ایران، آزادی در برابر سکوت

نویسنده

» گزارش اوانجلیچی از دستگیری و آزادی یک کشیش

کشیش روبرت آسریان، از کلیسای جماعت ربانی تهران بعد از چهل و سه روز از زندان آزاد شد. حکومت ایران برای خاموش کردن صدای کلیسا ها در ایران روش جدیدی را برگزیده است: دستگیری و آزادی به قید سکوت کردن.

جمهوری اسلامی با زندانی کردن و بعد آزاد کردن افراد خود را در برابر افکار عمومی تضمین می کند و بر این نکته تاکید می کند که رسانه های غربی قصد دارند با حربه نقض حقوق بشر در ایران، با حکومت مبارزه کنند.

به نظر می رسد که از کشیش روبرت خواسته شده کاملا سکوت کند و نه خود و نه خانواده اش در مورد دستگیری او اظهار نظر و مصاحبه نکنند: می شود گفت که این سکوت شرط آزادی او بوده است و متاسفانه این اولین مورد نیست که یک کشیش مسیحی دستگیر و به شرط سکوت کردن، آزاد می شود.

هنوز یک ماه از انتخابات ریاست جمهوری ایران نگذشته است. انتخاباتی که حسن روحانی که رسانه های بین المللی او را چهره ای میانه رو می دانند، به پیروزی رسید. باید دید که حسن روحانی تا چه اندازه میانه رو است. او در تبلیغات انتخاباتی اش در مورد صلح با غرب، احترام به حقوق بشر و بالاتر از همه به دفاع از آزادی ادیان و اقلیت ها حرف زد. باید پرسید زمانی که او در مورد اقلیت های مذهبی حرف می زند، این شامل مسلمانانی که مسیحی شده اند نیز می شود و نظرش در مورد موج جدید بسته شدن کلیساهایی که به زبان فارسی مراسم مذهبی برگزار می کنند، چیست و اینکه آیا در نهایت کلیساهایی که به دست مقامات جمهوری اسلامی بسته شده بودند، باز خواهند شد؟

اوانجلیچی، 1 اوت