوشته اشپیگل، تحقیقات انجام شده ازسوی آلمان به شناسایی دو شخصیت انجامیده: نفر اول، صاحب یک شرکت در هاله و دیگری، یک مهندس از وایمار که مالک یک شرکت سرمایه گذاری در زمینه ساخت آرماتور و سازه های خاص است و چند روز پیش نیز به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

طی تحقیقات انجام شده مشخص گردید که ظاهراً این شیرآلات به اشخاصی صوری در آذربایجان تحویل شده که به نوبه خود به طور غیرقانونی این تجهیزات را به ایران ارسال کرده اند.

به بیان ساده تر، این احتمال وجود دارد که جمهوری اسلامی بوسیله این شیوه های ظریف بازرگانی تحریم ها را دور می زند.

به نوشته اشپیگل، بازرسان آژانس اتمی اخیراً مشاهده کرده اند که در مرکز اتمی اراک پیشرفت هایی صورت گرفته. این روزنامه می نویسد: “آنها مشاهده کرده اند که سیستم لوله های خنک کننده و کنترل فشار اخیراً نصب شده اند و احتمالاً سوپاپ ها و شیرآلات آنها ساخت آلمان است.”

منبع: بیلت، ۴ اکتبر