طرح خروج از بحران

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

در راستای اینکه بحران کنونی زیادی طولانی شده و اصولا هیچ بحران کنونی نباید زیادی طولانی بشود، موارد زیر را به عنوان راه حل قابل ارائه پیشنهاد می کنم:

 

اول، تغییر کابینه: با توجه به اینکه مشکل اصلی کشور ما بی عرضه بودن رئیس جمهور و کابینه است، پیشنهاد می کنیم از وزرایی استفاده کنیم که هم قبلا فعالیت موفقیت آمیز داشتند، هم از نظر هزینه زیاد نباید پول بابت شان مصرف کنیم. پیشنهاد می کنیم از زندانیان موجود در اوین کابینه تشکیل داده و اگر در عرض شش ماه کلیه مشکلات فعلی کشور حل نشد، آنها را سه بار اعدام کنیم. کابینه پیشنهادی بشرح زیر است:

 

رئیس جمهور: لازم نداریم، معاون اول رئیس جمهور: رمضان زاده، وزیر کشور: مصطفی تاج زاده، وزیر امور خارجه: محسن امین زاده، وزیر علوم و آموزش عالی: محسن میردامادی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: عیسی سحرخیز، وزیر صنایع و معادن: بهزاد نبوی، وزیر نفت: هدایت آقایی، وزیر اقتصاد و دارایی: سعید لیلاز، وزیر راه و ترابری: داوود سلیمانی، وزیر مسکن و شهرسازی: محسن آرمین، وزیر آموزش و پرورش: علیرضا بهشتی، سرپرست صدا و سیما: محمد نوری زاد، سرپرست سازمان جوانان کشور: محمدرضا جلایی پور، سرپرست سازمان تربیت بدنی: صفایی فراهانی.

 

دوم، ارسال کابینه موجود برای یک کار شرافتمندانه: احمدی نژاد (مسوول خدمات مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وی می تواند در ساعات تعطیلی سالن برای صندلی ها سخنرانی کند)، منوچهر متکی( راننده سفیر ایران در بورکینافاسو)، حجت الاسلام مصلحی (مسوول دفتر پاسخ به استفتائات در کشور کومور)، مرضیه وحید دستجردی (مسوول بسیج خواهران حزب الله لبنان)، سردار وحیدی (سفیر ایران در آرژانتین، برای سه روز اول)، کامران دانشجو (مسوول نگهبانی دانشگاه تهران)، سید محمود حسینی (مسوول برگزاری مسابقه شعر دبیرستان های سبزوار)، سردار محمد نجار (همان شغل اصلی)، مسعود میرکاظمی (مسوول ترمینال خزانه)، علی آبادی (مسوول چمن زمین استادیوم آزادی)

 

سوم، تغییرات زیر در سطح ملی و بین المللی صورت بگیرد:

1) آیت الله خامنه ای برود به لبنان و رهبر حزب الله لبنان بشود ( بدون پرداخت حق بیمه)

2) حداد عادل، سرپرست کتابخانه مجلس، بخش کتب مرجع

3) هاشمی رفسنجانی، وزیر خارجه عربستان سعودی

4) مهدی کروبی، مسوول ستاد برگزاری مراسم و اورژانس تهران

5) میرحسین موسوی، مسوول سازماندهی تشکل های سازمان ناپذیر

6) سید محمد خاتمی، رئیس سازمان کنفرانس اسلامی و مسوول بین المللی آتش نشانی برای جلوگیری از سوزاندن قرآن

 

چهارم، بطور کلی شورای نگهبان منحل شده و اعضایی که واقعا زنده هستند به خانه سالمندان و کسانی که مدتی است مرده اند و خبر ندارند، برای تاکسیدرمی و نگهداری در موزه حیات طبیعی ارسال شوند.

 

پنجم، مجلس هشتم منحل شود و بجز کمیسیون اعصاب و روان (به سرپرستی کوچک زاده که برای مدتی باید بستری شود) بقیه در بخش های اداری مجلس و جهت حفظ و نگهداری ساختمان آن استخدام شده و به آنها حقوق کافی پرداخت شود و به جای آنان انتخابات برگزار شود و نمایندگان مجلس جدید انتخاب شوند. در صورتی که زمان اجرای انتخابات مناسب نبود و برای خالی نبودن مجلس در فاصله تا قبل از انتخابات، از ساعت هشت تا ده صبح روز بعد از انحلال مجلس، از میان افرادی که وارد میدان بهارستان می شوند و سن شان بالای 25 سال است و ظاهرا سلامت عقلی دارند، به تعداد کافی و بدون تبعیض 280 نفر را انتخاب و به عنوان نماینده موقت منصوب کنند.

 

ششم، برای اداره ارتش و سپاه، فهرست آخرین افرادی که بازنشسته شده یا استعفا داده یا اخراج شده اند، تهیه و مسوولیت نیروهای نظامی به آنها واگذار شود. فرماندهان موجود برای تشکیل ارتش حفاظتی و بادی گارد به کشورهای آفریقایی ارسال و حداقل تا پنج سال از ورود آنها به کشور بصورت دسته جمعی و بدون خانواده جلوگیری شود. مسوولیت کودتا در محل اعزام با ایران نمی باشد.

 

هفتم، برای جلوگیری از روند فرار مغزها و بازگشت ایرانیان به کشور، هیچ کار خاصی لازم نیست، از هر گونه تبلیغات خودداری شود. خود آنها وقتی ببینند مدتی کسی از آنها برای بازگشت دعوت نمی کند، متوجه می شوند که اوضاع بهبود یافته و برمی گردند.